جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

قربانیان بی‌گناه جنگ؛ تاکید بر حفاظت از کودکان در افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

دفتر بین الملی حمایت از کودکان (save the children) از افزایش میزان تلفات کودکان در جنگ های افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

دفتر بین المللی حمایت از اطفال در افغانستان، کودکان افغان را قربانیان بی گناه جنگ ها دانسته و از طرف های درگیر خواسته که از کودکان محافظت کنند.

روز گذشته نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان، نیز با انتشار گزارشی در مورد تلفات کودکان در سال 2016 میلادی گفته بود که بر اساس آمارها تلفات کودکان در این جنگ ها نسبت به سال 2015 میلادی، 24 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، کودکان افغانستان بیشترین قربانی را در جریان جنگ های این کشور در سال گذشته میلادی داشته اند. در این سال 923 کودک کشته شده و 2589 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

براساس این گزارش میزان قربانیان کودکان در سال گذشته‌ی میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است

آمارهای تکان دهنده

ماریا لاکسین رییس دفتر حمایت از کودکان در افغانستان، گزارش سازمان ملل در مورد تلفات غیرنظامیان و به خصوص کودکان در سال گذشته میلادی را بسیار تکان دهنده خوانده و گفته است که این ارقام، نشان دهنده ی ضعف جدی در راستای محافظت از امنیت کودکان می باشد.

خانم لاکسین با تاکید بر این که آسیب رساندن به کودکان در جنگ به هیچ صورتی “قابل قبول” نیست،  از همه ی طرف های درگیر خواسته است که “با تمام قدرت و در هر شرایطی برای محافظت از کودکان تلاش کنند، به خصوص در شرایط جنگی.”

رییس دفتر حمایت از کودکان در افغانستان از شدت یافتن جنگ ها پس از فصل زمستان و در بهار آینده، ابراز نگرانی کرده و افزوده است ” افغانستان در یک وضعیت حساس قرار داشته و به کمک های بین المللی بیشتری نیاز دارد.”

چارت میزان تلفات غیرنظامیان از سال ۲۰۰۹ تا روز آخر سال ۲۰۱۶ میلادی

افزایش بی سابقه تلفات غیرنظامیان در سال گذشته میلادی

 نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان، روز گذشته خبر داد که تلفات غیرنظامیان در سال 2016 میلادی، 3،7 درصد نسبت به سال 2015 میلادی افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش در سال 2016 میلادی، 11418 غیرنظامی در منازعات مسلحانه قربانی شده اند که در این میان 3498 تن کشته شده و 7920 تن دیگر زخم برداشته اند.

این نهاد، مخالفان مسلح دولت افغانستان را مسوول اصلی تلفات غیرنظامیان قلمداد می کند. براساس این گزارش، مخالفان مسلح دولت افغانستان مسوول ۶۱ درصد از تلفات غیر نظامیان در سال ۲۰۱۶ میلادی بوده اند.

این دفتر سازمان ملل هم چنین گفته است که ۲۴ درصد دیگر تلفات غیرنظامیان مربوط به نیروهای طرف دار دولت است.

رییس جمهور اشرف غنی گفته است که حکومت افغانستان بر عکس طالبان و سایر گروه های تروریستی، به حفاظت از جان و مال شهروندان افغان متعهد است.

تلاش برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان

حکومت افغانستان نیز در واکنش به گزارش سازمان ملل گفته است که، حفاظت از جان و مال غیرنظامیان، از اهداف اساسی این حکومت است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه ای گفته است “نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تمام عملیات ها، حداکثر دقت را برای حفظ جان غیرنظامیان به کار میگرند و در صورتی که افرادی مرتکب سهل انگاری شوند، مورد بازپرس قرار خواهند گرفت.”

رییس جمهور اشرف غنی تاکید کرده است که حکومت این کشور بر عکس طالبان و سایر گروه های تروریستی، به حفاظت از جان و مال شهروندان افغان متعهد است.

با این حال حکومت افغانستان تاکید می کند که تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام خواهد داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان