کنر و ننگرهار؛ بازدید مقامات ارتش و پولیس افغانستان پس از حملات راکتی پاکستان

با ادامه حملات راکتی پاکستان به ولایت های ننگرهار و کنر، مقامات بلندپایه ارتش و پولیس افغانستان به این ولایت ها سفر کرده اند.

حملات راکتی پاکستان به ولایت های کنر و ننگرهار در چند روز گذشته، چندین کشته و زخمی برجای گذاشته و صدها خانواده را آواره کرده است.

پس از حمله انتحاری در ایالت سند پاکستان که مسوولیت آن را گروه داعش برعهده گرفت، حملات راکتی پاکستان به نقاط مرزی افغانستان آغاز شد.

بازدید از محل

مقامات محلی در ننگرهار گفته اند که رییس ستاد ارتش و معین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان شب گذشته وارد این ولایت شده و با والی، مقامات نظامی و بزرگان قومی در این ولایت دیدار و گفتگو کرده اند.

در اعلامیه خبری دفتر والی ننگرهار آمده است، در این جلسه در مورد اقدامات بعدی در برابر حملات نظامی پاکستان، صحبت شده تا آمادگی های لازم گرفته شود.

chief1
رئیس ستاد ارتش با والی و مقامات نظامی در ولایت ننگرهار دیدار و گفتگو کرده است

مقامات این ولایت گفته اند که تاکنون نزدیک به 400 راکت به بخش هایی از ولسوالی لعل پور در ننگرهار اصابت کرده که در نتیجه چندین کودک زخمی شده و نزدیک به 300 خانواده آواره شده اند.

مقامات محلی در ولایت کنر می گویند امروز نیز، رییس ستاد ارتش افغانستان به همراه معین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان از نقاط مرزی این ولایت بازدید کرده اند.

تلاش های دیپلماتیک

در همین حال رییس اجرایی افغانستان گفته است که تلاش ها برای متوقف ساختن حملات راکتی پاکستان آغاز شده است.

نمایندگان ولایت کنر و هم چنین بزرگان قومی این ولایت، در دیدار با داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان، خواستار اقدام حکومت این کشور برای توقف فوری حملات راکتی پاکستان به کنر شده اند.

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز گفته است که تلاش های کابل برای متوقف ساختن حملات راکتی پاکستان به ولایت های کنر و ننگرهار آغاز شده است.

داکتر عبدالله گفته است که مقامات نظامی افغانستان برای بررسی وضعیت در کنر و ننگرهار، به این مناطق سفر کرده اند.

ceo
داکتر عبدالله رئیس اجرئیه افغانستان در دیدار با نمایندگان و بزرگان ولایت کنر

امادگی نیروهای مسلح

در همین حال مقامات در وزارت دفاع افغانستان می گویند که نیروهای دفاعی افغانستان همواره برای دفاع از خاک افغانستان آماده هستند.

دولت وزیری سخن گوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنامه می گوید که رییس ستاد ارتش افغانستان برای بررسی وضعیت در ولایت ننگرهار و کنر، به این مناطق سفر کرده اند.

به گفته آقای وزیری، نیروهای مسلح افغانستان همیشه برای دفاع از کشورشان آماده هستند. سخن گوی وزارت دفاع افغانستان می افزاید “این نیروها همیشه آماده هستند تا از استقلال، حاکمیت ملی و سرحدات کشورشان دفاع کنند و در این زمینه هر نوع ضرورتی که باشد نیروهای امنیتی افغانستان برای دفاع آماده هستند.”

دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

رییس ستاد ارتش افغانستان روز گذشته در کابل گفته بود که برای دفاع از افغانستان آمادگی کامل دارند و منتظر تصمیم و پاسخ مقامات سیاسی و دیپلوماتیک این کشور هستند.

قدم شاه شهیم رییس ستاد ارتش افغانستان از آمادگی و احضارات کامل نیروهای امنیتی این کشور خبر داد و تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان به هیچ کشوری اجازه تجاوز به خاک افغانستان را نخواهند داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *