جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

60 پروژه به ارزش 1.7 میلیارد افغانی؛ این قراردادها از شروع سال مالی 96 تا کنون به امضا رسیده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات از امضا شدن بیش از 60 پروژه عام المنفعه از جمله برنامه‌ی ملی راه‌سازی روستایی، آب‌رسانی و انسجام ساحوی، از شروع سال مالی 1396 تاکنون خبر می‌دهند.

نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات افغانستان که امروز یک‌شنبه در برنامه امضای قرارداد 13 پروژه سرک‌سازی و آبرسانی در کابل حرف می‌زد گفت که قراردادهای که از شروع سال مالی 1396 تا کنون امضا شده است، به ارزش بیش از 1.7میلیارد افغانی می‌باشند. آقای درانی، اجرایی شدن این قرارداها را گامی خوب در راستای ایجاد راه‌های مواصلاتی و رسانیدن خدمات به مردم می‌داند.

وزیر احیا و انکشاف دهات حین امضای قراردادهای عام المنفعه همراه شوراهای انکشافی
وزیر احیا و انکشاف دهات حین امضای قراردادهای عام المنفعه همراه شوراهای انکشافی

این وزارت امروز نیز قرارداد 13 برنامه عام المنفعه را به ارزش 760 میلیون افغانی، با برخی از شرکت‌های خصوصی و شوراهای انکشافی قریه‌ها در کابل به امضا رساند.

نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات می‌گوید که این پروژه‌ها جز پلان سال مالی 1396 است که کار عملی آن هفته آینده، آغاز می‌شود.  وزیر احیا و انکشاف دهات گفت: “از میان 13قرارداد، 4 پروژه سرک‌سازی شامل 36.6کیلومتر سرک و 234متر پل به ارزش 747میلیون افغانی در ولایت‌های بلخ، لوگر، تخار و پکتیا تطبیق و عملی می‌شوند. هم‌چنین، 9پروژه آبرسانی به هزینه بیش از 13میلیون افغانی در ولایت‌های کنر، نورستان، پروان، بغلان و غور عملی می‌شوند.”

projects1
مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که اجرای این 60 پروژه در انکشاف دهات افغانستان نقش مهمی خواهد داشت

مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان می‌گویند که این وزارت مسوولیت دارد، قراردادها را به‌صورت درست، با نظارت دوام‌دار تکمیل کند و هم‌چنان از شرکت‌هایی که با آنان قرارداد امضا شده است، نیز خواسته اند که قراردادها را به‌طور دقیق، با کیفیت و در وقت معین آن تکمیل کنند.

تقدیر از برنامه‌های وزارت احیا و انکشاف دهات

اتحادیه کارگران و کارمندان افغانستان (امکا) امروز نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات را، به خاطر دست‌آوردها و فعالیت‌های این وزارت تقدیر کرد.  معروف قادری رییس اتحادیه امکا می‌گوید که وزارت احیا و انکشاف دهات، سهم بزرگی در برنامه ملی کار برای صلح داشت و تاکنون برنامه کاریابی را در 34ولایت کشور آغاز کرده است.

اکبر رستمی، سخن‌گوی وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان
اکبر رستمی، سخن‌گوی وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان

آقای قادری گفت: “هیات رهبری اتحادیه امکا منحیث یک نهاد مدنی تصمیم گرفتند که از فعالیت‌ها، دست‌آوردها و کارکردهای وزیر احیا و انکشاف دهات، با اهدای یک مدال تقدیر شود. امروز این مدال را به پاس خدمات ارزنده و پر دست آورد وزارت احیا و انکشاف دهات به وزیر آن تفویض می‌کنیم.”

از سوی هم اکبر رستمی، سخن‌گوی وزار احیا و انکشاف دهات به خبرنامه گفت که این وزارت تلاش دارد، در جریان سال مالی جدید نیز، در تطبیق پروژه‌ها و برنامه‌های شان جدی عمل کنند.

projects2
تقدیر هیات اداری مجلس نمایندگان از وزارت مالیه و وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان

با این حال هفته‌ی گذشته هیات اداری پارلمان افغانستان، به خاطر دست آوردها، مصرف بودجه انکشافی و اصلاحات به میان آمده در وزارت احیا و انکشاف دهات، این وزارت و وزارت مالیه‌ی افغانستان را تقدیر کردند.

علی اکبر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان