24 ساعت در افغانستان؛ از کشته‌شدن 50 تروریست تا پیام واضح به پاکستان

سخن گوی ریاست اجرایی افغانستان می گوید که استفاده از بمب غیرهسته‌ای علیه داعش در ولایت ننگرهار که هفته گذشته از سوی نیروهای آمریکایی، بر پناه گاه های این گروه در ولسوالی اچین پرتاب شد، پیام واضحی به پاکستان بود تا در مورد حمایت هایش از تروریزم تجدید نظر کند.

مجیب الرحمان رحیمی سخن گوی ریاست اجرایی افغانستان صبح امروز (31 حمل)، در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که پاکستان به صورت آشکار از تروریستان حمایت می کند و گروه های تروریستی در خاک این کشور دارای پایگاه هستند و حملات شان به افغانستان را از آنجا برنامه ریزی می کنند.

آقای رحیمی گفت استفاده از بمب غیرهسته ای در ولایت ننگرهار در امتداد خط دیورند و نزدیک خاک این کشور، پیام واضح و روشنی برای پاکستان است تا در سیاست هایش در حمایت از تروریزم تجدید نظر نماید.

CEO
مجیب الرحمان رحیمی، سخن‌گوی ریاست اجرایی افغانستان

او از دیگر کشورهای منطقه از جمله چین و روسیه خواست تا برای مبارزه با گروه های تروریستی با افغانستان همکاری کنند.

سخن گوی ریاست اجرایی افغانستان هم چنین با اشاره به آغاز عملیات خالد علیه تروریستان در نقاط مختلف این کشور گفت، این عملیات ها که به صورت مشترک توسط نیروهای ارتش و پولیس افغانستان علیه گروه های تروریستی صورت می گیرد، تا کنون موفقیت آمیز بوده و تلفات سنگینی به آنها وارد شده است.

50 تروریست

در همین حال مقامات وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن نزدیک به 50 تروریست در یک شبانه روز گذشته خبر داده اند.

این عملیات‌ها در ولایت‌های ناامن مانند قندهار، ننگرهار، پکتیکا، قندوز، فاریاب، هلمند و غزنی صورت گرفته و افراد وابسته به گروه های طالبان، داعش و القاعده از سوی نیروهای امنیتی افغانستان هدف قرار گرفته اند.

forces
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن نزدیک به 50 تروریست در یک شبانه روز گذشته خبر داده است

قندهار

در این ولایت جنوبی که پایتخت گروه طالبان در زمان حکومت شان بود، 16 تن از افراد این گروه در ولسوالی های میانشین و نیش کشته شده و 5 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

هلمند

این ولایت که در همسایگی قندهار قرار دارد، هم چنان یکی از مناطق ناامن و زیر نفوذ گسترده گروه طالبان است.

در عملیات هایی که در یک شبانه روز گذشته در ولسوالی ناوه و هم چنین منطقه عینک، در شهر لشکرگاه مرکز این ولایت صورت گرفته، 4 طالب کشته شده و 4 تن دیگر نیز زخمی شده اند. گفته شده که بیش از 30 حلقه ماین نیز توسط نیروهای امنیتی کشف و خنثی گردیده است.

ننگرهار

در این ولایت که هفته قبل مخفی گاه و تونل های مربوط به گروه داعش در ولسوالی اچین هدف بمب غیرهسته ای قرار گرفت، حملات نیروهای امنیتی علیه این گروه هم چنان ادامه دارد.

در تازه ترین حملات نیروهای هوایی علیه داعش در ننگرهار، 7 تن کشته شده اند. این حمله هوایی در ولسوالی نازیان صورت گرفته که یکی دیگر از مناطق زیر نفوذ گروه داعش است.

airforce
نیروی هوایی افغانستان هم در این عملیات‌ها شرکت داشته است

قندوز

در این ولایت که مرکز آن در ماه میزان سال گذشته به دست طالبان سقوط کرد، نبرد میان نیروهای امنیتی و افراد وابسته به این گروه در ولسوالی های مختلف هم چنان ادامه دارد. مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که در عملیات های صورت گرفته توسط ارتش و پولیس افغانستان، 9 طالب کشته شده و 3 تن دیگر زخمی شده اند. این حملات در ولسوالی های چهار دره و دشت ارچی صورت گرفته است.

پکتیکا

در ولایت پکتیکا اما 5 تن از اعضای شبکه القاعده از سوی نیروهای ارتش کشته شده اند. به گفته مقامات امنیتی این کشور، این افراد وابسته به گروه تروریستی القاعده در ولسوالی وازه خواه کشته شده اند.

فاریاب و غزنی

در ولایت های فاریاب و غزنی نیز تلفاتی به گروه های تروریستی وارد شده است. در ولسوالی پشتون کوت فاریاب در شمال افغانستان، 4 طالب کشته شده و 1 تن زخمی شده است.

هم چنین در ولسوالی اندر ولایت غزنی نیز، 1 طالب کشته شده است.

ansf2
گروه‌های طالبان، داعش و القاعده هدف نیروهای ارتش افغانستان قرار گرفته اند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *