جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

بزرگ‌داشت از روز جهانی آب؛ حکومت افغانستان چهار تصفیه‌خانه فاضلاب را ایجاد می‌کند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

مقام‌های حکومت افغانستان در روز بزرگ‌داشت از «روز جهانی آب»، می‌گویند که این کشور برای بازیافت فاضلاب‌ها، 4باب تصفیه‌خانه فاضلاب را ایجاد می‌کند. از این روز زیر نام (آب و فاضلاب) در وزارت انرژی و آب افغانستان در کابل تجلیل شد و مقام‌های حکومت افغانستان روی حکم‌روایی آب و چگونگی روند بازیافت فاضلاب تاکید کردند.

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب افغانستان در این برنامه گفت که بحث فاضلاب یکی از بخش‌های فراموش شده در افغانستان است که هیچ‌نوع سرمایه‌گذاری و توجه روی آن صورت نگرفته است.

آقای عثمانی تاکید کرد که سرمایه‌گذاری روی فاضلاب‌ می‌تواند بر میزان سیلاب‌ها که سالانه زیان های مالی و جانی برای افغانستان وارد می‌کند، تاثیر جدی داشته باشد.

بخش آب سازمان ملل متحد، شعار روز جهانی آب سال 2017 را «فاضلاب، طلای خاکستری» (Effluent, Gray Gold) اعلام کرده است.

Ali-Ahmad-Osmani-Minister-of-Energy-and-Water,-Afghanistan2
علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب افغانستان در این برنامه گفت که این وزارت برنامه‌های کلان، متوسط و کوچک برای مهار آب‌های افغانستان روی دست دارد

برنامه‌های سال جدید

مقام‌های وزارت انرژی و آب افغانستان می‌گویند که برنامه‌های آنان در سال جدید خورشیدی در بخش آب، بیشتر روی حکم‌روایی و مهار آب های افغانستان متمرکز است.

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب افغانستان در این برنامه گفت که این وزارت برنامه‌های کلان، متوسط و کوچک برای مهار آب‌های افغانستان روی دست دارد.

به گفته‌ی مقام‌های وزارت انرژی آب افغانستان، این وزارت اکنون روی ۳۷ بند به‌گونه‌ی عملی کار می‌کند. به گفته‌ی این مقام‌ها تعداد از این بندها تکمیل شده و شمار دیگر نیز در جریان کار است.

شروع به کار بند کمال خان در سال جدید خورشیدی یکی از برنامه‌های بزرگ این وزارت در این سال خواهد بود. آقای عثمانی تاکید کرد که این بند یکی از بزرگترین بندها در افغانستان خواهد بود. او تاکید دارد که متن قرارداد آن تکمیل شده و قرار است به زودی این قرارداد منعقد شود.

Water_afghanistan
بخش سوم بند کمال خان روی دریای هلمند ساخته می‌شود / عکس: رسانه‌های اجتماعی

بخش سوم بند کمال خان روی دریای هلمند ساخته می‌شود که در حدود 85 هزار هکتار زمین را آبیاری خواهد کرد و 9میگاوات برق نیز تولید می‌کند.

پروژه های دیگری که توسط این وزارت در حال اجرا می‌باشد شامل بند شاه و عروس در ولسوالی شکردره کابل، بازسازی بند چک وردک، تسریع کار بندی در ولایت غور، پروژه ماکرومنگل چرخ لوگر، پروژه منوگه لوگر، پروژه پنچ پرنده پنجشیر می‌شود که کار روی آن جریان دارد.

این وزارت اعلام کرده که در سال 95خورشیدی توانسته میزان آب را در افغانستان شناسایی کند. پیش از این آماری وجود داشت که افغانستان به‌طور متوسط در حدود 57 میلیارد متر مکعب آب سالانه در افغانستان وجود دارد. اما به گفته‌ی مقام‌های وزارت انرژی و آب افغانستان اخیرا با توجه به تغییرات اقلیمی، گرم شدن کره زمین و اثرات منفی آن بر افغانستان این مقدار آب کاهش یافته است. براساس آمار این وزارت در حال حاضر افغانستان، 49 میلیارد متر مکعب آب در سال دارد که در پنج حوزه آبی تقسیم شده است.

mininstry-of-energy-and-water-mainpage
مقام‌های وزارت انرژی و آب افغانستان می‌گویند که این وزارت در سال گذشته‌ی خورشیدی قراردادهای متعددی را با بخش خصوصی به امضا رسانده است

مقام‌های وزارت انرژی و آب افغانستان می‌گویند که این وزارت در سال گذشته‌ی خورشیدی قراردادهای متعددی را با بخش خصوصی به امضا رسانده است که کار اکثر این پروژه ها در سال جدید خورشیدی آغاز خواهد شد. در سال 95 خورشدی پنچ پروژه‌ با هزینه‌ی 775 میلیون دالر با بخش‌های خصوصی امضا شده که شامل تولید 100 میگاوات برق در بندکجکی، 180 میگاوات در بند سروبی2، 50 میگاوات برق گاز شبرغان و هم‌چنان تفاهم‌نامه دیگری با شرکت برق بیات می شود که در سه مرحله ادامه خواهد یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان