تمرکز ایتالیا در غرب؛ توافق‌‎نامه پروژه ساخت جاده هرات-چشت شریف امضا شد

توافق‌نامه ساخت سرک هرات- چشت شریف، امروز میان وزارت مالیه‌ی افغانستان و بانک سی دی پی ایتالیا (CDP) با هزینه 92.27 میلیون یورو در ارگ ریاست جمهوری افغانستان به امضا رسید.

سرک هرات-چشت شریف، 155 کیلومتر طول دارد که از شهر هرات شروع شده به سوی ولسوالی اوبه این ولایت ادامه دارد. در مسیر این جاده بند سلما و معادن سنگ چشت شریف قرار دارد.

مقام‌های وزارت فواید عامه افغانستان به این باور اند که با تکمیل اعمار این سرک مشکلات ترانسپورتی دو ولایت  هرات و غور حل می‌شود و  از سوی دیگر ساخت این سرک روند استخراج معادن این ولایت را نیز تسهیل می کند.

herat3
محمود بلیغ در برنامه امضای این توافق‌نامه

5 بخش

محمود بلیغ، وزیر فواید عامه افغانستان در برنامه امضای این توافق‌نامه گفت که کار مطالعه این پروژه هم اکنون آغاز شده و بیش از 15 کیلومتر آن تکمیل شده است. او  تاکید کرد که این سرک در 5 بخش که هر بخش آن 30 کیلو متر است، ساخته خواهد شد.

روبرتو کانتون، سفیر ایتالیا در افغانستان در این برنامه گفت که “ما می‌خواهیم با ساختن سرک‌ها و راهای ترانسپورتی زمینی به نوعی در پیشرفت افغانستان سهیم شویم.”

آقای کانتون افزود که این پروژه ها از نیاز های اولیه مردم افغانستان می‌باشد و به همین جهت حکومت این کشور باید تلاش کند که روی این برنامه ها بیشتر کار کند.

herat4
روبرتو کانتون، سفیر ایتالیا در افغانستان

او تاکید کرد که ایتالیا مصمم است به جز از ساخت این سرک در سایر پروژه های زیر بنایی نیز با افغانستان کمک کند. همزمان با این پروژه ، ایتالیا روی توسعه فرودگاه هرات نیز کار می‌کند.

ایتالیا پیش از این سرک بامیان-میدان شهر را نیز تمویل مالی کرده بود که این مسیر تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *