جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خشم مجلس؛ وزرای داخله، دفاع و رییس امنیت ملی افغانستان چهارشنبه استیضاح می‌شوند

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

مجلس افغانستان در واکنش به حمله به شفاخانه نظامی 400 بستر تصمیم به استیضاح وزیران داخله، دفاع و رییس عمومی امنیت ملی این کشور گرفت.

جلسه امروز مجلس به منظور پرداختن به مسایل امنیتی و بررسی حمله تروریستی به شفاخانه 400 بستر دایر شده بود که چهارشنبه هفته گذشته هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت. 4 مهاجم به این شفاخانه نظامی در منطقه وزیر اکبرخان کابل حمله کردند و نزدیک به 7 ساعت در داخل این شفاخانه با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

اگر چه مقامات امنیتی این کشور، تلفات ناشی از این حمله را بیش از 30 کشته و تعداد زخمی ها را بیش از 50 تن ذکر کردند، اما برخی نمایندگان مجلس می گویند که میزان تلفات در حلمه به این شفاخانه نظامی بسیار بالاتر از ارقام گفته شده است.  گروه داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته بود.

نمایندگان مجلس پس از گفتگوهای طولانی سرانجام تصمیم گرفتند تا وزرای داخله، دفاع و رییس امنیت ملی را برای جلسه روز چهارشنبه هفته جاری به مجلس فراخوانده و مورد استیضاح قرار دهند.

military2
گروه داعش مسوولیت حمله بر شفاخانه 400 بستر را برعهده گرفته بود

پایان صبر ملت

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس افغانستان حکومت و رهبری وزارت دفاع افغانستان را به ” کوتاهی در انجام وظیفه” متهم کرد و خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی گفت که مردم افغانستان دیگر بیشتر از نمی توانند شاهد قربانی شدن شان باشند چرا که صبرشان به پایان رسیده است.

او حمله به شفاخانه 400 بستر را برای  حکومت و نهادهای امنیتی این کشور ” شرم آور” خواند و گفت که ” متاسف هستم از این که سربازانی که در خط مقدم نبرد با تروریستان زخمی می شوند، در شفاخانه ای که باید مداوا شوند نیز هدف حمله تروریستی قرار می گیرند.”

آقای ابراهیمی از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا برای تامین امنیت و مبارزه با گروه های تروریستی سیاست و برنامه مشخص و واضحی داشته باشند.

ebrahimi
عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان

استیضاح

برخی نمایندگان مجلس در واکنش به حمله صورت گرفته، مسوولین نهادهای امنیتی را متهم به سهل انگاری نمودند و خواهان استیضاح آنان شدند.

ریحانه آزاد نماینده ولایت ارزگان، خواهان استیضاح مسوولین نهادهای امنیتی کشور شد. او گفت که پس از حمله تروریستی به شفاخانه 400 بستر باید این مسوولین به دلیل ناتوانی در انجام وظیفه از وظایف شان استعفا می دادند. اما به گفته این نماینده مجلس، نیاز است مجلس در مورد آنها تصمیم گرفته و افرادی که در انجام وظایف شان سهل انگاری داشته اند، برکنار شوند.

ناهید فرید نماینده مردم هرات، حمله به شفاخانه 400 بستر را یک فاجعه دانست و گفت که نباید از این مساله به راحتی عبور کرد.

این نماینده هرات آمار داده شده در مورد تلفات و چگونگی رخ دادن این حمله را متناقض دانست و پیشنهاد کرد که هیاتی از سوی مجلس برای بررسی این حادثه مشخص شده و پس از تحقیق این هیات، در مورد مسوولینی که سهل انگاری کرده و ناتوان هستند تصمیم جدی و قاطع بگیرند.

مجلس نمایندگان
قرار است روز چهار شنبه وزرای داخله، دفاع و رئیس امنیت ملی از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شوند

عارف رحمانی نماینده مردم غزنی در مجلس نیز از موافقان استیضاح مسوولین امنیتی بود. او گفت که همه روزه قتل عام مردم در مناطق مختلف افغانستان ادامه دارد و این به دلیل ضعف در مدیریت نهادهای امنیتی است.

شکیبا هاشمی نماینده قندهار نیز به اقدام شهروندان اهل هنود این کشور اشاره کرد و گفت که اقدام این شهروندان افغانستان که جشن تاریخی خود را به منظور همدردی با دیگر مردم لغو کردند نشان دهنده وطن دوستی آنهاست.

او هم چنین گفت که در رابطه با این حمله، هر مسوولی که وظیفه اش را به خوبی انجام نداده و کوتاهی کرده است، از سوی مجلس برکنار گردد.

محمد عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان
محمد عارف رحمانی از ضعف در رهبری نیروهای امنیتی انتقاد کرد

همکاری از درون

سیمین بارکزی نماینده هرات و عضو کمیسیون دفاعی مجلس افغانستان گفت که شواهد نشان می دهد که از داخل این بیمارستان با تروریستان همکاری گسترده ای صورت گرفته است. او تاکید کرد که روز گذشته با دیگر اعضای کمیسیون دفاعی مجلس از این بیمارستان بازدید کرده اما اثری از تخریب دیوار ها دیده نشده و تروریستان با همکاری دیگران توانسته اند وارد بخش های مختلف این شفاخانه شوند. خانم بارکزی خواهان تصمیم گیری جدی مجلس در رابطه با مسوولینی شد که از خود سهل انگاری نشان داده اند.

فاطمه نظری نماینده کابل نیز بر همکاری صورت گرفته از داخل شفاخانه با تروریستان اشاره کرد و گفت که تروریستان از داخل شفاخانه معلومات دقیق داشته اند و با بخش های مختلف آن به خوبی آشنا بوده اند.

محمد عبده نماینده مردم بلخ نیز به غفلت نهادهای امنیتی اشاره کرد و گفت که با تکرار و تداوم حملات تروریستی در شهرها و اماکن دولتی، غفلت و بی کفایتی مسوولین این نهادها غیر قابل انکار است.

military
مقامات امنیتی از کشته شدن بیش از 30 تن و زخمی شدن بیش از 50 تن دیگر در این حمله خبر داده اند

او با اشاره به این که بسیاری از حملات تروریستی در افغانستان برنامه ریزی شده و با همکاری از درون صورت گرفته است به ضعف در نهادهای اطلاعاتی اشاره کرد و خواهان تجدید نظر جدی در رابطه با این بخش از نهادهای امنیتی شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان