جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از تمرکز شورشیان بر غور تا نابودی 323 تروریست در ننگرهار

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی ولایت غور در مرکز افغانستان اعلام کرده اند که شورشیان طالبان 13 عضو خانواده یک فرمانده محلی این ولایت را ربوده اند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور، گفته است که این افراد از ولسوالی”دولینه” و روستای “فرارود” توسط افراد وابسته به گروه طالبان به منطقه سرتاجه منتقل شده است.

با گرم شدن هوا، افراد گروه طالبان از ولایت های دیگر به غور آمده اند و این 13 عضو یک خانواده را با خو برده اند. افراد ربوده شده از نزدیکان یک فرمانده محلی به نام تاج محمد هستند.

به گفته سخنگوی والی غور تا کنون از سر نوشت افراد ربوده شده اطلاعی در دست نیست.

سال گذشته نیز، هم‎زمان با سفر رییس جمهور افغانستان به ولایت غور افراد وابسته به گروه داعش هشت غیرنظامی را از این ولایت با خود بردند.

با این حال، چند ماه قبل گروه داعش 28 غیر نظامی را در این ولایت کشتند.

isk1
ولایت غور در مرکز افغانستان یکی از ولایت‌های عقب مانده و ناامن این کشور گزارش می‌شود

غور در مرکز افغانستان یکی از ولایت‌های عقب مانده، فاقد تسهیلات زندگی و نا امن افغانستان گزارش می شود. به گفته مقام های محلی، علاوه بر افراد گروه طالبان نیروهای وابسته به گروه داعش نیز در این ولایت فعال هستند و در بیشتر اوقات از غیر نظامیان، قربانی نیز گرفته اند.

 دو هفته گذشته

دفتر مطبوعاتی پولیس ننگرهار از کشته شدن 323 تروریست در دو هفته گذشته در این ولایت خبر داده است.

عبدالرحمن رحیمی فرمانده پولیس ننگرهار، گفته است که در این عملیات که به صورت جداگانه و مشترک توسط نیروهای امنیتی افغان در دو هفته گذشته در این ولایت صورت گرفته است، 323 تروریست کشته و 133 تن دیگر زخمی شده اند.

115 تن دیگر نیز به جرم های مختلف باز داشت شده اند.

آقای رحیمی افزوده است که در این عملیات 4120 جریب زمین کوکنار در ولسوالی های مختلف این ولایت توسط نیروهای امنیتی افغان تخریب شده است.

طالبان و افراد گروه وابسته به داعش در ننگرهار بیشتر در نبرد با نیروهای امنیتی افغان قرار دارند.

rahman-rahimi
عبدالرحمن رحیمی فرمانده پولیس ننگرهار

ننگرهار یکی از ولایت‌های نا امن در شرق افغانستان گزارش می‌شود که بیشتر ولسوالی‌های این ولایت تحت کنترول طالبان و جنگجویان داعش قرار دارد.

درگیری‌های درون گروهی طالبان-داعش از چندی به این سو در برخی از ولسوالی‌های ننگرهار ادامه دارد. روز گذشته 27 تن از جنگجویان داعش در این ولایت توسط جنگجویان طالب کشته شدند. گروه طالبان نیز تلفاتی زیادی را در این درگیری‌ها در چند روز گذشته در این ولایت متحمل شده اند.

نابودی 19 تروریست

هم‎زمان با این رویداد ها، مقام های وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن 19 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده اند.

مقام‌های وزارت دفاع افغانستان گفته اند که در نتیجه عملیاتی نظامیان افغان که در ولایت های ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، لوگر، قندهار، ارزگان، زابل، سرپل، تخار، بدخشان، کابل و هلمند صورت گرفته 13 تروریست کشته و 6 تن دیگر زخمی شده اند.

militants
به گفته مقام‌های وزارت دفاع ملی افغانستان، 8 تن از جنگجویان طالب در نتیجه حملات نیروهای امنیتی در ولایت‌های ارزگان و میدان وردک کشته شده‌اند

افراد وابسته به گروه طالبان هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته و در نتیجه آن 4 تن در میدان وردک و 4 تن دیگر در ارزگان کشته شده اند.

در همین حال، در کابل نیز 8 رباینده توسط نیروهای امنیتی افغان بازداشت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان