جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

با میلیونر محبوبی آشنا شوید که فرزندانش به‌شدت فقیر اند

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

در جهان افراد زیادی وجود دارند که ثروت شان را از راه سیرکردن شکم مردم به روش‌های مختلف به دست آورده اند، به آن‌ها می‌گویند «آشپز». بله! آشپزی از معروف و پردرآمدترین شغل‌های جهان است و زیاد است میلیاردرها و میلیونرهایی که از این راه به ثروت عظیمی رسیده اند. گوردن رمسی، مردی را که در ادامه با او آشنا خواهید شد نیز از دسته‌ی همین افراد است.

در اروپا، به خصوص بریتانیا، گوردن رمسی را همه می‌شناسند؛ او جزء برترین چهره‌های رسانه‌ای و آشپزی قاره‌ی سبز به شمار می‌رود.

دنیای آشپزی گردش مالی بسیار بالایی دارد و این مرد بریتانیایی نیز سالانه حدود 40 میلیون دالر از این مجرا درآمد دارد. فرزندان گوردن اما هرگز همانند پسران دیگر میلیونرهای جهان زندگی نکرده اند؛ زیرا آشپزپدر شان معتقد است که آنان با آبله دست خود پول بدست بیاورند و پس از پدرِ میلیونر، نسلی نباشد که 70درصد ثروت او را به فنا دهند. ?

گوردن رمسی مصمم نیست که ثروت چند میلیون پوندی اش به عنوان ارث و میراث به فرزندانش سپرده شود / عکس: PA

گوردن رمسی مصمم نیست که ثروت چند میلیون پوندی اش به عنوان ارث و میراث به فرزندانش سپرده شود. او در این رابطه می‌گوید “اکنون نیز به آن‌ها (فرزندانم) چیزی از ثروت من داده نمی‌شود.” او در ادامه می‌افزاید “آن‌ها حتی در چوکی‌های درجه اول (بزنس کلاس) هواپیما اجازه‌ی نشستن با من را ندارند.” علاوه بر این فرزندان این مرد میلیونر حتی قادر نیستند تا در رستوان‌های پدر غذا بخورند؛ زیرا پول کافی برای آن ندارند. ?

این آشپز سخت‌گیر چندی قبل در یکی از برنامه‌های معروف تلویزیونی نیز گفته بود که فرزندانش باید برای بدست‌آوردن پول سخت کار کنند چون ثروت او برای آن‌ها نخواهد رسید. رمسی می‌گوید “فرزندانش باید درآمدزا به بار بیایند، نه فقط مصرف‌کنند.” این مرد دوست دارد فرزندانش به جای ثروت، “اخلاق کاری” را به ارث ببرند. ?

فرزندان سخت‌کوش

صاحب رستوان‌های سلسله‌ای «ستاره‌ی میچلین» چهار فرزند دارد. متیلدای 15 ساله، جک و هالی که 17 سال سن دارند و مگان نیز 18 همین سال عمرش را می‌گذراند.

متیلدا شغل پدری را دنبال می‌کند و آشپز است / عکس: bbc

جوان‌ترین آنان متیلدا شغل پدری را دنبال می‌کند. او با وجود داشتن سن کم در یکی از شبکه‌های معروف تلویزیونی، برنامه‌ی آشپزی دارد و نام آن‌را «دسته‌ی ماتیدا و رمسی» گذاشته است. با وصف زمان کم از آغاز این برنامه، او اما غوغا برپا کرده و هنر انگشتانش، طرف‌داران زیادی را به پای تلویزیون می‌کشاند. ?

جک به نیروی دریایی علاقه‌مند است و خواهر هم‌سن‌اش «هالی» اما به مدلینگ دل‌بسته و همین اکنون نیز در یکی از فروش‌گاه‌های لباس شهرش به صورت پاره‌وقت کار می‌کند. فرزند بزرگ اما کاملاً از دیگران و حتی پدر متفاوت می‌اندیشد؛ مگان دانش‌جوی فلسفه است و اما برای کسب پول در یک کودکستان مشغول است.

تاثیرگذاری بر خانواده

این خانواده داستان‌های جالبی دارد. مثلاً آخرین باری که آنان همه کنارهم در یکی از رستوران‌های آقای رمسی جمع شدند بر می‌گردد به زمانی که مگان 16سالگی اش را جشن می‌گرفت؛ بیش از دو سال قبل. نکته‌ی جالب آن گردهم‌آمدن خانواده نیز این بود که آنان در رستوان‌شان غذا صرف نکردند. آقای رمسی می‌گوید “آن‌ها آن‌جا بودند تا به بازنشستگان چلسی، غذای شام کریسمس را بدهند. نه این‌که خودشان غذا بخورند.” ?

Ramsy and beckam
رمسی با دیوید بکهام، فوق ستاره‌ی دنیای فوتبال که چندی قبل بازنشته‌گی اش را اعلام کرد نیز روابط نزدیکی دارد اما هرگز به فامیل خود اجازه‌ی رابطه‌ی صمیمانه با او را نداده است / عکس: bizlife

آشپز میلیونر در ادامه‌ی صحبت‌هایش بازهم تاکید می‌کند “من هرگز فرزندانم را در چوکی‌های بزنس کلاس با خودم نگذاشته ام. من معتقدم که آنان باید کار کنند تا آن‌جا برسند. برای شما نزدیکی با خلبان و نشستن در بهترین جای هواپیما زمانی لذت‌بخش است که خود توانایی پرداخت هزینه‌ی آن‌را داشته باشید و آن‌گونه بیشتر احترام می‌شوید”. ?

با این حال، مرد به اصطلاح تندخو، فرزندان حرف شنوی نیز تربیت کرده است. باری یک کشیش از او پرسیده بود با وجودی که به ندرت کنارهم جمع می‌شوند، چگونه توانسته است فرزندانی تا این حد مسوول داشته باشد؟ آقای رمسی پاسخ داد “بله درست است ما کم کنارهم جمع می‌شویم و من نیز به ندرت با آن‌ها فرصت صحبت‌کردن دارم. آن‌چه من از ابتدای زندگی کوشش می‌کنم به فرزندانم القا کنم “اخلاق درست” است و این کار را انجام داده ام.”

آشپز میلیونر می‌افزاید “من با فرزندانم کم اما باکیفیت صحبت می کنم.” ?

علاوه بر تمام این‌ها گوردن رمسی تا کنون بیش از 15 کتاب آشپزی نوشته و به چاپ رسانده است. او همچنان در مجله‌ی تایمز شنبه‌ها در ستون آشپزی، مطالبی در مورد فواید موادغذایی و طبخ غذاهای صحیح می‌نویسد.

https://twitter.com/GRF_Foundation/status/644081286303346688

میلیونر خیر

گوردن رمسی بخش عظیم از درآمد خود را صرف مردم نیازمند می‌کند. او تاکنون چندین موسسه‌ی خیریه افتتاح کرده است.

چندی پیش نیز برای مردم بیمار و فقیر مبتلا به ایدز در هند مبلغ 100 هزار یورو پرداخته بود تا صرف دارو و بیمارستان شود.

آقای میلیونر و همسرش علاقه‌ی زیادی به کارهای خیریه دارند. گوردن رمسی نه تنها در آشپزی، بل‌که به عنوان یک انسان مهربان میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. او تصمیم دارد روز به روز به تعداد رستوران‌هایش در سطح جهان بیافزاید؛ نه این‌که برای خود و خانواده‌اش پول جمع کند. او می‌خواهد درآمد بیشتری کسب کند تا کمک بیشتری نماید.

حالا شما با این میلیونر خیر آشنا شدید. اما آیا رفتار او با فرزندانش درست است؟ ?

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان