جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

طالبان زیر آتش؛ از آغاز عملیات ضد داعش در ننگرهار تا جلوگیری از حمله خونین در قندوز

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقامات محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از آغاز عملیات نظامی علیه گروه داعش در این ولایت خبر داده اند.

سخن گوی والی ننگرهار گفته است که این عملیات نظامی صبح امروز(24 دلو)، با نام شاهین25 و با هدف نابودی داعش در ولسوالی های هسکی مینه و کوت راه اندازی شده است. عطاء الله خوگیانی سخن گوی والی ننگرهار، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است که این عملیات به دستور رییس جمهور آغاز شده و نیروهای هوایی و زمینی افغانستان به صورت مشترک علیه گروه داعش می جنگند. گفته شده است که نیروهای خارجی نیز با حمایت هوایی در این عملیات نظامی مشارکت دارند.

هم چنین حضرت حسین مشرقی وال سخن گوی فرمانده پولیس ننگرهار نیز گفته است این عملیات نظامی تا زمان پاک سازی کامل داعش از این دو ولسوالی و هم چنین دیگر ولسوالی های ننگرهار ادامه خواهد یافت.

مقامات محلی در این ولایت به شهروندان ننگرهار اطمینان داده اند که فضای امن و بدون داعش را در این ولایت فراهم خواهند ساخت.

ISIS-kids

ننگرهار در شرق افغانستان یکی از مراکز تمرکز گروه داعش است که از ماه های گذشته با نیروهای امنیتی افغانستان درگیر شده و نگرانی هایی را برای مقامات محلی و مرکزی به وجود آورده است.

کشته شدن 15 تروریست

مقامات وزارت دفاع افغانستان گفته اند که در عملیات های نظامی که در 24 ساعت گذشته انجام شده است، 15 تروریست کشته شده و 7 تن دیگر زخمی شده اند.

این عملیات ها با مشارکت نیروهای پولیس و ارتش افغانستان و در ولایت های ننگرهار، کاپیسا، پکتیکا، ارزگان، قندهار، فاریاب، قندوز و هلمند راه اندازی شده است.

حملات نیروهای امنیتی افغانستان بر مواضع گروه داعش در ولایت ننگرهار هم چنان ادامه دارد. در تازه ترین حملات صورت گرفته در ولسوالی های اچین و بتی کوت در ننگرهار، 6 عضو گروه داعش کشته شده و 2 تن دیگر زخمی شده اند. گفته شده که این افراد وابسته به داعش، توسط حملات هوایی هدف قرار گرفته اند.

afghan-forces

همچنین گفته شده است که 5 تروریست در ولایت پکتیکا و 3 تن دیگر در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا کشته شده اند.

در قندوز

مقامات وزارت داخله افغانستان اعلام کرده اند که از یک انفجار خونین در شهر قندوز جلوگیری کرده اند.

وزارت داخله با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که پولیس این شهر موفق به کشف و خنثی کردن موتری شده است که 220 کیلوگرم مواد انفجاری در آن جاسازی شده بود.

در این اعلامیه آمده است که ” گروه تروریستی طالبان که قصد داشتند یک موتر مملو از مواد انفجاری را در مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر قندوز منفجر نمایند، قبل از رسیدن به هدف، توسط نیروهای پولیس کشف و خنثی گردید.”

این وزارت همچنین افزوده است که طالبان پس از شکست در برابر نیروهای امنیتی افغانستان، اکنون به دنبال آسیب رساندن به غیرنظامیان است.

kunduz-circle

در بدخشان

بدخشان ولایت شمال شرقی افغانستان نیز شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان بوده است.

دفتر مطبوعاتی والی بدخشان اعلام کرده است که طالبان در ولسوالی جرم این ولایت هدف حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته اند که در نتیجه10 طالب به شمول 6 تبعه خارجی کشته شده اند.

همچنین گفته شده در این درگیری که از ساعت 12 ظهر دیروز آغاز شده و تا 6 شب ادامه داشته است، 14 تن دیگر زخمی شده و برخی مناطق نیز از وجود تروریستان پاک سازی گردیده است.

دفتر مطبوعاتی والی بدخشان گفته است که در این عملیات، 1 تن از نیروهای امنیتی افغانستان نیز کشته شده و 2 تن دیگر زخمی شده اند.

taliban in ghazni

در این اعلامیه تاکید شده است که تا پاک سازی کامل مناطق زیر کنترل طالبان، عملیات های نظامی در بدخشان نیز ادامه خواهد یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان