جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

واکنش های متفاوت؛ بحث داغ بمب مادر در مجلس نمایندگان افغانستان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

حمله نظامی آمریکا بر مواضع داعش در ولسوالی اچین ننگرهار با استفاده از بزرگ ترین بمب غیرهسته ای، واکنش مجلس نمایندگان افغانستان را در پی داشت.

در آخرین ساعات روز 5 شنبه (24 حمل)، مواضع گروه داعش در ولسوالی اچین ننگرهار هدف حمله آمریکا توسط بمبی قرار گرفت که به بمب مادر معروف است. مقامات آمریکایی گفتند که این بمب برای نابودی داعش و تونل هایی که این گروه از آن استفاده می کرد صورت گرفته است.

نمایندگان مجلس این کشور در جلسه صبح امروز ( 26 حمل)، به این حمله واکنش های متفاوتی نشان دادند. برخی نمایندگان از این حمله که با هماهنگی حکومت افغانستان علیه گروه داعش صورت گرفت حمایت نموده و آن را مشخص بودن صف سیاست حکومت افغانستان در برابر دوست و دشمن دانستند. در مقابل، برخی نمایندگان نیز از تبدیل شدن این کشور به میدان رقابت و آزمایش سلاح ابراز نگرانی کرده و تاکید نمودند که باید بر نابودی پایگاه های تروریستان در خارج از این کشور تمرکز صورت گیرد.

moab
سایمه خوگیانی، نماینده ننگرهار تاکید کرد که افغانستان نباید به میدانی برای آزمایش سلاح تبدیل گردد

میدان آزمایش

سایمه خوگیانی نماینده ننگرهار گفت اگر این حمله تنها به منظور از بین بردن داعش که خواست مردم این کشور است، صورت گرفته باشد اقدامی مثبت است. اما او تاکید کرد که افغانستان نباید به میدانی برای آزمایش سلاح تبدیل گردد.

لطیف پدرام نماینده بدخشان نیز استفاده از این “بمب غیر متعارف” را بر خلاف قوانین جهانی دانست و افزود که با تبدیل شدن افغانستان به “مرکز آزمایش سلاح” مخالف است.

تعریف مشخص

برخی دیگر از نمایندگان، حمایت حکومت افغانستان از حمله صورت گرفته بر مواضع داعش را نشان دهنده “تعریف و سیاست روشن حکومت در برابر دوست و دشمن” دانستند و از آن حمایت کردند.

isis
برخی از نمایندگان مجلس افغانستان بخشی از مشکلات امنیتی در این کشور را تعریف دوست و دشمن در حکومت های قبلی می‌دانند

محمد موسی جناب نماینده مردم بادغیس از حمله بر گروه تروریستی داعش حمایت کرد و خواهان افزایش حملات علیه تمام گروه های تروریستی در این کشور شد.

غلام حسین ناصری نماینده میدان وردک نیز، حمایت حکومت افغانستان حمله به مراکز داعش را بیان گر مشخص بودن سیاست کابل در برابر تروریستان دانست و گفت که همه مردم افغانستان باید از نیروهای امنیتی این کشور برای مبارزه با گروه های تروریستی حمایت کنند.

برخی دیگر از نمایندگان نیز بخشی از مشکلات امنیتی در افغانستان را به دلیل مشخص نبودن تعریف دوست و دشمن در حکومت های قبلی دانستند و از موضع مشخص رهبران حکومت وحدت ملی در برابر تروریستان حمایت کردند.

مراکز خارجی

برخی دیگر از نمایندگان اما، ریشه های جنگ افغانستان را در بیرون از مرزهای این کشور دانسته و گفتند که علیه مراکز آموزش و تجهیز گروه های تروریستی که در خاک پاکستان قرار دارد باید اقدام شود.

Pak-Taliban
ظهیر سعادت نماینده ولایت پنجشیر خواهان تمرکز بر مراکز اصلی گروه‌های داعش و طالبان در آن سوی خط دیورند شده است

ظهیر سعادت نماینده ولایت پنجشیر می گوید خواهان تمرکز بر مراکز اصلی گروه های داعش و طالبان در آن سوی خط دیورند است. او می گوید حالا وقت آن است که بر نابودی مراکز این گروه ها در بیرون از مرزهای افغانستان تمرکز شود. با این حال، این نماینده مجلس می افزاید که حمایت و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، برای تامین امنیت و مبارزه علیه تروریستان موثرتر و مناسب تر خواهد بود.

عبدالستار درزابی نماینده مردم جوزجان نیز گفت که برای پایان دادن به جنگ در افغانستان، باید لانه های تروریستان در هر کشوری که قرار دارد مورد حمله قرار گیرد. او از حمله بر پایگاه های ترویستان در آن سوی خط دیورند حمایت کرد.

https://www.youtube.com/watch?v=lO5xk8WY4yg

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان