آمادگی کامل ساختار امنیتی؛ بلندپایه‌ترین مقام ارتش افغانستان منتظر تصمیم رهبران افغان در برابر پاکستان

مقامات وزارت دفاع افغانستان در واکنش به حملات راکتی پاکستان گفته اند که برای دفاع از افغانستان آمادگی کامل دارند و منتظر تصمیم و پاسخ مقامات سیاسی و دیپلوماتیک این کشور هستند.

حملات راکتی پاکستان روز گذشته در ولایت های ننگرهار و کنر، چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است. مقامات محلی ننگرهار گفته اند که نزدیک به 200 راکت از آن سوی خط دیورند به سمت این ولایت شلیک شده که موجب آوارگی صدها خانواده شده است.

قدم شاه شهیم رییس ستاد ارتش افغانستان قبل از ظهر امروز( 30 دلو)، در یک کنفرانس خبری از آمادگی و احضارات کامل نیروهای امنیتی این کشور خبر داد و تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان به هیچ کشوری اجازه تجاوز به خاک افغانستان را نخواهند داد.

شناخت کامل

رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان حملات تروریستی صورت گرفته در پاکستان را محکوم کرد و گفت که افغانستان خود قربانی تروریزم است و در این رابطه از تمامی کشورها و به خصوص پاکستان انتظار دارد که برای از بین بردن این گروه های تروریستی همکاری صادقانه داشته باشد.

جنرال قدم شاه شهیم، رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان
جنرال قدم شاه شهیم، رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان

او در  واکنش به اظهارات مقامات پاکستانی در مورد حضور برخی گروه های تروریستی در خاک افغانستان گفت که کشورش حامی تروریزم نیست بلکه مردم حامی اصلی تروریزم را می شناسند.

آقای شهیم با اشاره به حمله تروریستی به مراسم عزاداری شیعیان در زیارت سخی شهر کابل در ماه میزان سال جاری که منجر به کشته شدن نزدیک به 20 تن و زخمی شدن بیش از 50 تن دیگر شده بود، گفت “حملات تروریستی در کارته سخی شهر کابل و حمله تروریستی در ایالت سند پاکستان هر دو محکوم هستند و افغانستان میان گروه‌های تروریستی هیچ تفکیکی قایل نیست.”

اقدام صادقانه

مقامات نظامی افغانستان به درخواست پاکستانی‌ها از این کشور که خواهان سپردن 76 تروریستی هستند که به گفته آنها در خاک افغانستان پنهان شده اند نیز، واکنش نشان دادند.

fight
به گفته‌ی رئیس ستاد ارتش افغانستان، نیروهای امنیتی افغانستان به هیچ کشوری اجازه تجاوز به خاک افغانستان را نخواهند داد

رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان گفت که کشورش از هر گونه اطلاعاتی در مورد تروریستان که همراه با اسناد و شواهد باشد استقبال می‌کند. اما به گفته آقای شهیم در مقابل انتظار افغانستان نیز در انتظار اقدامات عملی در برابر گروه های تروریستی در خاک پاکستان است.

او گفت که افغانستان پیش از این به صورت مکرر فهرست های زیادی از گروه های تروریستی همراه با اسناد و شواهد کافی به طرف پاکستانی ارائه کرده  اما تاکنون هیچ اقدام عملی در برابر این گروه ها صورت نگرفته است.

مقامات نظامی افغانستان می افزایند که در انتظار اقدامات عملی و صادقانه پاکستان در برابر گروه های تروریستی هستند که افغانستان در گذشته فهرست شان را به مقامات این کشور سپرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *