جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

تغییردهندگان جهان؛ 8 غول تکنولوژی صد سال اخیر که زندگی شما را دگرگون ساخته است

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

در عرصه تکنولوژی تغیراتی بزرگی به وقوع پیوسته است. این تغییرات از جانب شرکت های کوچک اما پر رشد و سریع اتفاق افتاده است؛ شرکت های که نوع تعامل شهروندان را در جهان امروز تغییر داده و تسهیلات زیادی را برای ایجاد ارتباطات سریع و آسان فراهم ساخته است.

هیولت پاکارد (HP)

همه شما با HP در دنیای تکنالوژی آشنا می باشید و آنرا می شناسید. داستان غول فن آوری شرکت هیولت پاکارد (Hewlett Packard) از سال 1930 آغاز شد. بیل هیولت و دیوید پارکارد با سرمایه ابتدایی 538 دالری این شرکت را در یک گاراژ اجاره ای در پالوآلتو کالیفرنیا تاسیس نمودند. تلاش این دو مرد باعث شد در ظرف هفتاد سال به سرمایه 90 میلیارد دالری برسند.ایچ پی شرکت که بعدها دها و صد ها زیر مجموعه برای خودش ایجاد کرد و یکی از قطب های بزرگ در صنعت کامپیوتر گردد. هر چند در اول این شرکت بخش مشخص را به عنوان ساحه کاری خود تعیین ننموده بود اما کار خود را با تولید اجناس مختلف چون ماشین حساب، کمپیوتر و وسائل الکترونیک دیگر آغاز نمود.

کارخانه‌ی اولیه اچ پی
کارخانه‌ی اولیه اچ پی

با گذشت زمان و رشد چشمگیر، این شرکت در عرصه تولید کامپیوتر شهرت جهانی بدست آورد. چاپگر های رنگی و سیاه سفیده آن در کنار کمپیوتر های این شرکت بر نام و شهرت آن افزوده. اکنون، این در بیش از 160 کشور فعالیت می نماید.

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در سال 1975 توسط بیل گیتس و پل آلن تاسیس شد. ساخت لوگویی ابتدایی این شرکت در کمتر از دو روز انجام شد. مایکروسافت زمانی به یک کمپنی بزرگ جهانی تبدیل گردید که سیستم عامل های ویندوز آن، به یکی از جدایی ناپذیرترین بخش کمپیوتر ها در سراسر جهان مبدل گردید.

bill
بیل گیتس و بخش اولیه طراحی شده‌ی ورد مایکروسافت

این شرکت با شعار یک رایانه روی هر میز و در هر خانه به فعالیت خود آغاز نمود. این دو دوست دوران کودکی با طراحی سیستم عامل داس، توانستند بر بازار سیستم عامل کمپیوتر های خانگی مسلط شوند. اکنون این شرکت بزرگترین ارایه دهنده نرم افزار در دنیا بوده و پرفروش ترین محصولات این شرکت سیستم عامل ویندوز با 400 میلیون کاربر و آفیس با 1.2 میلیارد کابر می باشد.

فعالیت های اصلی این شرکت در زمیه توسعه، ساخت، طراحی، صادر نمودن مجوز و ازایه خدمات نرم افزاری برای  کمپیوتر ها می باشد و دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشنگتن در آمریکا قرار دارد.

bill-gates
بیل جوان

جالب تر این که بیل گیتس به عنوان شاگرد تنبل در سال دوم از دانشگاه هاروارد اخراج شده بود. اما او توانسته است  48313 اختراع را بنام شرکت خود ثبت نماید.

اپل

کمپنی اپل توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین در سال 1976 با عرضه کمپیوتر در بازار آغاز به کار نمود. این کمپنی توانسته است تا کنون به یکی از پرنفوذ ترین و پر قدرت ترین کمپنی ها در جهان مبدل شود.از ساخت اولین کامپیوتر این شرکت گرفته تا آی مک، آی پاد و آیفون آن بخشی بزرگی از  بازار جهانی کامپیوتر را در اختیار خود دارد.  طرح لوگوی این شرکت دو هفته را در بر گرفت. عده اي مي گويند اين همان سيب نيوتون است که اين بار در سر استيو جابز فرود آمده و پي به يک راز جديد برده است.

apple
نخستین دست‌گاه هوشمند ایپل

این شرکت برخلاف رقیبش مایکروسافت که در دنیای تولید نرم افزار شهرت دارد، با تولید و عرضه نمودن محصولات دیگر به ویژه گوشی های هوشمند آیفون از شهرت جهانی برخوردار شده است. آیفون به خاطر مقاوم بودن، ظاهر زیبا و برخورداری از امنیت بالا مورد استقبال همگانی قرار گرفته است.

ای بی(EBay)

این شرکت اولین سایت حراج در دنیا می باشد. پیر امیدیار ایرانی امریکایی تبار در سال 1995 با به فروش گذاشتن یک عدد از نشانگر لایزری شکسته موفق به فروش آن و در کمال ناباوری ها موفق به تاسیس اولین سایت حراج در دنیا شد.

در این سایت روزانه به تعداد زیادی از اجناس دسته اول و دسته دوم به حراج گذاشته می شود و میلیون ها بازدید کننده دارد.

ebay
پیر امیدیار مالک اصلی شرکت ایبی

این سایت از پرطرفدارترین سایت ها به خصوص در میان شهروندان امریکا می باشد تا جایی که یکی از شهر های امریکا سه بار توسط این سایت به فروش رسیده است.

گوگل

گوگل در سپتامبر سال 1998 توسط لری پیچ و سرگئی برین که در دانشگاه استندفورد مصروف تحصیل در مقطع دکترا بودند پایه گذاری شد.

هدف اعلام شده از طرف بنیانگزاران گوگل سامان دهی تمامی اطلاعات دنیا می باشد. با گذشت 20 سال از تاسیس آن این شرکت از نام وشهرت کافی در دنیا برخوردار گردیده است.

امروزه این شرکت در حوزه های مختلف حتی تولید گوشی های هوشمند و موترهای بی راننده هوشمند فعالیت می کند.

نخستین گارگاه گوگل
نخستین گارگاه گوگل

گوگل و جی میل این شرکت از پرکاربرد ترین بخش ها در سطح دنیا می باشد که توانسته منبع علمی و ارتباطی خوب برای دانش پروژهان و بقیه مردم می باشد

از دیگر بخش های پر کاربرد این آن میتوان به گوگل مپ اشاره نمود که توانسته شهروندان و مسافران بقیه شهر ها را در مکان یابی دقیق یاری رساند.

در سال 2015 میلادی این شرکت به نام الفابیت انک تغییر نام داد و گفته می شود که سرمایه آن حدود 170 میلیارد دالر است. درآمد این شرکت در سال گذشته میلادی 90 میلیارد دالر اعلام شده است.

mark
مارک زوکربرگ جوان (چپ تصویر) رییس اجرایی شرکت فیسبوک

 فیس بوک

فیس بوک توسط مارک زوکربرگ، داستین موسکوویتز، کریس هیوز و ادواردو ساورین در فبروری سال 2004 راه اندازی شد. و تا سال 2012 تعداد کاربران آن بیشتر از میلیارد نفر رسید. به گفته مسوولان این شرکت حدود 8.7 فیصد از کاربران جعلی می باشد.

این شبکه در ابتدا توانست دانشجویان دانشگاه هاروارد را باهم در ارتباط سازد که بعدا از آن بخاطر برقراری ارتباط با سایر دانشگاه ها نیز کار گرفته شد و به عنوان یک پدیده جهانی مبدل گردید که افراد بالاتر از سن 13 می توانست با ثبت نمودن مشخصات خود در آن وارد شود.

فیس بوک برعلاوه برقراری ارتباط با دوستان وشریک ساختن مطالب امروزه از آن به اشکال مختلف دیگر برای اهداف متفاوت استفاده می شود.

این شبکه در ابتدا توانست دانشجویان دانشگاه هاروارد را باهم در ارتباط سازد که بعدا از آن بخاطر برقراری ارتباط با سایر دانشگاه ها نیز کار گرفته شد
این شبکه در ابتدا توانست دانشجویان دانشگاه هاروارد را باهم در ارتباط سازد که بعدا از آن بخاطر برقراری ارتباط با سایر دانشگاه ها نیز کار گرفته شد

این شرکت اکنون مجموعه ای از شرکت دیگر دیجتالی را که هر کدام رسانه اجتماعی و پیام رسان بزرگی است، کنترول و مدیریت می کند و سرمایه آن 64 میلیارد دالر و درآمد آن در سال 2016 میلادی 27 میلیارد دالر اعلام شده است.

تویتر

تویتر از پرقدرت ترین رسانه های اجتماعی به شمار می رود که دنیای مشخص خود دارد.

در تویتر شما فقط قابلیت نوشتن 140 حرف را دارید
در تویتر شما فقط قابلیت نوشتن 140 حرف را دارید

اولین تویت در  21 مارچ سال 2006 توسط جک دورسی در جهان صورت گرفت. بیش از 10 سال بعدتر تویتر به یک کانال جهانی تبادله اطلاعات مبدل گردید که توسط سران دولت ها، مخالفان سیاسی، عموم مردم و هر آن کسی که در میان است مورد استفاده قرار گرفت.

از ماه جون سال 2016 تویتر ماهانه حدود 313 میلیون استفاده کننده فعال داشته است. تویتر بیشتر از 35 دفتر در سطح جهان دارد و به تعداد 3.800 نفر در آن مشغول به کار اند. در آمد این شرکت برای سال 2015 حدود 2 میلیارد دالر ثبت شده است.

bnb
ایر بی ان بی وب‌سایتی دارد که به راحتی قابل دست‌رس است

ایر بی ان بی

ایر بی ان بی وبسایتی است که مردم در آن مکان‌های اقامتی‎ ‎را کرایه می‌دهند.‏‎ ‎این وبسایت دارای بیش ‏از 1500000 مکان فهرست شده در 34000 شهر و 190 کشور است.‏‎ ‎این شرکت که در سال  2008 ‏به مرکزیت سان فرانسیسکو، کالیفرنیا‎ ‎بنا نهاده‌شده دارای مالکیت خصوصی بوده و توسط‎ Airbnb ‎Inc. ‎اداره شده و در مالکیت آن قرار دارد‎.‎‏

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان