جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از نابودی 90 تروریست تا کشته شدن سربازان ارتش در قندهار

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

در حمله گروهی طالبان بر پاسگاه نظامیان افغانستان در ولایت قندهار دست کم 10 سرباز این کشور جان باخته اند.

صمیم خپلواک، سخنگوی والی قندهار به خبرنامه گفت که طالبان نا وقت شب گذشته در شهرستان شاه ولی کوت بر پاسگاه نظامیان افغان حمله کرده و تلفاتی به هر دو طرف درگیر در جنگ وارد شده است. آقای خپلواک اما آمار دقیق این تلفات را ارایه نکرد.

با این خال وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در این درگیری 10 تن از نیروهای امنیتی این کشور کشته و 9 تن دیگر زخمی شده است.

بر اساس اعلامیه وزارت دفاع افغانستان در این درگیری به طالبان تلفاتی سنگینی وارد شده که اجساد 12 عضو این گروه در میدان نبرد باقی مانده و تعدادی سلاح و مهمات آنان نیز به دست نیروهای افغان قرار گرفته است.

forces
وزارت دفاع افغانستان گفته است که در این درگیری تلفات سنگینی به گروه طالبان وارد شده است

7 غیر نظامی

در عین حال، مرکز رسانه‌های ولایت قندهار از کشته و زخمی شدن 7 تن بر اثر انفجار ماین در این ولایت خبر داده اند.

این رویداد صبح امروز در روستای کلان کیچی شهرستان میوند ولایت قندهار زمانی رخ داد که موتر حامل غیر نظامیان افغان با ماین کنار جاده‎ی بر خورد کرد.

بر اساس اعلامیه مرکز رسانه های ولایت قندهار در این رویداد سه تن جان باخته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

قربانیان این رویداد همه غیر نظامیان افغان هستند.

3 پاسگاه

همزمان با این مقام های امنیتی ولایت بادغیس از درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان در شهرستان قدس این ولایت خبر می دهند.

taliban-in-afg
مقام‌های امنیتی ولایت بادغیس گفته اند که در این درگیری، سه پاسگاه نظامیان افغان به تصرف طالبان در آمده است

فرمانده پلیس بادغیس گفت که این درگیری ها در روستای دره بوم شهرستان قدس ولایت بادغیس نا وقت های شب گذشته آغاز شده بود، که تلفاتی سنگینی به هر دو طرف درگیر در جنگ وارد شده است؛ اما آمار دقیق تلفات این رویداد هنوز مشخص نیست.

به گفته برخی مقام های ولایت بادغیس شماری از نظامیان ناپدید شده اند.

90 تروریست

هم‌زمان با این تحولات، مقام‌های وزرات دفاع افغانستان از کشته شدن 90 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داده اند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که در نتیجه عملیات صورت گرفته در ولایت های ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پکتیا، خوست، غزنی، قندهار، ارزگان، زابل، غور، فراه، قندوز، فاریاب، بدخشان و هلمند 90 تروریست کشته و 37 تن دیگر زخمی شده اند.

شورشیان طالبان هدف حمله نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته که در نتیجه در ولایت غور 18 شورشی، در هلمند 13 تن و در قندهار 7 تن دیگر کشته شده اند.

وزارت دفاع افغانستان همچنان، از کشته شدن 15 جنگجوی طالب در قندوز و 13 تن دیگر در ارزگان خبر داده است.

Taliban monsters
نیروهای امنیتی افغانستان در شهرستان چپرهار ننگرهار 8 تروریست را به شمول 3 عضو داعش از بین برده اند

شبکه ربایندگان

با این همه رویدادها، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت یک شبکه ربایندگان مسلح در شهر هرات خبر داده است.

بر اساس اعلامیه ریاست امنیت ملی افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور شبکه شش نفری ربایندگان مسلح را که در ربودن و دزدهای مسلحانه در شهرستان انجیل شهرستان هرات دست داشته اند، بازداشت کرده اند.

ذین الدین، یکی از ربایندگان بازداشت شده اعتراف نموده و گفته است که در قضایای متعدد ربایندگی و اختطاف های مسلحانه در هرات سهم فعال داشته اند.

در اعلامیه امنیت ملی افغانستان آمده است، که نیروهای افغان از نزد ربایندگان سه عراده وسایط نقلیه و چهار عراده موتر سایکل که در سرقت های مسلحانه از آن استفاده می نمودند را نیز بدست آورده اند.

militant
ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت یک گروه ربایندگان مسلح در شهر هرات خبر داده است

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان