جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

توزیع انرژی به شرق؛ قرارداد‌های برق‌رسانی لوگر، پکتیکا و خوست امضا شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شرکت برشنا و شرکت‌های بین المللی جگوار و انجلیک، قراردادهای دیزاین، تدارک، تجهیز و توزیع شبکه‌های برق برای ولایات لوگر، پکتیا و خوست را در ارگ ریاست جمهوری افغانستان امضا کردند.

در برنامه امضای این قراردادها، قدرت الله دلاوری رییس شرکت برشنا در مورد اهمیت این قراردادها گفت که اجرایی این پروژه‌ها، زمینه‌های کاری و تحرک اقتصادی را ایجاد کرده و در بهبود روند زندگی مردم کمک می‌کند.

ARG2
این قرارداد در حضور محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در ارگ به امضا رسید

تکمیل با 500 کیلوولت

به گفته‌ی مقام‌های شرکت برشنا، ارزش پروژه‌ی مذکور ۵۵،۸ میلیون دالر می‌باشد که از کمک‌های بلاعوض بانک انکشاف آسیایی تمویل می‌شود. این مقام‌ها می‌گویند که پروژه مذکور هم‌زمان با پروژه ۵۰۰ ولت آسیای میانه طی دو سال دیگر تکمیل خواهد شد.

رییس شرکت برشنا تاکید کرد که امضای چنین قراردادها برای تحقق اهداف شرکت برشنا در بخش برق‌رسانی به مناطق دور و نزدیک کمک خواهد کرد که این روند همچنان ادامه دارد.

ARG4
مسئولان شرکت برشنا می گویند که اجرای این پروژه ها باعث می شود که دورترین نقاط افغانستان صاحب برق شوند

دلاوری گفت که “با تکمیل شدن این پروژه ها، در پل علم ولایت لوگر به تعداد ۱۳۰۰۰ مشترک در ولسوالی های گردیز و وزی زدران ۱۸۵۰۰ و در ولایت خوست ۱۳۰۰۰ مشترکین برق را مستفید می سازد.”

حامی توسعه‌ای

توماس پنیلا نماینده‌ی بانک انکشاف آسیایی در برنامه امضای این قرارداد گفت که بانک انکشاف آسیایی افتخار می‌کند که افغانستان را در عرصه های برق رسانی و توسعه‌یی کمک می‌نماید.

ARG3
مقامات بانک انکشاف آسیایی می گویند که این بانک در عرصه توسعه‌ی انرژی سرمایه گزاری زیادی کرده است

آقای پنیلا تاکید کرد که “ما در زمینه‌ی توسعه پروژه های برق و زیربناها در افغانستان متعهد می باشیم، قبلا همکاری های با دولت افغانستان صورت گرفته و این همکاری ها هم‌چنان ادامه خواهد داشت. ”

او با اشاره به اهمیت چنین پروژه ها در بهبود زندگی اقتصادی مردم افغانستان تاکید کرد که با اجرای این پروژه ها، فقر کاهش خواهد یافت و  پیشرفت و کاریابی افزون خواهد شد.

ARG1
مقامات حکومت افغانستان امضای این قراردادها را برای بهبود زندگی مردم کشور موثر می دانند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان