جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از کشته شدن یکی از فرماندهان سابق جمعیت اسلامی تا نابودی 136 تروریست

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی ولایت فاریاب از کشته شدن داکتر سعادت یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مردمی شهرستان کوهستان با چهار تن از افرادش در این ولایت خبر داده است.

این رویداد صبح امروز زمانی به وقوع پیوست که داکتر سعادت به هدف اشتراک در یک مراسم جنازه از منزلش خارج شده بود اما او در مسیر راه هدف حمله طالبان قرار گرفت که در نتیجه خودش با چهارتن از محافظانش به قتل رسید.

داکتر سعادت از فرماندهان ارشد نیروهای مردمی در شهرستان کوهستان و فرمانده سابق حزب جمعیت افغانستان بود. گفته می شود که داکتر سعادت نزدیک به 500 فرد مسلح مردمی را در کوهستان رهبری می کرد. او در سال های اخیر بزرگترین سد ضد طالبان در شهرستان کوهستان بود که چندین بار این شهرستان را از سقوط به دست طالبان نجات داد است.

sadat
داکتر سعادت از فرماندهان ارشد نیروهای مردمی در شهرستان کوهستان و فرمانده سابق حزب جمعیت افغانستان بود

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان حمله به داکتر سعادت را تقبیح کرده و گفته است که “داکتر سعادت از فرماندهان استوار و بلند قامت جهاد و مقاومت بود و در مبارزه با تروریستان در فاریاب، نقش برارزنده و تاثیر گذار داشت.”

معاون شورای علما

در همین حال، مقام های محلی ولایت لوگر می گویند افراد مسلح ناشناس معاون شورای علمای این ولایت را به قتل رسانده اند.

دفتر مطبوعاتی ولایت لوگر گفته است که مولوی عبدالغفور، معاون شورای علمای این ولایت صبح امروز در شهرستان کلانگار زمانی که از منزلش به سوی مسجد در حرکت بود، به قتل رسیده است.

تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت این قتل را به عهده نگرفته است.

این در حالی است که چندی قبل رییس شورای علمای پروان هنگام تدریس بر اثر انفجار ماین در داخل مدرسه دارالعلوم این ولایت کشته و تعدادی زخمی شدند.

abdul-ghafoor
مولوی عبدالغفور، معاون شورای علمای ولایت لوگر

سیلاب

هم‎‌زمان با این تحولات، دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان از جاری شدن سیلاب در این ولایت خبر داده که در نتیجه آن 11 تن کشته و زخمی شده اند.

این رویداد دو روز قبل در شهرستان حصه دوم یکه ولنگ یکی از شهرستان های دور افتاده و جدید التاسیس ولایت بامیان رخ داده است.

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان آمده است، مردم محل هنگامی که سرگرم ساخت پل دهن سیادره یکه ولنگ بودند، پل سقوط کرده و 4 تن از کارگران آن جان باخته و 7 تن دیگر زخمی شده اند.

روستاهای دهن ذولیج، اوته پور، دهن مرغی، ده شاه قدم، کفشا و عمروتک در اثر این حوادث بیشترین آسیب را دیده است.

bamyan
در نتیجه‌ی جاری شدن سیلاب در بامیان 4 تن کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند

مکتب دخترانه

با این حال، مقام های امنیتی ولایت غزنی خبر داده اند که یک مکتب دخترانه در این ولایت توسط ماین انفجار داده شده است.

سخنگوی پلیس غزنی گفته است این رویداد شب گذشته در روستای قره باغی مرکز ولایت غزنی اتفاق افتاده است. به باور سخنگوی پلیس این ولایت، طالبان پاکستانی این مکتب دخترانه البیرونی را انفجار داده است.

این رویداد، تلفات نداشته است. اما تمام درها و پنجره های این مکتب از بین رفته است.

تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

این در حالی است که هفته گذشته طالبان با هشدارهای پی‎هم، نزدیک به 30 مدرسه دینی دخترانه را در این ولایت مسدود کرده بودند.

هفته گذشته نیز افراد ناشناس یک مکتب دخترانه را در ولایت فاریاب به آتش کشیده بودند.

هفته گذشته نیز افراد ناشناس یک مکتب دخترانه را در ولایت فاریاب به آتش کشیده بودند
هفته گذشته نیز افراد ناشناس یک مکتب دخترانه را در ولایت فاریاب به آتش کشیده بودند

136 تروریست

هم‌زمان با این رویدادها، مقام های وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 136 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده اند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است در نتیجه راه اندازی عملیات نیروهای امنیتی این کشور در ولایت ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی، قندهار، ارزگان، زابل، فراه، قندوز، بدخشان و هلمند 136 تروریست کشته و 119 تن دیگر زخمی شده اند.

نیروهای امنیتی افغانستان شورشیان طالبان را هدف قرار داده که در نتیجه در ولایت قندوز 18 شورشی به شمول دو تن از فرماندهان محلی این گروه، در فراه 15 تن و در لغمان 10 تن دیگر کشته شده اند.

هم‎چنان 34 شورشی طالب در ولایت زابل و 6 تن دیگر در ولایت ارزگان توسط نیروهای امنیتی افغان کشته شده اند.

militants
9 عضو گروه داعش در اچین ننگرهار توسط نظامیان افغانستان کشته شده اند

وزارت دفاع افغانستان هم‎چنان از کشته شدن 6 جنگجوی طالب در ولایت پکتیکا و 8 جنگجوی دیگر در ولایت غزنی خبر داده است.

13 روستا

همزمان با این تحولات، وزارت امور داخله افغانستان از کشته شدن 14 تروریست و تصفیه 13 روستا از وجود تروریستان در شهرستان نرخ ولایت میدان وردک خبر داده است.

نیروهای امنیتی افغانستان با راه اندازی عملیاتی به هدف نابودی تروریستان در شهرستان نرخ میدان وردک 13 روستا را از وجود گروه های تروریستی پاکسازی کرده و 14 عضو گروه طالبان را کشته اند.

بر اساس اعلامیه وزارت امور داخله افغانستان عملیات پاکسازی به هدف نابودی گروه های تروریستی اکنون در بخش های نا امن شهرستان نرخ ولایت میدان وردک جریان دارد. گفته می شود این عملیات تا تصفیه کامل این روستاها ادامه خواهد داشت.

در این عملیات مقدار سلاح و مهمات تروریستان در تصرف نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته و یک عراده موتر این گروه نیز تخریب شده اند.

fight
در جریان این عملیات به نظامیان افغان و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است

12 عملیات

در همین حال، وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرده است که نیروهای امنیتی این کشور در یک شبانه روز گذشته با راه اندازی 12 عملیات 71 تروریست را کشته شده اند.

وزارت داخله افغانستان گفته است در نتیجه عملیات صورت گرفته نیروهای امنیتی این کشور در ولایت های هلمند، لغمان، فراه، قندوز، غور، میدان وردک، ننگرهار و زابل 71 تروریست کشته 40 تن زخمی و 77 تن دیگر بازداشت شده اند.

در این عملیات مقدار جنگ افزار تروریستان به دست نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته است.

ولسوال طالبان

هم‎زمان با این، دفتر مطبوعاتی فرمانده پلیس قندوز از کشته و زخمی شدن 12 تروریست به شمول ولسوال طالبان در شهرستان قلعه زال این ولایت خبر می دهد.

بر اساس اعلامیه فرمانده پلیس قندوز، شب گذشته در نتیجه حمله هوای نیروهای امریکا در شهرستان قلعه زال ولسوال طالبان با هشت تن از همکارانش کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

US-Drone
در نتیجه حمله هوای نیروهای امریکا در شهرستان قلعه زال ولسوال طالبان با هشت تن از همکارانش کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند

در این عملیات دو عراده موتر شورشیان طالبان نیز تخریب شده است.

حمله خودی

 با این حال، مقام های محلی هلمند گزارش داده اند که یک پلیس هشت تن از همکارانش را کشته و اسلحه موجود در پاسگاه را با خود برده است.

منابع امنیتی ولایت هلمند گفته اند، فردی به نام عبدالمالک شب گذشته در شاهراه شهرستان سنگین به شمول فرمانده آنان، هشت همکارش را کشته و تمام اسلحه ی آنان را به طالبان واگذار کرده است.

پس از وقوع این رویداد این پاسگاه در کنترول ارتش افغانستان قرار گرفته است.

گفته می شود که مرکز شهرستان سنگین از سه ماه به این طرف تحت کنترول گروه طالبان قرار دارد.

Helmand
شب گذشته یک پلیس هشت تن از همکارانش را کشته و اسلحه‌ی موجود در پاسگاه را با خود برده است

این در حالی است که هفته گذشته یک پلیس دو همکار خود را در شهرستان خوگیانی ولایت ننگرهار کشته و خودش به گروه طالبان پیوسته بود.

گزارش‎ها می رساند که شماری زیادی از نظامیان افغان در میدان های نبرد توسط همکارانش کشته می شود که این موضوع واکنش های زیادی مردم را در مجالس رسمی و غیر رسمی در پی داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان