جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

داعش مسوولیت حمله انتحاری بر کارمندان دادگاه عالی افغانستان را برعهده گرفت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه داعش مسوولیت حمله انتحاری روز گذشته در مقابل دادگاه عالی را برعهده گرفته است.

این گروه امروز( 20 دلو)، با انتشار اعلامیه ای مسوولیت این حمله انتحاری، که منجر به کشته شدن بیش از 20  تن شد و نزدیک به 40 تن دیگر زخمی شدند را برعهده گرفته است.

این حمله عصر دیروز(19دلو)، در مقابل یکی از دروازه های دادگاه عالی افغانستان و زمانی صورت گرفت که کارمندان این نهاد، پس از اتمام یک روز کاری در حال خروج از ساختمان این نهاد دولتی بودند.

ISIS Calimed the responsibility of Supreme Court
گروه داعش مسوولیت حمله انتحاری روز گذشته در مقابل دادگاه عالی را برعهد گرفته است.

واکنش ها

حمله تروریستی روز گذشته واکنش های زیادی را در پی داشت.

ریاست جمهوری افغانستان این حمله را به شدت محکوم کرده و گفته است که “دشمنان مردم افغانستان یکبار دیگر با انجام این‌گونه حملات تروریستی، دشمنی‌شان را با مردم ما نشان دادند.”

مقامات آمریکایی این حمله را محکوم کرده و گفته اند که به همکاری های شان با افغانستان در زمینه امنیت و ثبات ادامه خواهند داد.

https://twitter.com/UNAMAnews/status/828965393498796033?ref_src=twsrc%5Etfw

سازمان ملل متحد نیز با انتشار اعلامیه ای، حمله به کارمندان دادگاه عالی را محکوم کرده و با خانواده های قربانیان این حمله ابراز همدردی کرده است.

در اعلامیه این سازمان آمده است که حملات بر غیرنظامیان به شمول نهادهای قضایی، حقوق بشر و کمک های بشردوستانه، هرگز قابل توجیه نیستند. این سازمان بر مجازات عاملان این حمله تاکید کرده است.

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان گفته است که حمله انتحاری به  کارمندان دادگاه عالی، به منظور جلوگیری از عملی شدن حکم اعدام انس حقانی صورت گرفته است.

رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان
رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان

آقای نبیل در واکنش به حمله انتحاری روز گذشته علیه کارمندان دادگاه عالی افغانستان در صفحه فیس بوک خود نوشته است که حملات تروریستی علیه کارمندان دادگاه عالی، از سوی شبکه حقانی و حامیان پاکستانی شان صورت گرفته است تا با ایجاد وحشت در میان اعضای این قوه، از اجرایی شدن حکم اعدام انس حقانی جلوگیری کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان