جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در واکنش به یوناما؛ ریاست‌جمهوری افغانستان متعهد به حفظ جان غیرنظامیان است

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

حکومت افغانستان به گزارش دفتر سازمان ملل متحد در مورد افزایش تلفات غیرنظامیان واکنش نشان داده و گفته است که حفاظت از جان و مال غیرنظامیان، از اهداف اساسی این حکومت است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه ای گفته است “نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تمام عملیات ها، حداکثر دقت را برای حفظ جان غیرنظامیان به کار میگرند و در صورتی که افرادی مرتکب سهل انگاری شوند، مورد بازپرس قرار خواهند گرفت.”

رییس جمهور اشرف غنی تاکید کرده است که حکومت این کشور بر عکس طالبان و سایر گروه های تروریستی، به حفاظت از جان و مال شهروندان افغان متعهد است.

در پایان این اعلامیه بار دیگر تاکید شده است که حکومت این کشور بعد از این نیز، تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام خواهد داد.

رییس جمهور غنی
رییس جمهور اشرف غنی گفته است که حکومت این کشور بر عکس طالبان و سایر گروه های تروریستی، به حفاظت از جان و مال شهروندان افغان متعهد است.


افزایش بی سابقه تلفات غیرنظامیان

دفتر سازمان ملل متحد، صبح امروز با انتشار گزارشی از افزایش بی سابقه ی تلفات غیرنظامیان در سال گذشته میلادی خبر داد.

این نهاد مخالفان مسلح دولت افغانستان را مسوول اصلی تلفات غیرنظامیان قلمداد می کند. براساس این گزارش، مخالفان مسلح دولت افغانستان مسوول ۶۱ درصد از تلفات غیر نظامیان در سال ۲۰۱۶ میلادی بوده اند.

دفتر سازمان ملل هم چنین گفته است که 24 درصد دیگر تلفات غیرنظامیان مربوط به نیروهای طرف دار دولت است.
براساس گزارش این نهاد در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۱۴۱۸ غیرنظامی در منازعات مسلحانه قربانی شده که در این میان ۳۴۹۸ تن کشته و ۷۹۲۰۰ تن دیگر زخم برداشته اند. این گزارش یوناما افزایش ۳٫۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش میزان قربانیان کودکان در سال گذشته‌ی میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است

زنان و کودکان بیشترین قربانیان جنگ

بر اساس این گزارش کودکان افغانستان بیش‌ترین قربانی این درگیری‌ها بوده اند. یوناما ۳۵۱۲ واقعه را در کودکان افغان به ثبت رسانده که در آن ۹۳۲ کودک کشته شده و ۲۵۸۹ تن دیگر نیز زخم برداشته اند. این آمار از افزایش ۲۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی حکایت می‌کند که به نوع خود بی‌سابقه بوده است.

پس از کودکان، زنان این کشور نیز از جنگ افغانستان مصوون نمانده اند. این گزارش از میزان قربانی‌شدن ۱۲۱۸ زن افغان خبر می‌دهد. در این میان ۳۴۱ تن آنان کشته و ۸۷۷ تن دیگر نیز زخمی شده اند. البته که این گزارش از کاهش دو درصدی قربانیان زن در سال ۲۰۱۶ در افغانستان خبر می دهد.

ISIS militants
این گزارش یوناما هم‌چنان افزایش ۱۰درصدی حمله‌های گروه داعش در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال قبل آن را نشان می‎دهد

افزایش حملات هدفمند داعش

این گزارش یوناما هم‌چنان افزایش ۱۰درصدی حمله‌های گروه داعش در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال قبل آن را نشان می‎دهد.

براساس این گزارش، تمرکز گروه داعش بیشتر روی انجام حملات انتحاری و قتل‌های هدف‌مند بوده و آنان تلاش کرده اند تا شیعه‌های افغانستان را هدف قرار دهند. یوناما می‌نگارد که در سال ۲۰۱۶ میلادی، میزان تلفات شیعیان افغانستان در اثر حملات داعش به ۸۷ کشته و ۲۹۱ زخمی می‌رسد؛ در حالی که این آمار در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۴۲ کشته و ۱۴ زخمی رسیده بود.

این نهاد هم‌چنان از شش برابرشدن تلفات در عبادت‌گاه‌های این کشور، در جریان سال گذشته‌ی میلادی شدیداً ابراز نگرانی کرده است.

نمایی از قربانیان انفجاری در مراسم شیعیان در کابل
نمایی از قربانیان انفجاری در مراسم شیعیان کابل که مدتی قبل توسط گروه داعش به عهده گرفته شده بود

عبدالله رحمانی همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان