جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

اتو فیستر؛ از بازی در تیم ملی آلمان تا هدایت یک‌صد مسابقه در چهار قاره

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

اتو فیستر، مربی کار کشته ای آلمانی با امضای قراردادی یک ساله به حیث سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان انتخاب شده و آغاز به کار کرده است.

اتو فیستر که قریب به نیم قرن سابقه ای مربی‌گری دارد در  قرارداد یک ساله با فدراسیون فوتبال افغانستان؛ در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا، هدایت این تیم را برعهده گرفت.

فدراسیون فوتبال افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی، این مربی 79 ساله را به جای پیتر شگرت انتخاب کرد و دلیل برگزیدن آقای فیستر را تجربه و سابقه مربی‌گری او در تیم های ملی و تجربه اش در کشور های اسیایی عنوان کرد.

او یکی از مربیان معروف جهان است که تیم ملی کشور های افریقایی سنگال، رواندا، کامرون، ساحل عاج جمهوری دموکراتیک کنگو و شماری دیگر را رهبری و همچنان چند تیم باشگاهی را نیز هدایت کرده است.

https://twitter.com/LNajafizada/status/830780887734288384

اتو فیستر پس از “سلاوان اسکیلیزیچ” و “پیتر شگرت” سومین سر مربی خارجی است که تیم فوتبال افغانستان را رهبری می کند اما در باره کارکرد آینده و میزان موفقیت اش تا کنون چیزی گفته نشده است. انوش دستگیر به حیث کمک مربی ومنصور  فقیریار به حیث مربی دروازه بان آقای اتو فیستر را همراهی خواهد کرد.

عمر کوتاه بازی‌گری

اتو فیستر در بیست سالگی عضویت تیم ملی آلمان را گرفت و  برای مدت دو سال در این تیم بازی کرد. در واقع شروع بازی های رسمی آقای فیستر بود. او در سال ۱۹۵۹ در سن ۲۲ سالگی عضویت تیم fc-chiasso  سویس را گرفت و یک سال در این تیم بازی کرد. اتو فیستر با آن که آلمانی است بازی‌گری او در تیم های سویسی سپری شد.

اتو فیستر در سویس بین سال های ۱۹۶۰-۱۹۶۱ در اف سی گرندچین، ۱۹۶۱-۱۹۶۳ در اف سی چیشو، ۱۹۶۳-۱۹۶۶ در تیم اف سی گلن، ۱۹۶۶-۱۹۶۸ در تیم اف سی-اس تی-ماردیسلیرن بازی کرده و پس از آن تا سال ۱۹۷۲ در تیم های اف سی موتیر و اف سی چور بازی نموده.

جریان مراسم معرفی اوتو فیستر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان

هدایت یک صد بازی

مربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان در چهار قاره سابقه ای مربی گری دارد و در عرصه ای مربیگری رکوردار طولانی ترین دوره ی مربیگری می باشد.

فیستر از سال 1972 تا 2012 به عنوان یکی از مربیان نام دار و با دانش فوتبال آلمان یاد می شود که دوران مربی گری اش به ۴۰ سال میرسد.

او در قاره ی آفریقا در تیم های ملی کامرون، روآندا، بورکینافاسو، سنگال، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، توگو، ترینیداد و توباگو و غنا مربی‌گری کرده و در آسیا سرمربی تیم ملی امید بنگلدش و تیم ملی هند بود.

او همچنین در رده باشگاهی نیز با تیم‌های باشگاهی تونس، مصر، سودان، الجزایر و لبنان به مربیگری پرداخته و افتخاراتی نیز کسب کرده است.

آقای فیستر در عین حال جز مربیانی است که با تیم ملی فوتبال توگو در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و با تیم ملی عربستان در سال 1998 حضور داشت.

https://www.youtube.com/watch?v=UAlEpP4-Osk

فیستر جزو مربیانی است که بیش از 100 بار روی نیمکت تیم های ملی مختلف جهان نشسته و بیشتر به عنوان مربی ملی شناخته می شود تا باشگاهی. او در 148 تجربه مربیگری ملی، 75 برد، 25 مساوی و 48 باخت را دارد. اتو فیستر 8 تیم کشور های افریقایی و 2 تیم کشور های آسیایی را در بازی ها هدایت کرده است.

دست آورد های دوران مربیگری آقای فیستر

فیستر در سال 1992 مربی سال افریقا شناخته شد. او با هدایت تیم ملی زیر 19 سال ساحل عاج، قهرمانی جام ملت های آفریقا را در سال 1983 برای این کشور گرفت. هم چنان با تیم ملی زیر 17 سال غنا، قهرمان جام جهانی سال 1991 شد. همچنان او بارها فینالیست شده و فینال را واگذار کرده.

اتوپی فیستر

فیستر در 24 نومبر 1937 در شهر کلن آلمان زاده شده و در سن 23 سالگی مینحیث مربی بازیکن در سویس فعالیت کرده و حدود 60 سال در انجمن فوتبال جهان عضویت دارد.

آقای فیستر در قاره ی آفریقا در تیم های ملی کامرون، روآندا، بورکینافاسو، سنگال، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، توگو، ترینیداد و توباگو و غنا مربی‌گری کرده است / عکس: کامیرون وایس

اتو فیستر مدرک سرمربی گری اش را از ماگلینگن سویس گرفت و برای آموزش های بیشتر در این عرصه به ادامه تحصیلاتش در شهر کولوگن آلمان پرداخت.

اتوفیستر، در کنفرانس مطبوعاتی که فدراسیون فوتبال افغانستان برای معرفی اش گرفته بود گفت که “من این وظیفه را بر عهده گرفتم، به‌خاطری که صد در صد مطمین بودم که می توانم در افغانستان کمک کنم و در پیشرفت فوتبال افغانستان سهمی داشته باشم و فوتبال افغانستان را به جلو حرکت دهم. پول اصلن برایم مهم نیست. اگر پول برایم مهم بود به جای دیگری برای مربی گری می رفتم. مهم انجام این وظیفه بزرگ است و آوردن یک فلسفه فوتبالی جدید که باعث ارتقای فوتبال افغانستان شود.”

علی اکبر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان