جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

توافق افغانستان با صندوق بين المللى پول؛ پایان ارزیابی ابتدایی برنامه تمدید تسهیلات اعتباری

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت مالیه‌ی افغانستان به نمایندگی از حکومت این کشور با صندوق بین المللی پول در مورد تکمیل ارزیابی اول برنامه “تمدید تسهیلات اعتباری این صندوق” به توافق رسیده است.

پیش از این نمایندگانی از صندوق بین المللی پول با هیات افغانی برای گفت‌و گو در مورد این برنامه سه ساله‌ی تمدید تسهلات اعتباری، در دبی دیدار کرده بود.

اجمل حمید رحیم‌زی، سخنگوی وزارت مالیه‌ی افغانستان به خبرنامه گفت که در دیدار این دو هیات برنامه‌ی اول تسهیلات اعتباری صندوق بین المللی پول مورد ارزیابی قرار گرفته و در عین حال در مورد پیشرفت‌های اخیر اقتصادی و اجرای اصلاحات تحت این برنامه بحث شده است.

mof-spokesperson
اجمل حمید رحیم‌زی، سخنگوی وزارت مالیه

آقای رحیم‌زی گفت که “این نشست بین دو هیات به تاریخ 23 فبروری تا 4 مارچ بود که هیات «آی‌ام‌اف» از کارکرد‌های حکومت افغانستان بخاطر مدیریت بهتر اقتصاد بزرگ و پیشرفت  در شرایط دشوار ستایش کردند. آنان گفتند که کمک‌های مالی تمویل‌کنندگان برای  تامین بودجه و کسر تجارت به منظور توازن خزانه‌ی نقدی و ذخایر بین المللی ادامه می‌یابد.”
از سوی هم صندوق بین‌المللی پول دراعلامیه‌ای گفته است که  این توافق‌نامه مشروط بر تایید هیئت مدیره این صندوق بوده و به محض تکمیل آن مبلغ 6.1 میلیون دالر امریکایی در اختیار حکومت افغانستان قرار خواهد گرفت.

imf
گراف تولید ناخالص داخلی افغانستان

در این اعلامیه آمده است که رشد تولید ناخالص داخلی افغانستان در سال 2016  دو درصد ارزیابی شده و در صورت افزایش محصول کشاورزی، این رقم در سال 2017 به 3 درصد افزایش خواهد یافت.

مقام‌ها در وزارت مالیه‌ی افغانستان می‌گویند که انتظار می‌رود با برگشت بیشتر پناهند‌گان از کشور‌های همسایه، میزان تورم به 6 درصد برسد. اما  کمک‌های مالی تمویل کنندگان برای تامین بودجه و توازن خزانه‌ی نقدی ادامه می‌یابد.

گزارش دیدار هیئت دو جانب، در باره ارزیابی اول برنامه فوق به هیئت اجرائی صندوق بین المللی پول برای تصویب در جریان ماه می سال 2017 ارایه خواهد شد. صندوق بین المللی پول متعهد است که حکومت و مردم افغانستان را برای برنامه های اصلاحات اقتصادی به منظور حفظ ثبات مالی، تقویت و ایجاد یک اقتصاد سالم کمک نماید.

IMF2
دیدار هیات افغانی همراه با هیات صندوق بین المللی پول در دبی

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان