جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تسهیلات روستایی؛ سال آینده 705 کیلومتر جاده در سراسر افغانستان ساخته می‌شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام ها در وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان از تمرکز بر ساخت جاده های روستایی و برداشتن موانع حمل و نقل میان شهرها و روستاها در سال آینده خبر داده اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده که در سال مالی 1396، بیش از 265میلیون دالر بودجه توسعه ای این وزارت در بخش های حمل و نقل، آبیاری، معیشت، توسعه روستایی، تهیه آب آشامیدنی، بهداشت و بخش انرژی مصرف می شود.

مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گویند که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارت، تسهیل دسترسی شهروندان افغان به جاده ها بوده که با این وجود، فاصله‌ی روستاها و شهرها کاهش می‌یابد.

مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گویند که سال آینده‌ی خورشیدی تمرکز برنامه‌های این وزارت بیشتر روی راه‌های مواصلاتی افغانستان می‌باشد
مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گویند که سال آینده‌ی خورشیدی تمرکز برنامه‌های این وزارت بیشتر روی راه‌های مواصلاتی افغانستان می‌باشد

اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات به خبرنامه گفت که در بودجه سال مالی 1396، حدود 70میلیون دالر برای ساخت بیش از 705کیلومتر سرک (قیرریزی و جغل اندازی) و ساخت 1691متر پل در 34ولایت افغانستان اختصاص یافته است.

مقام‌‎های وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گویند که این پروژه‌های سرک‌سازی برنامه ملی راه‌سازی روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات، در 34ولایت این کشور به شکل متوازن اجرا می شود.

تدابیر مراقبتی

از سوی هم، وزارت احیا و انکشاف دهات از طریق برنامه ملی راه سازی روستایی این وزارت، در جریان سال مالی 1396، بیش از 3900کیلومتر سرک را تحت تدابیر مراقبتی قرار می دهد.

Mrrd
در این کنفرانس مطبوعاتی وزارت احیا و انکشاف دهات برنامه های سال آینده خود را شرح داد

در عین حال، این وزارت برای مناطق و ولایت‌های آسیب‌پذیر که در ایام زمستان بر اثر برف‌باری‌های سنگین و برف کوچ‌ها راه‌های مواصلاتی شان مسدود می‌گردد، پروژه‌های اضطراری پاک کاری را روی دست می گیرد.

آقای رستمی گفت که “به تازگی هفته گذشته، در اثر برف‌ باری‌های سنگین و برف کوچ‌ها راه‌های مواصلاتی یک تعداد از ولسوالی‌ها شامل ولایت‌های بامیان، پنجشیر، نورستان، بدخشان، غور، بغلان، پروان و دایکندی مسدود گردیده بود که در اسرع وقت توسط شوراهای انکشافی قریه‌ها و دیگر قراردادی‌های این وزارت سرک‌ها پاک‌کاری شده و راه‌های مواصلاتی دوباره به روی وسایط و مردم باز گردیده است”

در بودجه سال مالی 1396، حدود 70میلیون دالر برای ساخت بیش از 705کیلومتر سرک (قیرریزی و جغل اندازی) و ساخت 1691متر پل در 34ولایت افغانستان اختصاص یافته است.
در بودجه سال مالی 1396، حدود 1691متر پل در 34ولایت افغانستان در نظر گرفته شده است .

وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان از طریق برنامه‌های ملی خود طی چند سال گذشته، بیش از 50هزار کیلومتر سرک روستایی را در افغانستان ساخته که در حال حاضر بیش از 59درصد روستاییان افغان به راه‌های مواصلاتی دسترسی پیدا کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان