جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از نابودی 59 تروریست تا ضبط سلاح در مکتبی در کابل

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

مقام های وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 59 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده اند.

مقام های وزارت دفاع افغانستان گفته اند که در نتیجه عملیات صورت گرفته در ولایت های ننگرهار، کاپیسا، غزنی، قندهار، ارزگان، زابل، هرات، فراه، قندوز، تخار، بدخشان و هلمند 59 تروریست کشته و 35 تن دیگر زخمی شده اند.

جنگ‎جویان طالبان هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته که در نتیجه 15 عضو این گروه به شمول یک فرمانده محلی آنان در ولایت هرات و 4 تن دیگر در زیباک بدخشان کشته شده اند.

8 فرد وابسته به گروه داعش نیز در اچین ننگرهار توسط نظامیان افغان کشته شده اند.

مقام های وزارت دفاع افغانستان، هم‎چنین از کشته شدن 10 جنگ‎جوی طالب در ولایت فاریاب خبر داده اند.

taliban-militants
سه تن از شورشیان طالب به شمول دو تن از ماین سازان ماهر این گروه در ولایت ارزگان توسط نیروهای افغان کشته شده اند

23 تروریست دیگر

در همین حال، مقام های وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن 23 تروریست در یک شبانه روز گذشته در زون جنوب این کشور خبر می دهند.

سپاه 205 اتل با هماهنگی نیروهای امنیتی دیگر این کشور عملیاتی را در ولایت های قندهار، ارزگان، زابل و دایکندی راه اندازی کرده که در نتیجه 11 تروریست کشته و 12 تن دیگر زخمی شده اند.

همزمان با این سه تن از شورشیان طالب به شمول دو تن از ماین سازان ماهر این گروه در ولایت ارزگان توسط نیروهای افغان کشته شده اند.

در همین حال، مقام های محلی ولایت هلمند از کشته وزخمی شدن 5 تن در نتیجه انفجاری صبح امروز در این ولایت خبر داده اند.

مقام‌های ولایت هلمند گفته اند که این رویداد زمانی به وقوع پیوست که یک موتر باربری با ماین کنارجاده‌ای برخورد نموده که در نتیجه آن 1 غیر نظامی کشته و 4 تن دیگر زخمی شده اند.

این موتر باربری از منطقه نهرسراج به سوی لشکرگاه در حرکت بود که با ماین کنار جاده ای برخورد کرد.

وضعیت صحی دو تن از مجروحان این رویداد وخیم گزارش شده است.

taliban-on-the-highways
مقام‌های محلی ولایت هلمند از کشته وزخمی شدن 5 تن در نتیجه انفجاری صبح امروز در این ولایت خبر داده اند

11 قربانی

همزمان با این تحولات، مرکز رسانه های ولایت قندهار از کشته شدن 11 تن بر اثر انفجاری ماین کنار جاده‌ای خبر داده است.

به اساس اعلامیه مرکز رسانه های ولایت قندهار، موتری که 11 نفر سرنشین داشت در ساحه خاک چوپان شهرستان میوند این ولایت با ماین کنار جاده ای بر خورد کرده و همه سر نشینانش کشته شده اند.

این در حالی است که روز گذشته نیز دو انفجار جداگانه در ولایت های پروان و هرات چندین کشته و زخمی بر جای گذاشتند.

عصر روز گذشته هفت غیر نظامی در انفجاری بمب کنار جاده ی در هرات در غرب افغانستان کشته شده اند. فرمانده پلیس هرات گفته است که این افراد با بمب که از قبل در روستای “خم خربند” کار گذاشته شده بود برخورد کرد. قربانیان این انفجار دو کودک، سه زن و دو مرد می باشد.

هم‌زمان با این، روز گذشته نیز بر اثر انفجاری در ولایت پروان 8 تن به شمول رییس شورای علمای این ولایت کشته و زخمی شدند.

ماین کنار جاده یکی از مرگبارترین سلاح‌های تروریستان است که عمدتا غیرنظامیان قربانی آن می‌شوند.

عبدالرحیم حنفی، رییس شورای علمای پروان
عبدالرحیم حنفی، رییس شورای علمای پروان

بر اساس آمار دفتر “یوناما” در باره میزان تلفات غیرنظامیان در افغانستان، در سال 2016 میلادی از 3498 قربانی غیر نظامیان جنگ 700 نفر آن ها بر اثر انفجار بمب های دستی کشته شده اند. همچنین بر اساس گزارش سه ماه نخست سال جاری میلادی این دفتر، از 715 غیر نظامی که در این مدت کشته شده اند 126 نفر آن ها در انفجار بمب های دست ساز جان خود را از دست داده اند.

یوناما انواع بمب های دست ساز را دومین سلاح مرگباری دانسته که عمدتا از غیر نظامیان قربانی می گیرد و عامل کارگذاری آن، مخالفان مسلح دولت پنداشته می شوند.

 مکتب خصوصی

هم‌زمان با این، پولیس کابل خبر داده است که مقداری زیادی سلاح و مهمات جنگی را از یک مکتب خصوصی در ناحیه پنجم شهر کابل کشف و ضبط کرده است.

شب گذشته نیروهای امنیتی افغان از یک مکتب خصوصی در منطقه خوشحال خان واقع ناحیه پنجم شهرکابل، 9 میل سلاح، گلوله‌های کلاشینکوف، ماین، مواد انفجاری و یک واسکت انتحاری را کشف و ضبط کرده اند.

مقداری اسپری‌های بیهوشی که برای بیهوشی افراد استفاده می شود نیز از این مکتب کشف و ضبط شده است. به گفته پولیس کابل، سه عراده موتر نیز که پلیت های دولتی و شخصی داشتند و در صحن حویلی این مکتب پارک بودند نیز توسط پلیس ضبط شده است.

police
پولیس کابل گقته است که تا کنون 6 تن در ارتباط با این رویداد بازداشت شده است

یک غیر نظامی

همزمان با این تحولات، دفتر مطبوعاتی فرمانده پولیس ننگرهار، از کشته شدن یک ولسوال طالبان، چهار تروریست و یک غیر نظامی خبر داده است.

این رویداد شب گذشته در شهرستان خوگیانی، اتفاق افتاد.

شهرستان خوگیانی در جنوب ننگرهار از شهرستان های نا امن این ولایت گزارش می شود. در این شهرستان و شماری دیگر از شهرستان های این ولایت گروه های تروریستی زیادی فعال اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان