مشاور امنیت ملی آمریکا در کابل؛ دیدارهای فشرده و تاکید بر نابودی تروریزم

مک ماستر مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا که به کابل سفر کرده است، در دیدار با رییس جمهور و رییس اجرایی افغانستان، تروریزم را تهدیدی مشترک برای امنیت تمام کشورهای منطقه و جهان دانسته و گفته است که افغانستان دیگر مکان امنی برای گروه های تروریستی نخواهد بود.

مشاور امنیت ملی آمریکا که شب گذشته در راس یک هیات بلندپایه وارد افغانستان شده، با رهبران حکومت وحدت ملی این کشور در مورد امنیت، مبارزه با تروریزم، اصلاحات، مبارزه با فساد اداری و روابط دو جانبه دیدار و گفتگو کرده است.

آقای ماستر بلندپایه ترین مقام آمریکایی است که از زمان به قدرت رسیدن آقای ترامپ از افغانستان دیدار می کند.

Ghani meeting with US NSA
رییس جمهور اشرف غنی در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا در ارگ ریاست جمهوری

تهدیدهای جدی

رییس جمهور اشرف غنی در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا در ارگ ریاست جمهوری، تروریزم، مواد مخدر و فساد اداری را تهدیدهای جدی برای امنیت، ثبات و پیشرفت افغانستان و جهان دانسته و بر مبارزه مشترک علیه این تهدیدها تاکید کرده است.

او گفته است که “تروریزم و مواد مخدر پدیده هایی جهانی هستند، بنابراین تمامی کشورهای جهان باید به صورت مشترک و بدون تفکیک قایل شدن میان گروه های تروریستی، برای نابودی آن ها تلاش کنند.”

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در این دیدار گفته است که با وجود مبارزه مشترک نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای بین المللی”این کشور دیگر مکان امنی برای تروریستان نخواهد بود.” او نیز بر ضرورت شکل گیری همکاری های منطقه ای برای مقابله با این تهدیدها تاکید کرده است.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/853591378911268864

روابط دو جانبه

بررسی روابط دو جانبه دو کشور یکی دیگر از محورهای گفتگوی رییس جمهور با این مقام ارشد آمریکایی بوده است. رییس جمهور افغانستان بر ادامه کمک های آمریکا به این کشور به خصوص در عرصه های امنیتی و نظامی تاکید کرده است.

مطلب مشابه: بلند‌پایه‌ترین مقام دولت ترامپ در افغانستان؛ ۹ نکته درباره زندگی و کار مک‌مستر

در مقابل مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روابط میان دو کشور در زمان حکومت وحدت ملی را نیک و حسنه دانسته و از تداوم همکاری های آمریکا در عرصه های مختلف با جانب افغانستان خبر داده است.

مبارزه با فساد اداری

رییس جمهور افغانستان از اراده قوی حکومت وحدت ملی برای مبارزه با فساد اداری در این کشور خبر داده و به این هیات بلندپایه آمریکایی گفته است که برای مبارزه با این پدیده، تلاش های بیشتری نیز صورت خواهد گرفت.

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اقدامات حکومت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری را محسوس  دانسته و از ضرورت تمرکز بیشتر بر آن سخن گفته است.

اصلاحات

مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تلاش های حکومت افغانستان برای آوردن اصلاحات در نهادهای این کشور گفته است که این اصلاحات باید دوام دار و همیشگی باشند.

رییس جمهور غنی نیز از تصمیم حکومت افغانستان، برای سرعت بخشیدن به ایجاد اصلاحات در نهادهای مختلف این کشور خبر داده است.

شریک قابل اعتماد

هم چنین مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا در دیدار با داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان، حکومت وحدت ملی را “شریکی قابل اعتماد برای آمریکا” دانسته و بر ادامه همکاری های کشورش در عرصه های مختلف و به ویژه مبارزه با تروریزم تاکید کرده  است.

داکتر عبدالله نیز در این دیدار، همکاری های مشترک برای مبارزه با تروریزم را ضروری دانسته و خواهان توجه بیشتر مقامات آمریکایی برای تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان برای مقابله با  تهدیدهای امنیتی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *