جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از تصرف یک شهرستان تا از بین رفتن 34 ترویست

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

مقام های وزارت دفاع افغانستان، خبر داده اند که شهرستان زیباک بدخشان پس از 13 روز محاصره طالبان امروز تحت تصرف دولت در آمده اند.

پیش‌تر از این شهرستان اشکاشم بدخشان تحت تصرف دولت در آمده بود؛ اما پس از چاشت امروز مقام های نظامی این ولایت از تصرف شهرستان زیباک این ولایت نیز خبر داده اند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که در این عملیات تعدادی از سلاح و مهمات طالبان نیز به دست نیروهای افغان قرار گرفته اند.

به گفته مقام‌های نظامی بدخشان روستاهای اشکاشم از وجود طالبان پاکسازی شده و نیروهای امنیتی افغان حدود 20 پاسگاه طالبان را تصرف کرده اند.

این در حالی است که روز گذشته در دیداری که والی ولایت بدخشان با شماری از مقام‌های ارشد نظامی این ولایت در خط اول جنگ داشت، از بازپس گیری شهرستان زیباک این ولایت به زودی توسط نظامیان این کشور خبر داده بود.

afghan army
به گفته مقام‌های نظامی بدخشان، نیروهای امنیتی افغان حدود 20 پاسگاه طالبان را در این ولایت تصرف کرده اند

جنگ‎جویان طالبان 8 ثور سال جاری همزمان با آغاز عملیات بهاری” منصوری” خود  با حمله بر شهرستان زیباک بدخشان این شهرستان را تصرف کرده بودند.

درگیری های زمانگیر بین شورشیان طالبان و نظامیان افغان در این شهرستان تلفاتی زیادی را به هردو طرف درگیر در جنگ وارد کرده است.

همزمان با این، دفتر مطبوعاتی ولایت بدخشان از کشته شدن 100 تروریست در شهرستان زیباک و اشکاشم این ولایت توسط نیروهای امنیتی افغان خبر داده اند.

همچنان در اعلامیه ی دیگری، دفتر مطبوعاتی ولایت بدخشان آمده که تروریستان یک مکتب را در قریه بازگیر شهرستان اشکاشم این ولایت تخریب و همه عروسک های کودکان را سر بریده اند.

34 تروریست

همزمان با این تحولات، مقام‌های وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن 34 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داده اند.

اسماعیل خان
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن سه تن در ولایت غزنی خبر داده است

وزارت دفاع افغانستان گفته است که در نتیجه عملیات نظامیان افغان که در ولایت های ننگرهار، کاپیسا، غزنی، لوگر، قندهار، ارزگان، زابل، هرات، فراه، قندوز، بدخشان و هلمند راه اندازی شده بود 22 تروریست کشته و 12 تن دیگر زخمی شده اند.

شورشیان طالبان هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته که در نتیجه 8 تن در شهرستان صیاد سرپل و 3 تن دیگر در هرات کشته شده اند.

در این عملیات 8 تن به شمول دو تروریست تاجکستانی در مسیر خان آباد-قندوز توسط نظامیان افغان کشته شده اند.

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن سه تن در  ولایت غزنی خبر داده اند.

قتل دو جوان

با این حال، مقام‌های امنیتی هرات از قتل مرموز یک دختر و پسر جوان در این ولایت خبر داده اند.

عبدالاحد ولی‎زاده، سخنگوی پلیس هرات به رسانه‌ها گفته است که این دختر و پسر دو روز پیش از شهر هرات ناپدید شده و شب گذشته جسد های شان از منطقه ی کوه های سربور شهرستان انجیل این ولایت پیدا شده است .تا کنون علت قتل شان معلوم نیست.

Army
مقام‌های امنیتی هرات از قتل مرموز یک دختر و پسر جوان در این ولایت خبر داده اند

گفته می شود که این دختر دانشجوی پزشکی بوده وهم‎چنان پسر در ریاست امنیت ملی کارمند بوده است.

دو داعشی

همزمان با این تحولات مقام‌های وزارت داخله افغانستان از بازداشت دو فرد وابسته به گروه داعش در شهر کابل خبر داده اند.

وزارت داخله افغانستان گفته است که این دو فرد بازداشت شده در جریان تحقیقات ابتدایی خود اعتراف  کرده اند که عضویت گروه داعش را دارند.

این دو فرد بازداشت شده گفته اند که در پاکستان آموزش های نظامی دیده اند.

به گفته پلیس کابل هر دو فرد وابسته به گروه داعش با پاسپورت های جعلی وارد افغانستان شده بودند که توسط نیروهای امنیتی افغان از ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده اند.

isis
مقام‌های وزارت داخله افغانستان از بازداشت دو فرد وابسته به گروه داعش در شهر کابل خبر داده اند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان