نشست ائتلاف ضد داعش در آمریکا، شرکت افغانستان و تمرکز بر ریشه‌های تروریزم

سرپرست وزارت خارجه افغانستان برای شرکت در نشست کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش به آمریکا سفر کرد.

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفته است در این نشست که 3 روز دیگر در آمریکا برگزار خواهد شد، در مورد مبارزه با تروریزم و چالش هایی که این پدیده برای افغانستان ایجاد کرده است، صحبت خواهد کرد.

آقای ربانی گفته است که جنگ و تروریزم، تنها تهدیدی علیه افغانستان نیست بل که نیاز است تا همه کشورها برای مبارزه با تروریزم با یکدیگر همکاری کنند.

او از ناامنی و تروریزم، به عنوان بزرگ ترین مانع بر سر راه افغانستان یاد کرده و تاکید کرده است که “ریشه های اصلی تروریزم” در بیرون از افغانستان است.

Afghan MoFA Salahuddin Rabbani
آقای ربانی از ناامنی و تروریزم، به عنوان بزرگ ترین مانع بر سر راه افغانستان یاد کرده است

سرپرست وزارت خارجه گفته است که علاوه بر شرکت در نشست کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش که در سطح وزرای خارجه برگزار خواهد شد، با برخی مقامات از جمله دبیر کل سازمان ملل، وزرای دفاع و خارجه آمریکا و همچنین برخی از اعضای کنگره این کشور دیدار و گفتگو خواهد داشت.

ادامه حملات

در همین حال مقامات وزارت دفاع افغانستان گفته اند که در تازه ترین حملات نیروهای امنیتی علیه این گروه، 29 تن از افراد داعش در ولایت ننگرهار کشته شده اند.

در اعلامیه ی این وزارت آمده است که در ولسوالی های  اچین، ده بالا  و کوت این ولایت گروه داعش هدف حمله نیروهای مشترک پولیس و ارتش قرار گرفته است. این مقامات هم چنین از زخمی شدن 13 تن از افراد داعش در این عملیات ها خبر داده اند.

در ولسوالی های اچین، ده بالا و کوت این ولایت گروه داعش هدف حمله نیروهای مشترک پولیس و ارتش قرار گرفته است
در ولسوالی های اچین، ده بالا و کوت ولایت ننگرهار گروه داعش هدف حمله نیروهای مشترک پولیس و ارتش قرار گرفته است

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از مراکز اصلی داعش در افغانستان است. مقامات این کشور داعش را تهدید جدی علیه امنیت این کشور دانسته و در ماه های اخیر بر شدت حملات نظامی بر این گروه افزوده اند.

3 سرباز آمریکایی

در همین حال فرماندهان نیروهای حمایت قاطع در افغانستان تایید کرده اند که 3 سرباز آمریکایی بر اثر شلیک گلوله یکی از سربازان افغان در ولایت هلمند زخمی شده اند.

این مقامات گفته اند که این سربازان در یک پایگاه نظامی در ولایت جنوبی هلمند هدف حمله یک سرباز افغان قرار گرفته اند. گفته شده است که سربازان زخمی شده آمریکایی برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *