در بازدید از پنتاگون؛ ترامپ به ارتش آمریکا دستور آمادگی جنگ جهانی را داده است

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور جدید آمریکا در دیدار اخیرش با مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)، به ارتش این کشور دستور داده است تا برای یک جنگ جهانی آماده شود.

رییس‌جمهور جدید آمریکا درست پس از اجرای مراسم تحلیف، یک‌باره به فاز دوران کمپاین‌های انتخاباتی‌اش برگشته و بار دیگر با صدور احکام و فرامین جدید و غافل‌گیرکننده اش، سرخط رسانه‌های جهان شده است. به این جهت، بدیهی نیست که فرمان اجرایی در باره این جنگ جهانی نیز از سوی او صادر شده باشد.

اکنون گلوبل ریسرچ گزارش داده است که آقای ترامپ روز جمعه‌ی گذشته، حین بازدید از وزارت دفاع آمریکا، از ارتش آن کشور خواسته است تا با بازسازی گسترده زرادخانه اتمی و گسترش ظرفیت های نیروهای نظامی آمریکا، برای یک جنگ جهانی علیه روسیه و چین آماده شوند.

donald trump
آقای ترامپ روز جمعه‌ی گذشته، حین بازدید از وزارت دفاع آمریکا، از ارتش آن کشور خواسته است تا با بازسازی گسترده زرادخانه اتمی و گسترش ظرفیت های نیروهای نظامی آمریکا، برای یک جنگ جهانی علیه روسیه و چین آماده شوند / عکس از کاخ سفید

این نشریه می‌نویسد که رییس جمهور آمریکا حین امضای مدارکی گفته است که “من فرمانی اجراییِ را امضا می‌کنم که بر اساس آن نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا، در سطح وسیع بازسازی شوند.”

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که آقای رییس‌جمهور زمانی‌که فرمان دومیِ خود، مبنی بر تعلیق مهاجرت شهروندان برخی از کشورهای عمدتاً مسلمان به اراضی آمریکا را امضا می‎کرد، خطاب به آنان گفته است که “از ایالات متحده در برابر حملات تروریستی کشورهای خارجی محافظت کنید.”

گفته می‌شود فرمان نظامی رییس جمهور آمریکا خطاب به جیمز متیَس، وزیر دفاع این کشور بوده است. براساس این فرمان آقای متیس یک ماه فرصت دارد تا برای ریشه‌کن‌کردن داعش، خط قرمزها را در این مدت‌زمان کوتاه بازبینی و به ترامپ ارایه کند.

هم‌چنان واشنگتن پست نگاشته است که متیس علاوه بر این، مکلف می‌باشد تا بررسی خود را درخصوص چگونگی مقابله با روسیه و چین نیز در قالب گزارشی آماده کرده و برای رییس جمهوری ارایه کند.

ترامپ در ادامه، فرمان دیگری را نیز به امضا رسانیده است. این فرمان او مبنی بر افزایش بودجه نظامی آمریکا در سال جاری میلادی و سال 2018 است که به موجب آن امنیت بیشتر ایالات متحده شود. گفته می‌شود فرمان آقای ترامپ، سه‌صفحه‌ای می‌‎باشد که به شکل طرح، برای جنگ جهانی دیده می‌شود.

گزارش شده که بخش سوم فرمان رییس جمهور آمریکا در برگیرنده‌ی سلاح های اتمی است. او در این بخش از فرمان‌اش به مواردی چون مدرن‌سازی سلاح‌های اتمی و سیستم دفاع موشکی آمریکا پرداخته است. هم‌چنان در بخش دیگر این فرمان بر بهسازی ابزارهای جنگ سایبری نیز پرداخته شده است.

obama
پیش از آقای ترامپ، رییس‌جمهور اوباما نیز سیاست های را برای گسترش زرادخانه‌های اتمی آمریکا تا مرز یک تریلیون دالر وضع کرده بود

البته پیش از آقای ترامپ، رییس‌جمهور اوباما نیز سیاست های را برای گسترش زرادخانه‌های اتمی آمریکا تا مرز یک تریلیون دالر وضع کرده بود که این اقدامات رییس جمهور جدید در ادامه‌ی سیاست‌های اوباما پنداشته می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *