واکنش‌ها به دونالد ترامپ؛ میان کشورها پل بسازید نه دیوار

آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، واکنش‌های متعددی را در پی داشته است. در کنار این‌که موافقان آقای ترامپ، تجمعاتی در حمایت از او برگزار کرده اند؛ اما در جانب مقابل، مخالفانش نیز با برگزاری تظاهرات‌هایی، مخالفت خود را نسبت به انتخاب او به عنوان رییس جمهور امریکا نشان داده اند. این واکنش‌ها، تنها محدود به آمریکا نبوده بل‌که در برخی کشورهای دیگر نیز، با او مخالفت صورت گرفته است.

ترامپ بر خلاف تمام نظرسنجی‌های صورت گرفته پیش از برگزاری انتخابات، توانست بر رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون پیروز شود و در عین ناباوری، در راس آمریکا به عنوان کشوری قدرت‌مند و تاثیر گذار در جهان قرار گرفت.

دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا، شب گذشته و پس از انجام مراسم تحلیف، کارش را به عنوان رییس جمهور این کشور آغاز کرد. او چهل و پنج‌مین رییس جمهور آمریکاست و تا چهار سال دیگر، قدرت را در این کشور، در دست خواهد داشت.

trump4
جریان مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید امریکا

اشتغال‌زایی، انتقال قدرت به مردم، محو تروریزم و توجه به زیربناهای آمریکا، از محورهای سخن‌رانی او به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا بود.

تظاهرات مخالفان همزمان با مراسم تحلیف

اگر چه آقای ترامپ پس از برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که ” من رییس جمهوری برای تمام مردم آمریکا خواهم بود، حالا زمان آن رسیده است که وحدت داشته باشیم”؛ اما برپایی تجمعات موافقان و مخالفان او، نشان می‌دهد که با رییس جمهور شدن آقای ترامپ، جامعه آمریکا دچار شکاف جدی شده است. شکافی که از لحظه‌ی برگزاری مراسم تحلیف او، به خوبی نمایان گشته است.

زمانی که مراسم سوگند و تحلیف آقای ترامپ در کاخ سفید جریان داشت و موافقانش در حمایت از او در مقابل کنگره امریکا و کاخ سفید تجمع کرده بودند، مخالفان او نیز به خیابان‌های شهر واشنگتن آمدند و علیه او شعار دادند.

trump6
پولیس امریکا برای متفرق ساختن مخالفان ترامپ از گاز اشک آور استفاده کرد

آنها با شعار “ترامپ رییس جمهور ما نیست” به خیابان‌های این شهر آمدند و با پولیس درگیر شدند. گزارش شده است که در این درگیری‌ها، تا کنون بیش از 200 تن از مخالفان توسط پولیس بازداشت شده اند. درگیری میان مخالفان آقای ترامپ با پولیس به خشونت کشیده شد و پولیس برای متفرق ساختن آنها از  گاز اشک آور استفاده کرده است.

امروز هم، شهرهای مختلف آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات مخالفان آقای ترامپ بوده است. هم‌چنین برخی رسانه‌ها از ادامه تجمعات اعتراضی نسبت به اوباما خبر داده و گفته اند که بزرگ‌ترین تجمع مخالفان آقای ترامپ در شهر واشنگتن پایتخت این کشور، برگزار خواهد شد.

تجمع موافقان و مخالفان در دیگر کشورها

علاوه بر شهروندان آمریکایی، شهروندان دیگر کشورها نیز در اعتراض به آقای ترامپ تظاهراتی برپا کرده و بر ضد او شعار داده اند.

کشورهای استرالیا، مکزیک، نیوزیلند و جاپان تاکنون شاهد حضور مخالفان رییس جمهور جدید آمریکا بوده است.

trump3
آقای ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکاست

در شهر سیدنی استرالیا، کیلومترها دورتر از آمریکا، مردم این شهر گرد هم آمده و نسبت به “نفرت و تعصب” موجود در سخنان ترامپ، مخالفت خود را بیان کردند. هم‌زمان با این تجمع، موافقان آقای ترامپ در سیدنی نیز دست به کار شده و نام او را بر فراز محل تجمع مخالفان، در آسمان حک کردند.

مواضع دونالد ترامپ درباره زنان، مهاجران، اقلیت‌های نژادی و مذهبی از آغاز کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، جنجال‌های بسیاری درست کرده است.

مخالفان رییس جمهور جدید آمریکا در کشورهای آلمان، فیلیپین و سریلانکا نیز با دادن شعارهایی مخالفت خود را با او بیان کردند.

در شهر کیف پایتخت اوکراین، اما شهروندان در مقابل سفارت آمریکا جمع شده و به او تبریک گفته اند.

بین جوامع پل بسازید، نه دیوار

مخالفان ترامپ در برخی کشورها از جمله آلمان، انگلیس و مکزیک نگرانی خود را نسبت به سیاست‌های او در قبال برخی جوامع، ابراز کرده اند. آقای ترامپ در سخنان خود در رقابت‌های انتخاباتی گفته بود که برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا، در مرز مکزیک دیواری خواهد ساخت.

berline
تظاهرات مخالفان دونالد ترامپ در برلین

این سخنان او واکنش شهروندان آلمان، انگلیس و مکزیک را در پی داشته است. معترضان آلمانی در کنار دیوار برلین تجمع کرده و در پلاکاردهای بزرگی نوشته اند که “آقای رییس جمهور، دیوارها موجب جدایی می‌شوند، پل بسازید.”

پیام تبریک رییس اجرایی افغانستان

در این میان، داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز آغاز به کار دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا را تبریک گفته و برای او آرزوی موفقیت کرده است.

آمریکا از متحدان افغانستان است که در 16 سال گذشته در این کشور برای مبارزه با تروریزم و گروه‌های افراطی، حضور جدی نظامی و سیاسی – اقتصادی داشته است و هم‌اکنون نیز هزاران سرباز این کشور، در افغانستان مستقر هستند.

dr. abdullah
داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان

رییس اجرایی افغانستان گفته است که آقای ترامپ، با نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در میدان هوایی بگرام به صورت تلفنی صحبت کرده و از ادامه حضور این سربازان، حمایت کرده است.

داکتر عبدالله هم‌چنین افزوده است که آمریکا در بخش‌های کمک به امنیت و ثبات افغانستان،  توسعه و کمک‌های بشری، سهم اساسی و مهمی داشته است. او گفته است که یقین دارد، روابط نزدیک دو کشور در زمان آقای ترامپ، در همه‌ی عرصه‌ها ادامه می یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *