ادامه تهدیدها؛ جلوگیری از ترور یکی از نمایندگان مجلس افغانستان در کابل

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می گوید که طرح ترور یکی از نمایندگان مجلس در کابل خنثی شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان بعد از ظهر امروز( 17 حوت)، با انتشار اعلامیه ای گفته است “دو تن را که قصد ترور یک عضو مجلس این کشور را داشتند” بازداشت نموده و از این حمله تروریستی جلوگیری کرده اند.

در  اعلامیه ی این ریاست آمده است، این دو فرد بازداشت شده اعتراف کرده اند که از سوی یکی از فرماندهان طالبان به یک کارمند استخبارات پاکستان معرفی شده و وظیفه داشتند تا یک نماینده مجلس را ترور کنند.

در این اعلامیه در مورد این که کدام یک از نمایندگان مجلس، هدف این طرح تروریستی بوده، اشاره ای نشده است.

مقامات امنیت ملی افغانستان گفته اند که ” طالبان همواره به دستور استخبارات بیگانه تلاش نموده اند که سران اقوام و افراد سیاسی را ترور نمایند” اما بیشتر این تلاش ها از سوی نیروهای امنیتی ملی افغانستان خنثی شده و تروریستان بازداشت شده اند.

افزایش تهدیدها علیه نمایندگان

افزایش حملات تروریستی علیه نمایندگان مجلس نشان می دهد که نمایندگان یکی از هدف های اصلی برای  حملات تروریستی هستند.

ترور نمایندگان مجلس و حملات انتحاری و انفجاری به جان نمایندگان مجلس پدیده ی تازه ای نیست اما اخیرا و با افزایش این تهدیدها، مجلس افغانستان نسبت به ادامه این روند هشدار داده و از حکومت نیز خواسته اند تا برای تامین امنیت نمایندگان تدابیر تازه ای روی دست گیرد.

ebrahimi
رئیس مجلس افغانستان خواهان اقدامات جدی تر حکومت برای تامین امنیت نمایندگان شده است

روز گذشته نیز عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس در مراسم افتتاحیه سال جدید کاری این مجلس به این تهدیدها اشاره کرد و گفت که “حملات انتحاری و سوء قصدهای تروریستی علیه ساختمان مجلس و نمایندگان نشان می دهد که تهدیدهای جدی وجود دارد. حکومت نیز موظف است تا تدابیر و اقدامات عملی را برای تامین امنیت نمایندگان در پایتخت، ولایات، خانه و محل کارشان روی دست بگیرد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *