جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تمرکز بر تروریزم؛ 5 نکته ی مهم از سخنرانی رییس جمهور افغانستان در کنفرانس امنیتی مونیخ

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور اشرف غنی شب گذشته در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان شرکت کرد و با سخنرانی در این کنفرانس جهانی که به موضوع امنیت در نقاط مختلف می پردازد، از خطر فعالیت گروه های تروریستی در  افغانستان و منطقه سخن گفت. او در سخنانش بار دیگر تاکید کرد که تروریزم خطری برای همه است و مقابله با این خطر نیز وظیفه همه و نیازمند اجماع جهانی است.

در این کنفرانس رهبران بیش از 30 کشور جهان حضور داشتند و نمایندگان 80 کشور دیگر نیز در سطح وزرای خارجه و دفاع شرکت کردند.

در خط مقدم نبرد

محمد اشرف غنی گفت که “افغانستان در حال نبرد با 20 گروه تروریستی است این گروه ها از سوی آمریکا و سازمان ملل متحد به عنوان گروه های تروریستی شناخته شده اند. ما در خط مقدم نبرد علیه تروریزم قرار داریم. مبارزه علیه گروه های تروریستی تنها به خاطر آزادی افغانستان نیست بل که برای امنیت جهان است.”

monich3
جریان سخنرانی رئیس جمهور غنی در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ

حاشیه نشین شدن حامیان تروریزم

رییس جمهور افغانستان در بخشی دیگری از سخنانش تاکید کرد که “مبارزه با گروه های تروریستی نیازمند همکاری، اجماع جهانی و استفاده از قوه ی مشروع است. برای مبارزه علیه تروریزم باید کشورهای حامی تروریزم به حاشیه کشانده شوند.

تجربه نشان داده است که تروریزم مرزی نمی شناسد و هیچ منطقه و کشوری از خطر آن در امان نخواهد بود.

گروه های تروریستی تهدیدی برای همه کشورها هستند.”

تروریزم خوب و بد وجود ندارد        

محمد اشرف غنی افزود “حملات تروریستی که در کابل، قندهار، هلمند و دیگر نقاط افغانستان صورت گرفت و هم چنان حملات تروریستی در ایالت سند پاکستان نشان داد که تروریزم خوب و بد، وجود ندارد. بنابراین چالش عمده در این دوره، تروریزم و گروه های تروریستی است.

monich2
دیدار با مایک پینس، معاون رئیس جمهور امریکا در حاشیه کنفرانس مونیخ

اشکال مختلف تروریزم در حال ظهور است و مبارزه با آن نیز شاید دشوار باشد. اما مبارزه با این پدیده نیز به تعهد دراز مدت و صداقت کشورهای مختلف نیاز دارد.”

تمویل تروریزم

آقای اشرف غنی تصریح کرد که “برخی عوامل موجب تقویت گروه های تروریستی و گسترش فعالیت های آن ها می شود. یکی از این عوامل، تمویل گروه های تروریستی از سوی برخی دولت هاست که از آنها حمایت می کنند. از سوی دیگر ضعف در دولت ها و بخصوص وجود فساد اداری، این پدیده را فعال تر می سازد.”

پیروزی بر تروریزم

رییس جمهور افغانستان گفت که “می توان در مبارزه با تروریزم به پیروزی رسید و البته باید در این مبارزه پیروز شویم. یکی از راه های رسیدن به پیروزی در مقابل تروریزم و جلوگیری از رشد آن در جهان، این است که آن کشورهایی که از تروریزم حمایت می کنند و از آن به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی دولتی شان استفاده می کنند، با کمک همه کشورها به حاشیه کشانده شده و در انزوای بین المللی قرار گیرند.”

monich1
دیدار و گفتگوی رئیس جمهور با صدر اعظم آلمان

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان