همدردی با امارات متحده عرب؛ ابوظبی میزبان رییس‌جمهور افغانستان

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان عصر امروز( 23 دلو)، در یک سفر رسمی وارد امارات متحده عرب شده است.

ارگ ریاست جمهوری با انتشار اعلامیه ای گفته است که رییس جمهور افغانستان در این سفر ” مراتب تسلیت و همدردی خویش را به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان، به خاطر کشته شدن دیپلومات های این کشور در افغانستان ابراز خواهد کرد.”

هم چنین قرار است که مقامات دو کشور در مورد گسترش همکاری های دو جانبه و مسایل امنیتی نیز دیدار و گفتگو نمایند.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و سلام رحیمی رییس دفتر رییس جمهور در این سفر آقای غنی را همراهی می کنند.

president-ghani
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و سلام رحیمی رییس دفتر رییس جمهور در این سفر آقای غنی را همراهی می کنند

5 دیپلمات قربانی

 رییس جمهور افغانستان پس از آن به امارات متحده عرب سفر کرده است که 5 دیپلومات این کشور، در انفجاری در شهر قندهار کشته شدند و سفیر امارات نیز در این حادثه تروریستی زخمی شد.

این انفجار به تاریخ 21 جدی در مهمان خانه والی قندهار و زمانی روی داد که والی و سایر مقامات محلی در حال دیدار و گفتگو با سفیر و دیگر دیپلومات های این کشور بودند.

علاوه بر این، برخی مقامات افغانستان از جمله معاون والی قندهار، یک نماینده مجلس و یک سناتور نیز کشته شدند. والی قندهار نیز در این انفجار زخمی شد.

گفته می‌شود این تصویر لحظاتی قبل از انفجار در مهمان‌سرای ولایت قندهار، ثبت شده است

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان که برای بررسی انفجار در مهمان خانه والی قندهار به این شهر رفته بود، گروه طالبان را مسوول این حادثه دانست. او گفته بود که طالبان به دستور حلقات خارجی این حمله را انجام داده اند.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفته بود که در این انفجار، از موادی استفاده شده که تابحال در این کشور دیده نشده و از بیرون افغانستان، وارد شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *