جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

اعتمادسازی دوباره؛ روسیه از گفت‌وگوهای صلح به رهبری حکومت افغانستان حمایت کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقامات روسیه در دیدار با مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان گفته اند که هدف شان از برقراری ارتباط با طالبان، تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح است.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان که دو روز قبل وارد روسیه شد، با مقامات مختلف این کشور در مورد مبارزه با گروه های تروریستی و راه های تامین صلح در افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

تایید ارتباط روسیه با طالبان از سوی مقامات این کشور اعتراض حکومت افغانستان را در پی داشت.

تواب غورزنگ سخن گوی شورای امنیت ملی افغانستان می گوید، با توجه به نگرانی مقامات افغانستان از ارتباط روسیه با طالبان، مقامات روسی در دیدار با آقای اتمر گفته اند که ارتباط روسیه با طالبان، تنها به منظور تشویق این گروه برای پیوستن به گفتگوهای صلح است.

تواب غورزنگ، سخن‌گوی شورای امنیت ملی افغانستان
تواب غورزنگ، سخن‌گوی شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که مشاور امنیت ملی روسیه در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان از طالبان خواسته است که بر اساس سه اصل وارد گفتگوهای صلح با حکومت این کشور شود

تاکید بر 3 اصل

به گفته آقای غورزنگ، روسیه در دیدار با مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان از طالبان خواسته است که بر اساس سه اصل وارد گفتگوهای صلح با حکومت این کشور شود.

ادامه روند گفتگوهای صلح به رهبری حکومت افغانستان، احترام به قانون اساسی و ترک فعالیت های تروریستی سه اصلی هستند که همواره حکومت افغانستان بر آن تاکید کرده و حالا هم مقامات روسی خواسته اند طالبان با رعایت این موارد، وارد گفتگوهای صلح شود.

در این دیدار مقامات افغان خواهان کمک روسیه به نیروهای امنیتی افغانستان برای مبارزه با گروه های تروریستی شده اند. آقای اتمر از روسیه خواسته است که نیروهای امنیتی افغانستان را در این مبارزه تجهیز کند.

https://twitter.com/MID_RF/status/842739716504129536

اعتماد سازی

روابط افغانستان و روسیه در ماه های اخیر وارد مرحله تازه ای شده است. مقامات روسی در ماه های گذشته تایید کردند که برای مقابله با تهدید داعش در افغانستان، با گروه طالبان ارتباط برقرار کرده اند.

تایید ارتباط با طالبان از سوی مقامات روسیه در ماه های گذشته اعتراض کابل را در پی داشت. مقامات کابل در واکنش به این اقدام روسیه، بر ارتباط ” دولت با دولت” تاکید کردند و تنها راه مبارزه با گروه های تروریستی را همکاری میان دولت ها دانستند نه ارتباط با گروه های تروریستی.

برگزاری نشست سه جانبه مسکو بدون حضور نماینده ای از افغانستان درحالی که اوضاع امنیتی در این کشور موضوع اصلی کنفرانس مسکو بود، بر بی اعتمادی میان افغانستان و روسیه افزود.

تحولات در روابط افغانستان و روسیه از زمانی آغاز شد که
تحولات در روابط افغانستان و روسیه از زمان برگزاری نشست سه جانبه مسکو بدون حضور نماینده ای از افغانستان درحالی که اوضاع امنیتی در این کشور موضوع اصلی کنفرانس مسکو بود، آغاز شد

به نظر می رسد یکی از اهداف سفر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان به روسیه، رفع ابهامات موجود میان دو کشور و هم چنین جلب همکاری دولت روسیه برای حمایت از حکومت کابل، برای مقابله با گروه های تروریستی در منطقه مانند داعش است که تهدیدی مشترک برای هر دو کشور محسوب می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان