جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از حمله طالبان بر 5 شهرستان تا نابودی 71 تروریست

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

وزارت داخله افغانستان از پس گیری شهرستان قلعه زال ولایت قندوز توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داده است.

وزارت داخله افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی افغان، صبح امروز عملیاتی را زیر نام “پامیر 5 ” به هدف تصرف شهرستان قلعه زال ولایت قندوز راه اندازی کرده بودند که در نتیجه، ساختمان ولسوالی، ساختمان فرماندهی و بخش های کلیدی این شهرستان از وجود شورشیان طالبان پاکسازی گردید.

در حال حاضر عملیات گسترده در بخش های نا امن شهرستان قلعه زال جریان دارد. پلیس قندوز از کشته شدن 20 جنگجوی طالب در این درگیری‌ها خبر داده است.  شهرستان قلعه زال ده روز پیش در پی حمله گروه طالبان به دست این گروه افتاد.

به گفته پلیس قندوز، بیشتر ساحه‌های قلعه زال توسط طالبان ماین گذاری شده و به این جهت عملیات پاکسازی به کندی پیش می‌رود. گزارش‌ها می‌رساند که 30 در صد خاک شهرستان قلعه زال در دست طالبان قرار دارد.

forces
گفته می‌شود که 30 درصد از خاک ولسوالی قلعه زال ولایت قندوز در تصرف طالبان می‌باشد

71 تروریست

با این حال، مقام‌های وزارت دفاع افغانستان، از کشته شدن 71 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داده اند.

مقام های وزارت دفاع افغانستان گفته اند که در نتیجه عملیات صورت گرفته در ولایت های ننگرهار، لغمان، پروان، کاپیسا، پکتیا، لوگر، خوست، غزنی، قندهار، ارزگان، زابل، غور، فاریاب، سرپل، بدخشان و هلمند 71 عضو طالب کشته و 53 تن دیگر زخمی شده اند.

شورشیان طالبان هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته که در نتیجه در ولایت لغمان 17 شورشی و در ولایت پکتیا 14 تن اعضای این گروه به شمول 2 تن از فرماندهان محلی آنان کشته شده اند.

نیروهای امنیتی افغان، 10 فرد مشکوک را از ولایت های قندوز و لوگر بازداشت کرده اند.

نیروهای امنیتی افغان با راه اندازی عملیاتی، 11 جنگجوی طالب را در ولایت لوگر و 7 تن دیگر را در ولایت زابل از بین برده اند. وزارت دفاع افغانستان هم‌چنان، از کشته شدن 8 جنگجوی طالب در سمنگان و 4 تن دیگر در بغلان خبر داده است.

militants
نیروهای امنیتی افغان با راه اندازی عملیاتی، 11 جنگجوی طالب را در ولایت لوگر و 7 تن دیگر را در ولایت زابل از بین برده اند

جاسوس ایرانی

هم‎زمان با این تحولات، مقام های محلی ولایت قندهار می گویند که یک شهروند ایرانی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده اند.

ضیا درانی سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت قندهار، به رسانه‌ها گفته است که یک شهروند ایرانی را در حوزه ششم قندهار بازداشت کرده است؛ این فرد بازداشت شده در شهر زاهدان ایران با مخالفان دولت افغانستان آشنا شده و به گونه دوامدار همکاری داشته و در ارتباط بوده است.

این شهروند ایرانی بعد از تشویق مخالفان دولت افغانستان از راه هرات به گونه قاچاق وارد افغانستان شده است.

سخنگوی پلیس قندهار، گفته است که این فرد بازداشت شده وظیفه داشته که تصاویر و نقشه‌هایی از ادارات دولتی تهیه کرده و برای برنامه ریزی حملات در اختیار مخالفان مسلح قرار دهد.

9 کشاورز

هم‎زمان با این رویدادها، مقام های محلی جوزجان خبر داده که طالبان شب گذشته 9 کشاوز را از این ولایت با خود برده اند.

پلیس جوزجان، گفته اند گه طالبان از میان 11 کشاورز 9 تن آنان را به علت پرداخت نکردن اجاره زمین‌های‌شان به این گروه ربوده اند.

wheet
طالبان برخی از کشاورزان را از روستای قره بوین شهرستان آقچه با خود برده اند

چندی پیش طالبان، از این کشاورزان خواسته بودند که پول اجاره زمین های دولتی را به این گروه پرداخت کنند و در غیر آن برای شان اجازه کشت و کار داده نمی شوند.

5 شهرستان

با این تحولات، از کنر گزارش ها می رساند که گروه طالبان صبح امروز بر 5 شهرستان این ولایت حمله کرده اند.

به گفته مقام‌های نظامی این ولایت، جنگجویان طالبان بر پاسگاه‌های پلیس در شهرستان‌های سرکانی، مروره، وته پور، چپه دره و شیگل این ولایت حمله کرده اند.

به گفته پلیس، در این درگیری‌ها تا کنون یک کودک از بین رفته است.

از سوی دیگر فرماندهی 201 سیلاب، گفته است که حمله‌های شورشیان طالبان در ولایت کنر عقب زده شده، در نتیجه 22 طالب کشته و 5 تن دیگر زخمی شده اند.

kunar
به گفته‌ی شهروندان این ولایت، درگیری‌ها هنوز در این ولایت ادامه دارد

حمله خودی

هم‌زمان با این رویدادها، پلیس ننگرهار گفته است که یک پلیس در شهرستان خوگیانی این ولایت دو همکار خود را کشته و خودش به گروه طالبان پیوسته است.

به گفته مقام های امنیتی ننگرهار، این فرد مهاجم با گروه طالبان همکار بود و بعد از انجام حمله، طالبان نیز به محل رسیده و او را با خود برده است.

اما طالبان موفق به تصرف پاسگاه نظامیان افغان نشدند.

گزارش‌ها می‌رساند که شماری از نظامیان افغان در میدان‌های نبرد توسط همکاران‌شان کشته شده اند، که این موضوع همیشه انتقاد مقام‌های افغان را در پی داشته اند.

دو مقام دولتی

در عین حال، مقام های محلی ولایت کنر خبر داده اند که دو مقام حکومتی این ولایت در پی اصابت یک موشک بر ساختمان ریاست مخابرات کشته شده اند.

kunar1
سنگر افغان، رییس منابع بشری ولایت کنر و محمد ناصر مدیر اداره‌ی اترای ریاست مخابرات این ولایت در این رویداد جان داده اند

سنگر افغان، رییس منابع بشری ولایت کنر و محمد ناصر مدیر اداره‌ی اترای ریاست مخابرات این ولایت در این رویداد جان داده اند.

به گفته مقام ها، این موشک به واسطه گروه طالبان پرتاب شده اند. در این رویداد پنج غیر نظامی به شمول سه زن زخمی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان