5 رسانه برتر؛ تقدیر از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در بخش انرژی و آب افغانستان

شورای عالی اراضی و آب افغانستان از خبرنامه، آریانا، یک، شمشاد و هشتِ صبح به عنوان “رسانه های برتر” در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی تقدیر نمود.

شورای عالی اراضی و آب افغانستان که متشکل از وزارت های انرژی و آب، احیا و انکشاف دهات، زراعت، شهرسازی و ادارات مستقل دیگر می‌باشد، روز گذشته با برگزاری مراسمی نقش رسانه‌ها را در امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی موثر و با اهمیت دانست و این 5 رسانه را به عنوان رسانه‌های برتر در این راستا معرفی کرد.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب افغانستان فعالیت رسانه‌ها را در این زمینه موثر دانست و گفت، در کنار برنامه هایی که مسوولان در این راستا دارند، رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی و هم چنان فرهنگ سازی به منظور استفاده درست از منابع آبی تاثیر گذاری بالایی دارند.

 

وزیر انرژی و آب افغانستان تهیه گزارش های تحلیلی و تحقیقی رسانه ها برای پیش برد بهتر برنامه های مربوط به این بخش را سازنده دانست و از برنامه های این وزارت برای سال جاری به منظور تسلط بر منابع آبی و مهار آب های این کشور خبر داد.

Ali-Ahmad-Osmani-Minister-of-Energy-and-Water-Afghanistan
وزیر انرژی و آب افغانستان تهیه گزارش های تحلیلی و تحقیقی رسانه ها برای پیش برد بهتر برنامه های مربوط به این بخش را سازنده دانست

برنامه‌های سال جدید

مقام‌های وزارت انرژی و آب افغانستان می‌گویند که برنامه‌های آنان در سال جدید خورشیدی در بخش آب، بیشتر روی حکم‌روایی و مهار آب های افغانستان متمرکز است.

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب افغانستان در این برنامه گفت که این وزارت برنامه‌های کلان، متوسط و کوچک برای مهار آب‌های افغانستان روی دست دارد.

به گفته‌ی مقام‌های وزارت انرژی آب افغانستان، این وزارت اکنون روی ۳۷ بند به‌گونه‌ی عملی کار می‌کند. به گفته‌ی این مقام‌ها تعداد از این بندها تکمیل شده و شمار دیگر نیز در جریان کار است.

شروع به کار بند کمال خان در سال جدید خورشیدی یکی از برنامه‌های بزرگ این وزارت در این سال خواهد بود. آقای عثمانی تاکید کرد که این بند یکی از بزرگترین بندها در افغانستان خواهد بود. او تاکید دارد که متن قرارداد آن تکمیل شده و قرار است به زودی این قرارداد منعقد شود.

بخش سوم بند کمال خان روی دریای هلمند ساخته می‌شود که در حدود ۸۵ هزار هکتار زمین را آبیاری خواهد کرد و ۹میگاوات برق نیز تولید می‌کند.

بخش سوم بند کمال خان روی دریای هلمند ساخته می‌شود / عکس: رسانه‌های اجتماعی

پروژه های دیگری که توسط این وزارت در حال اجرا می‌باشد شامل بند شاه و عروس در ولسوالی شکردره کابل، بازسازی بند چک وردک، تسریع کار بندی در ولایت غور، پروژه ماکرومنگل چرخ لوگر، پروژه منوگه لوگر، پروژه پنچ پرنده پنجشیر می‌شود که کار روی آن جریان دارد.

در جهت سازندگی

خبرنامه در مدت یک سالی که از آغاز فعالیتش می گذرد در موضوعات سیاست، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و زندگی، خبرها و گزارش های بسیاری را منتشر کرده است.

تهیه بیش از 70 گزارش تحلیلی و تحقیقی در مورد اهمیت مدیریت منابع آبی، استفاده درست از این منابع و اهمیت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی و ساخت بندها، نمونه هایی از کارکرد بخش اقتصادی این رسانه است.

در این مدت، فعالیت خبرنامه تنها به بیان مشکلات و کمبودها در این راستا محدود نبوده است. خبرنامه معتقد است که وظیفه رسانه در کنار پرداختن به این موارد، ارایه راه‌کارها و راه‌حل‌هایی به منظور رفع این کمبودها نیز می‌باشد.

award-winning-Journalists
علی شیر شهیر، خبرنگار بخش اقتصادی خبرنامه حین دریافت تقدیرنامه از سوی شورای عالی اراضی و آب افغانستان

به همین منظور خبرنگاران بخش اقتصادی این رسانه همواره سعی کرده اند، با تهیه گزارش‌های تحقیقی و سازنده، از نظر کارشناسان و آگاهان این امور نیز برای نقد سازنده استفاده نمایند و به این ترتیب به عنوان پلی میان مردم و کارشناسان با مسوولان، نقش آفرینی کند.

بازتاب نظریات کارشناسان این بخش‌ها می‌تواند مسوولین امر را نیز در پیش برد بهتر برنامه‌ها و اهداف مشخص شده در جهت سازندگی یاری رساند؛ هدفی که خبرنامه در پی تحقق آن است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *