جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دو ماه فرصت؛ جمعیت اسلامی از گفت‌وگوهای رییس اجرایی آن با حکومت افغانستان حمایت کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

جمعیت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفت‌وگوهای عطا محمد نور والی بلخ را با حکومت وحدت ملی افغانستان به نمایندگی از این حزب مورد تایید قرار داده است.

در بیانیه این حزب آمده که شورای رهبری جمعیت اسلامی از ادامه این گفت‌وگوها حمایت می‌نماید.

در عین حال جمعیت اسلامی افغانستان بر اجرای موافقت‌نامه حکومت وحدت ملی تاکید کرده و گفته است که اندک پیشرفت آن در عرصه انتخابات بوده اما تا کنون زمان انتخابات پارلمانی افغانستان نیز مشخص نشده است.

در همین حال جمعیت اسلامی افغانستان خواستار مشخص‌شدن نتایچ این گفت‌وگوها در دو ماه آینده شده است.

Jamiat atta rabbani abdullah
جلسه‌ی سران حزب جمعیت اسلامی افغانستان که دو شب قبل در منزل رییس این حزب برگزار شده بود / عکس: رسانه‌های اجتماعی

عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که به نمایندگی از این حزب با رییس‌جمهور افغانستان گفت‌وگو کرده و در عین حال تاکید کرده بود که این گفت‌وگوها پیشرفت‌های خوبی داشته است.

محور گفت‌وگوها

عطا محمد نور که به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی در حال مذاکره با رییس جمهور افغانستان بوده، تلاش داشته تا در این گفت‌وگوها، سهم این حزب را در ساختار قدرت و تصمیم‌گیری‌های کلان مشخص نماید تا این‌گونه سران جمعیت اسلامی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی این کشور، نقش داشته باشند.

رییس جمهور غنی در کنار عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان
رییس‌جمهور غنی در کنار عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان

آقای نور گفته است ” ما با رییس‌جمهور مطرح کرده ایم که در قاعده‌ی قدرت، در تصمیم‌گیری‌های کلان راهبردی، ملی و بین‌المللی تا آن‌جا که ایجاب می‌کند، سهم خود را داشته باشیم.”

رییس‌جمهور هم در مقابل از آقای نور، خواسته‌هایی داشته است.

به گفته سرپرست ولایت بلخ، حمایت از روند صلح و سیاست خارجی افغانستان، همکاری در تامین امنیت با استفاده از تمام ظرفیت و کمک به نظام سیاسی در هر وضعیت، از جمله خواسته‌هایی است که از سوی رییس‌جمهور غنی در این دیدارها مطرح شده است.

عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که به نمایندگی از این حزب با رییس جمهور افغانستان گفتگو کرده است
عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که به نمایندگی از این حزب با رییس جمهور افغانستان گفت‌وگو کرده است

او همچنین افزوده است، دو طرف روی یک توافق‌نامه کار کرده اند که پس از نهایی‌شدن، در اختیار «رهبران حزب جمعیت اسلامی و متحدان این حزب» قرار خواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان