جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

انتقاد تند و بی‌سابقه؛ والی بلخ از حامیانش به دلیل حمایت از دکتر عبدالله عذرخواهی کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

عطا محمد نور، والی بلخ در سخنانی تند و بی‌سابقه به شدت از داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان انتقاد کرده و او را فردی معامله‌گر و نامرد خوانده است.

عطا محمد نور والی بلخ در صحبت‌های تازه‌ای که امروز در شهر مزارشریف داشته، از حامیانش به دلیل حمایت از داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری معذرت خواهی کرده است. او که پیش از این و بخصوص در  انتخابات ریاست جمهوری سال 93 و تحولات بعد از آن یکی از حامیان سرسخت و قدرتمند داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان بود، حالا به شکلی بی‌سابقه، متحد سابقش را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که پس از این راه‌شان از یک‌دیگر جداست.

در همین حال منیر فرهاد سخن‌گوی والی بلخ به خبرنامه می‌گوید که انتقادهای آقای نور به دلیل عمل‌کرد آقای عبدالله در حکومت وحدت ملی است و ارتباطی با مقرری‌هایی که به تازگی صورت گرفته است ندارد.

https://youtu.be/YQn8AqYrWg0

او می گوید والی بلخ از زمان ایجاد حکومت وحدت ملی در رابطه با کارکردهای رییس اجرایی به عنوان نماینده این تیم توضیحات مفصل و صریحی داده است و امروز هم از همه مردم و متحدینش که در انتخابات از این تیم حمایت کرده بودند معذرت خواهی کرد.

عذرخواهی از مردم

عطا محمد نور والی بلخ به دلیل حمایت از داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از حامیانش عذرخواهی کرده است. این عذرخواهی به معنای پشیمانی او از حمایت همیشگی اش از آقای عبدالله است.

او گفته است که ” از همه خانواده ها معذرت می خواهیم و از همه متحدین سیاسی مان. چرا که تصمیم و حمایت ما برای این نبود که کسی را به کاخ برسانیم. بلکه تصمیم ما این بود که به خواسته ها و آرمان های مردم مان رسیدگی کنیم.”

https://twitter.com/tahirqadiry/status/841180658475126784

آقای نور از داکتر عبدالله به شدت انتقاد کرده و گفته که او به دلیل نداشتن جرات و توانایی، نتوانسته است از حق حامیانش در انتخابات دفاع کند. او می گوید ” همه فداکاری های مردم را به پای کسی ریختیم که امروز توانایی و جرات این را ندارد که این امانت را حفظ کند و برای گرفتن حق مردم، مردانه و استوار ایستادگی کند.”

والی بلخ در بخشی از سخنانش رییس اجرایی را برای ” حفظ قدرت و چوکی” متهم به معامله گری کرد  و او را فردی نامرد، معامله گر و گژدم خواند.

وداع با رییس اجرایی

والی بلخ در ادامه صحبت هایش از داکتر عبدالله به شدت انتقاد کرده که نتوانسته است در مدت بیش از دو سال گذشته به خوبی از این تیم نمایندگی کند.

او گفته است در دو سال گذشته همواره از رییس اجرایی خواسته شد تا به عنوان شریک در قدرت از صلاحیت هایش استفاده کند اما این کار هرگز صورت نگرفته است. او خطاب به رییس اجرایی افغانستان گفت که ” توانایی این کار در وجود تو دیده نمی شود.”

عطامحمد نور، والی ولایت بلخ
عطا محمد نور والی بلخ به دلیل حمایت از داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از حامیانش عذرخواهی کرد

والی بلخ افزود ” وقتی تو نمی توانی با وجود حمایت های میلیونی خواسته های مردم را برآورده کنی، پس با تو وداع می کنیم. بهتر است که خط سیاسی خود را  جدا کنیم.”

نتایج مذاکرات با ارگ

والی بلخ در بخش دیگر سخنانش به مذاکرات صورت گرفته با ارگ ریاست جمهوری به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی و سایر متحدین این حزب اشاره کرد و گفت که نتایج این مذاکرات در روز اول سال نو اعلام خواهد شد.

عطا محمد نور مذاکرات صورت گرفته با ارگ را رضایت بخش دانست و گفت که به زودی جزییات و نتایج نهایی این مذاکرات را با مردم در میان خواهد گذاشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان