پس از فاجعه بلخ؛ از مقاطعه کرزی با طالبان تا استجواب مسوولان وزارت دفاع در مجلس افغانستان

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از ایجاد کمیسیونی برای انتقال و خاک سپاری شهدای سپاه 209 شاهین افغانستان خبر داده و یکی از سخنگویان رییس جمهور افغانستان اعلام داشته که تحقیقات همه جانبه در این زمینه آغاز می شود.

در همین حال رییس جمهور افغانستان به همه سپاه ها و مراکز مهم نظامی و امنیتی این کشور دستور داده تا تدابیر فوق امنیتی برای مقابله با چنین حملات احتمالی آینده را روی دست گیرند.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/856083219225116673

همزمان با این، یکی از سخنگویان محمد اشرف غنی اعلام داشته که پس از این به شورشیان رحم نمی شود و به صورت جدی با آن ها برخورد خواهد شد.

موضع گیری حامد کرزی

در همین حال حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در کنفرانس خبری ظهر امروز از طالبان خواست تا به حملات شان بر افغانستان پایان دهند.

آقای کرزی امروز خط خود را با طالبان نیز مشخص ساخته وگفته که پس از حمله این شورشیان بر سپاه 209 شاهین دیگر نمی تواند آنان را برادر بخواند.

حامد کرزی رییس جمهو پیشین افغانستان که یکی از منتقدان آمریکا می باشد اخیرا به شدت از پرتاب بمب مادر ایالات متحده بر پایگاه های داعش در ننگرهار انتقاد کرده بود و گفته بود که پس از این در مقابل آمریکا تا خروج آن ها از این کشور ایستادگی خواهد کرد.

اما امروز آقای کرزی ضمن اشتراک در مراسم ختم قرآن برای شهدای روز گذشته سربازان ارتش افغانستان در بلخ، در کنفرانس خبری گفت که پس از این در حمایت از حکومت وحدت ملی افغانستان خواهد ایستاد.

استجواب در مجلس

در همین حال بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان افغانستان، مسولان وزارت دفاع این کشور روز چهارشنبه این هفته استجواب می شوند.

هیئت اداری مجلس نمایندگان افغانستان گفته است که در این استجواب وزیر دفاع، رییس ستاد مشترک ارتش، فرمانده سپاه 209 شاهین و شماری دیگر از مسولان اطلاعاتی استجواب می شوند.

afghan parliament and MPs
بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان افغانستان، مسوولان وزارت دفاع این کشور روز چهارشنبه این هفته استجواب می شوند

روز گذشته نیز مجلس افغانستان صحنه از انتقادات شدید بر عملکرد مسولان امنیتی افغان بود و در آن شماری از نمایندگان خواهان استعفای رهبران سه نهاد امنیتی این کشور شدند.

نارضایتی گسترده

همزمان با این تحولات نارضایتی و اعتراضات گسترده نسبت به عملکرد مسولان امنیتی افغانستان در فضای مجازی وجود دارد. بسیاری از کاربران فیس بوک و تویتر افغان خواهان مجازات مسولان ارشد امنیتی این کشور می باشند که در جلوگیری از حمله خونین جمعه بر سپاه شاهین غفلت کرده اند.

در همین حال بسیاری دیگری از این افراد می خواهند تا حکم افراد طالبان که به اعدام محکوم شده اند، اجرا شود.

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان که از صداهای بلند علیه تروریستان و طالبان می باشد، نیز بر این موضوع تاکید کرده و گفته است که به دلایل متعدد افراد محکوم به اعدام شورشیان تا به حال اعدام نشده اند.

Rahmatullah Nabil on Taliban

حساب تویتری

در همین حال گزارش شده است که حساب های تویتری سخنگویان طالبان بسته شده است. قاری یوسف احمدی و ذبیح الله مجاهد از سخنگویان طالبان است که همواره مسولیت قتل عام و حملات این گروه را در افغانستان برعهده می گیرند.

روز گذشته نیز ذبیح الله مجاهد در تویتی مسولیت حمله تروریستی بر سپاه شاهین را برعهده گرفته بود و تصاویری را از کسانی که ادعا نموده بود مهاجمان بلخ بوده اند منتشر کرده بود.

اما امروز این حساب ها مسدود شده است.

تویتر یک مجاری مهم پیام رسانی است که هر کاربری می تواند با ایجاد حساب کاربری در آن فعالیت نماید. همواره شرکت‌های تویتر و فیس بوک صفحاتی را که تندروی را ترویج می کنند و یا هم ارتباط با گروه های تروریستی دارد، مسدود کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *