جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
70 بازدید

زن ایده‌آل جوان افغانی؛ 15 ویژگی مهم برای انتخاب همسر در افغانستان

خواندن 7 دقیقه
4.2
(5)

برای بسیاری از جوانان در افغانستان انتخاب همسر اهمیت ویژه‌ای دارد. این جوانان ویژگی‌های از دختران را می پسندند که شاید تا ده‌سال قبل در جامعه به آن‌ها توجه‌ی زیادی نمی‌شد. اما اکنون با توجه به تغییرات اجتماعی به وجودآمده در معیارهای انتخاب همسر نیز تحولات جدی به میان آمده است. خبرنامه در گفت‌وگو با شمار زیادی از جوانان این موارد را در انتخاب همسر برای پسران مهم یافته است.

پاک‌دامنی

مردان، زنان پاک‌دامن، باحیا و نجیب را دوست دارند. برای بسیاری از جوانان افغان این مورد غیر قابل چشم‌پوشی است. اصطلاح پاک‌دامنی را جوانان افغان به عدم ارتباط با مردان و پسران دیگر نسبت می‌دهند و زن نجیب از دید پسران، زنی است که خصوصیات اخلاقی‌اش از پایداری برخوردار باشد و از 100 نفر که در این مورد پرسیده شده، تنها دو نفر گفته که گذشته‌ی همسر شان برای شان مهم نیست به شرطی که آن گذشته زندگی فعلی و آینده‌ی شان را تحت تاثیر قرار ندهد و در آن رابطه پای فرد سومی مطرح نباشد.

سادگی و صداقت

برای بسیاری از مردان افغان ساده و صادق‌بودنِ زن جزء از موارد غیر قابل انکار است. آنان دوست دارند زن شان به تمام معنا مطابق عرف معمول جامعه باشد و در نوع پوشش، گفتار و رفتارش با ظرافت و دقت بوده و در همه موارد با او صادق باشد.

زیبایی

مردان افغان که به خبرنامه پاسخ گفته اند، اکثرا تاکید کرده اند که دوست دارند زنان زیبا و آراسته داشته باشند؛ زنانی که دست کم از خود شان زیباتر باشد و این زیبایی باید بی‌آرایش باشد.

برای بسیاری از جوانان اکنون قد دختر مورد نظر مهم نیست اما تناسب اندام اهمیت زیاد دارد. آنان تاکید کرده اند که دوست دارند همسر شان از هر جهت آدم متوسط باشد.

Muslim-Girl
برای بسیاری از جوانان اکنون قد دختر مورد نظر مهم نیست اما تناسب اندام اهمیت زیاد دارد

عدم وابستگی

بسیاری از جوانان افغان تاکید می‌کنند که دوست دارند زنان شان متکی و وابسته نباشند. در عین حال نباید به خاطر زیبایی خود مورد توجه بمانند. بل‌که به نظر آن‌ها دختر دوست داشتنی‌تر است که در زمان مشکلات مرد خود پشت او بی‌استد. امری دیگری که پسران گفته اند این است که دوست ندارند زنان شان زورگو باشد و در مقابل خانواده‌ی آن‌ها بی‌استند.

حامی

بسیاری از پسران افغان دوست دارندکه زن منطقی و با حساب‌وکتاب داشته باشند. در عین حال از مرد خود در سراسر زندگی حمایت نمایند و در موقعیت‌های حساس همیشه بتوانند روی کمکش حساب کنند.

couple working
پسران امروز در افغانستان دوست دارند شریک زندگی شان یاور و کمک کننده‌ی شان نیز باشد / عکس: گیتی

قانع

بسیاری از مرد‌ها دوست دارند، بعد از ازدواج‌‌ همان طوری که پیش از این بوده‌اند بمانند. آن‌ها همسری می‌خواهند که با وجود معایب یا خلق و خوی خاص شان آنان را بپذیرند و عاشق شان بمانند. این ویژگی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در ذهن مرد‌ها می‌گذرد. مرد‌ها دوست دارند با زنی زندگی کنند که به همین وضع موجود شان قانع باشد.

جاه طلبی

بیشتر مردهای افغان، به دنبال همسری می‌گردند که چیزی بیشتر از زنان دیگر داشته باشد. این مورد می‌تواند شامل یک مهارت خاص، دانش بالا یا شغلی که به آن افتخار کنند شود. بسیاری از مردهای امروزی، زنانی را دوست دارند که در کنار تعهدات خانوادگی، امور روزمره، کار و فعالیت‌های اجتماعی‌اش را هم جدی بگیرد. این موضوع به آن‌ها ثابت می‌کند آن زن قادر است زندگی خود را پیش ببرد و بیش از زنان اطرافش توانمند است. جاه‌طلبی هم برای مردان دلیل دوست داشتن یک زن است؛ زنی که برای رسیدن به اهدافش تلاش می‌کند و به سادگی عقب نشینی نمی‌کند و اعتماد به نفس دارد، خواستنی‌تر است.

Talking couples - wedding - engagment
برای بسیاری از پسران این موضوع که همسر شان به شدت دوست شان دارد، حس عالی می دهد

دوست داشتن

برای بسیاری از پسران این موضوع که همسر شان به شدت دوست شان دارد، حس عالی می دهد. به این جهت، آن ها دوست دارند این میزان دوستی را همیشه به رخ دیگران بکشانند. خیلی از مرد‌ها زندگی خود را با اطرافیانشان مقایسه می‌کنند و تصویر ذهنی که دیگران به آن‌ها منتقل می‌کنند برای شان اهمیت زیادی دارد. همین است که آن‌ها دوست دارند همسر فداکار و پرمحبت داشته باشند و این موضوع را به دیگران نیز نشان دهند. مرد‌ها دوست دارند همسران شان قدرت و توانایی شان را ستایش کنند و به آن‌ها تکیه داشته باشند. آن‌ها از این که بدانند مستقل ترین زن را دارند و در عین حال همسران شان برای تصمیم گیری‌های خود با آن‌ها مشورت می کنند و در مشکلات شان به آن‌ها تکیه می کند لذت می‌برند.

منطقی

با آن که بسیاری از زن‌ها گمان می‌کنند با فداکاری تمام و کمال می‌توانند یک مرد را عاشق خود کنند. اما مرد‌ها ترجیح می‌دهند، همسرشان عقاید و نظرات خود را داشته باشند. مرد‌ها بیشتر به زنان با اعتماد به نفس توجه می‌کنند و دوست دارند یک زن قدرتمند و منطقی را انتخاب کنند که دوشادوش شان برای ساختن یک زندگی خوب تلاش کنند.

Muslim-Couple
مرد‌ها دوست دارند زن شان به دنبال آموزش های جدید در زندگی خود باشد، حتی پس از مادر شدن

در حال تغییر

بسیاری از مرد‌ها دوست دارند زن شان به دنبال آموزش های جدید در زندگی خود باشد. حتی پس از مادر شدن نیز آنقدر با زمانه پیش برود که بتواند مایه افتخار او و فرزندانش شود. برای مردهای پرمشغله تنها داشتن یک همسر خانه دار و هنرمند کافی نیست بل که آن‌ها به دنبال زنی متفاوت می گردند که موضوع‌های روز را می‌شناسد و هیچ وقت دست از یادگرفتن و پیشرفت بر نمی‌دارد.

جامع المال

بیشتر مردان زنانی را دوست دارند که مهربانی، غرور، جاه طلبی، مهارت، سادگی، ناز و عشوه، خوش برخوردی، خوش گفتاری و خوش‌کرداری، شوخ طبعی و شادمانی را با هم داشته باشند.

مطلب مشابه: مرد ایده‌آل دختران افغان؛ 20 معیار مورد توجه انتخاب همسر در افغانستان

برای بسیاری از مردان زنان اجتماعی و با اصول از محبوبیت ویژه برخوردار است و در مقابل زنان منزوی و گوشه گیر و کم حرف که شوخی و مزاح سر شان نمی‌شوند، غیر قابل تحمل می باشد.

engaged couples
غذا پختن نوعی ابراز علاقه و عشق به همسری است که بداند او را به تمام معنا دوست داشته باشد

آشپز نمونه

لطفا نخندید، مسله اصلا شوخی نیست، مسله فقط سیرشدن نیست. با یک نان و پنیر یا دو تخم‌مرغ هم می‌شود سیر شد. اما مهم این است که برای گروهی از مردان که شمارشان اندک نیست، غذا پختن نوعی ابراز علاقه و عشق به همسری است که بداند او را به تمام معنا دوست داشته باشد. بسیاری از مردهای امروزی دستی برآتش دارند و دستپخت‌های‌شان بد هم نیست. اما به‌هرحال دوست دارند دستپخت همسرشان را باعث افتحار آن ها شود.

باسواد و هنرمند

بیشتر پسران افغان دوست دارند همسر شان از لحاظ سواد دست کم هم‌سطح با خود شان باشند و از لحاظ مهارت نسبت به خود شان هنرمند تر باشند.

اقتصاد متوسط

برای بسیاری از مردان افغان وضعیت اقتصادی دختر مورد نظر شان زیاد مهم نیست. آنان دوست دارند که وضعیت اقتصادی زن آینده شان بهتر از خودشان نباشد.

muslim-loving-couples
برای بسیاری از مردان افغان وضعیت اقتصادی دختر مورد نظر شان زیاد مهم نیست

درآمد زنان برای مردان افغان اهمیتی ندارد و بیشتر مردان افغان می‌گویند، که دوست ندارند از زنان انتظار کمک خرج داشته باشند. آنان گرفتن پول از زنان شان را کسرشأن می دانند.

حریم خصوصی

برای بیشتر از مردان افغان حریم خصوصی در زندگی مشترک معنای ندارد و دوست دارند همه چیز برای شان آشکار باشد و فقط یک نفر گفته است که حریم خصوصی فردی در زندگی مشترک مهم است و باید محترم شمرده شود.

تعدادی کمی از کسانی که در این گفت‌وگو سهم گرفته بودند در مورد نحوه پوشش و علایق فرد ایدآل برای زندگی شان، ابراز نظر کرده اند و گفته اند که به علایق فرد زندگی شان احترام می‌گذارند.

علی اکبر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان