جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اولین گام اجرایی؛ 100 زندانی حزب اسلامی بر اساس توافق‌نامه صلح آزاد می‌شوند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سخن‌گوی ریاست اجرایی افغانستان گفته است که تعدادی از زندانیان حزب اسلامی از زندان های افغانستان  آزاد می شوند.

مجیب الرحمان رحیمی سخن گوی ریاست اجرایی افغانستان در کنفرانس امروز پنج شنبه( 14 دلو) درکابل گفته است که بر مبنای توافق نامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، شماری از زندانیان این حزب آزاد خواهند شد.

با این حال او گفته است که این امر شامل آن زندانیانی که در ” جنایت، کشتار و خونریزی” دست داشته اند، نمی گردد.

سخن گوی ریاست اجرایی با اشاره به این مطلب گفته است که دیگر “دروازه زندان های کشور همانند دوران ریاست جمهوری کرزی، به روی جنایت کاران و گروه های دهشت افگن باز نخواهد بود.”

مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان
مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان

 

80 تا 100 زندانی آزاد خواهند شد

توافق نامه صلح با حزب اسلامی در ماه میزان سال جاری امضا گردید. یکی از تعهدات حکومت افغانستان در این توافق نامه، آزاد سازی زندانیان وابسته به این حزب از زندان های افغانستان است.

حمید عزیز یکی از سخن گویان حزب اسلامی به خبرنامه گفته است که قرار است در چند روز آینده، تعداد 80 تا 100 تن از زندانیان این حزب از زندان ها آزاد شوند.

سخن گوی این حزب گفته است که از میان 2600 تن از افراد وابسته به این حزب که در زندان ها هستند، نام 600 تن شان تاکنون از جانب حزب اسلامی به حکومت سپرده شده است تا پس از بررسی های لازم، فرمان آزادی شان صادر گردد.

گلبدین حکمتیار در یک پیام ویدیویی از حکومت افغانستان خواست زندانیان طالبان را نیز آزاد کند

نگرانی ها از بازگشت دوباره به جنگ

یکی از نگرانی ها در زمینه آزاد سازی زندانیان، نگرانی ها از بازگشت دوباره آنان به جنگ با حکومت افغانستان است.

اما سخن گوی این حزب می گوید که، افراد این حزب پس از آزادی به دلیل تعهدی که حکمتیار رهبر این حزب برای صلح داشته است، ملزم و متعهد به رعایت صلح هستند و در این مورد نیز از حکمتیار پیروی خواهند داشت.

نمایندگان حزب اسلامی گفته اند که گلبدین حکمتیار در طی یک یا دو هفته آینده وارد کابل خواهد شد.

حمید عزیزی سخن گوی حزب اسلامی در گفتگو با خبرنامه، از ورود تعدادی از افراد نزدیک و وابسته به این حزب همزمان با آمدن حکمتیار به کابل خبر می دهد و می گوید که قرار است افراد وابسته به این حزب، در قالب نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان جلب و جذب شوند.

آقای عزیزی سخنگوی حزب اسلامی
حمید عزیزی سخنگوی حزب اسلامی

او معتقد است که استفاده از تجربه جنگی این افراد در ساختار نهادهای امنیتی، می تواند برای تامین امنیت این این کشور موثر واقع گردد. سخن گوی حزب اسلامی می افزاید، با پیوستن این حزب به حکومت و ترک جنگ، مناطق بیشتری در حاکمیت دولت افغانستان قرار خواهد گرفت و این امر در نهایت، منجر به بهبود وضعیت امنیتی این کشور خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان