عوارض جانبی عاشقی؛ 6 مسئله‌ای که پس از شکست عشقی دامن‌گیر عشاق می‌شود

توسطسکینه امیری

اسفند ۲, ۱۳۹۵ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲ , , , , ,

دوست‌داشتن و عاشق‌شدن دنیای ویژه‌ای دارد. اما اگر این عاشقی به سرانجام مطلوب برسد خوب، اگر نه عوارض جانبی آن نیز کم از دنیای خوب آن نیست. این عوارض، شخص شکست‌خورده را به شدت ضربه می‌زند. از ضربه‌های روحی گرفته تا تغییر در وضعیت جسمی و مسائل روزمره زندگی او. به این جهت، خوبه که قبل از عاشق‌شدن فکر کرد.

ضربه روانی و جسمی

مغزتان فکر می‌کند که به صورت فزیکی ضربه دیده اید. زمانی که شما در عشق خود ضربه می‌بنید فکر می کنید که کسی به شدت به معده تان آسیب زد. در حالی که هیچ آسیبی به جسم شما نرسیده اما مغزتان فکر می‌کند که بدن تان به شدت آسیب دیده و زخمی شده است. روانشناسان در آمریکا متعقدند که ضربه فزیکی و عشق دقیقا در یک بخشی از مغز حس می شود.

ashiqi8

به این جهت، آسیب دیدگی فزیکی و طرد اجتماعی دقیقا روی روان تاثیر مشابه می گذارد. پس زمانی که از شکسته شدن قلب صحبت می کنیم، واقعا آزادهنده می باشد.

لاغری یا چاقی مفرط ?

زمانی که قلب شما می شکند یکی از این دو حالت را پیدا می کنید. یا اشتهای تان چند برابر می شود یا اصلا چیزی نمی خورید. این دو مسئله دقیقا ربط پیدا می کند به این که چگونه با غم تان کنار می آیید. برخی ها احساس شان را پنهان می کنند و در مقابل آن غذای بیشتر می خورند. برخی های دیگر از شدت تنفر اصلا اشتهایی برای شان باقی نمی ماند.

شنا در هرمون های استرس

تحقیقات معتبر نشان می دهد، زمانی که شما عاشق هستید مغز تان مواد شیمایی عصبی دوپامین و اکسی توسین را به صورت گسترده تولید می کند. ?

ashiqi6

این وضعیت شما را در حالت خوشی و لذت قرار می دهد. عشق بیش از هر چیزی دیگر اعتیاد آور است. زمانی که قلب شما می شکند، با توجه به میزان بالایی از آن مواد شیمایی موجود ناشی از عاشقی، شما را در معرض هرمون های استرس به عنوان قربانی باقی می گذارد. در این موقع است که مغز شما به تمام بدن تان کورتیزول و اپی نفرین پمپاژ می کند. و این وحشت ناک است که بدانید چقدر استرس را این مواد، بیشتر می سازد.

افسردگی ?

شما افسرده خواهید شد. شاید این موضوع واضح باشد اما مطالعات انجام شده نشان داده که شکستن قلب موجب افسردگی شدید می شود.

ashiqi

محققانی که روی 7000 مرد و زن روی افسردگی هر کدام بر اساس میزان مشکلاتی که در زندگی خود دیده اند کارکرده، به نتایج جالبی رسیده اند. دریافت های آن ها نشان می دهد، کسانی که در یک رابطه عاشقانه شکست می خورند دو برابر از آن های افسرده و متاثر می شوند که از یک مسئله دیگر زندگی خود دچار رنج و درد می گردند.

تغییر وضعیت

آن گونه که گفته شد عشق مثل مواد مخدربه ویژه کوکایین، اعتیاد زا است. زمانی که کسی می خواهد اعتیاد را ترک کند، بدن او در یک روند قرار می گیرد که علائم خاصی نشان می دهد و وضعیت او دشوار می گردد. در این زمان، بدن کم کم تلاش می کند تا از این وضعیت اعتیاد بیرون شود.

ashiqi10

عین امر در عشق نیز اتفاق می افتد زمانی که شما دیگر آن را ندارید. در این وضعیت، علائم عشق پس از مدتی از شما پاک می شود و از آن وضعیت شما خارج می شوید.

میل برای تنهایی

پس از یک شکست در رابطه تان،  شما می خواهید تنها باشید. نباید به تنهایی پناه ببرید. به جای آن باید به کارهای روی بیاورید که دوست دارید. مسائلی را دنبال کنید که برای تان شادی می آورد. و برنامه های را بریزید که می تواند محیط و وضعیت روحی شما را تغییر دهد. این برنامه ها می تواند شما را کمک کند که از وضعیت روحی بد تان بیرون شوید.

ashiqi9

علی‌شیر شهیر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *