جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از دستگیری اعضای شورای کویته در قندهار تا ادامه نبرد در بدخشان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ریاست امنیت ملی افغانستان از دستگیری 20 فرد وابسته به شورای کویته طالبان در ولایت قندهار خبر داده است.

بر اساس اعلامیه ریاست امنیت ملی، این اعضای طالبان ماموریت داشتند تا کارمندان دولتی، کاروان های نظامی و سران اقوام را در این ولایت هدف قرار دهند که توسط نیروهای این ریاست دستگیر شده اند. هم چنین گفته شده است که این افراد از عوامل اصلی ایجاد ناامنی در قندهار بوده اند.

ولایت قندهار در جنوب افغانستان پایتخت طالبان در زمان حاکمیت شان بر افغانستان بود.

داعش و طالب

مقام های وزارت دفاع افغانستان، از کشته شدن 120 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده اند.

ansf-afghan-army-1
مقام های وزارت دفاع افغانستان، از کشته شدن 120 تروریست در یک شبانه روز گذشته خبر داده اند

مقام های وزرات دفاع افغانستان گفته اند که در نتیجه عملیات های صورت گرفته در ولایت های ننگرهار، لوگر، قندهار، ارزگان، زابل، هرات، بادغیس، بلخ، قندوز، سرپل، بغلان، تخار و هلمند 120 تروریست از جمله 38 داعشی کشته شده و 46 تن دیگر زخمی شده اند.

افراد گروه داعش در دو ولایت ننگرهار و زابل هدف حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته اند. در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، 31 داعشی و در ولسوالی خاک افغان زابل نیز، 7 عضو داعش از جمله دو فرمانده محلی این گروه از سوی نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند.

وزارت دفاع افغانستان هم چنین از کشته شدن 30 طالب در ولایت ارزگان و نزدیک به 20 تن دیگر در ولایت هرات خبر داده است.

آمار تازه

در حالی که 5 روز از حمله طالبان به سپاه شاهین در شهر مزار شریف می گذرد، مقامات وزارت دفاع افغانستان در تازه ترین اعلامیه خبری می گویند که این حمله، 135 کشته و 64 زخمی برجای گذاشته است.

Balkh-Attack
مقامات وزارت دفاع افغانستان در تازه ترین اعلامیه خبری می گویند که حمله بر قول اردوی 209 شاهین، 135 کشته بر جای گذاشته است

10 تن از افراد وابسته به طالبان بعد از ظهر روز جمعه هفته گذشته ( 1ثور)، توانستند با لباس و موترهای نظامی ارتش وارد این پایگاه بزرگ نظامی در شمال افغانستان شوند و سپس با انجام حملات انتحاری و انفجاری، سربازان ارتش را هدف قرار دادند.

تلفات زیاد ناشی از این حمله، اعتراضات گسترده ای در محافل سیاسی و اجتماعی افغانستان را در پی داشت که در نهایت منجر به استعفای وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور شد.

با این حال آمارهای منتشر شده از این حمله تاکنون متفاوت بوده است. رسانه های داخلی افغانستان از کشته شدن بیش از 200 سرباز ارتش در حمله طالبان به پایگاه نظامی شاهین خبر داده اند.

جنگ در بدخشان

از سوی دیگر برخی رسانه های داخلی افغانستان از حمله طالبان به بخش هایی از ولسوالی تگاب ولایت بدخشان در شمال شرق این کشور خبر داده اند.

taliban-train
مقامات محلی بدخشان گفته اند که سه روز قبل ده ها شورشی طالب به ولسوالی‌های آن حمله کرده اند

مقامات محلی بدخشان گفته اند که سه روز قبل ده ها شورشی طالب به ولسوالی‌های آن حمله کرده و تاکنون نیز ادامه دارد.

فضل احمد بیگ زاد والی بدخشان گفته است که در این نبردها 8 طالب کشته شده و 3 تن از نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان