جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اعمال فشار بر پاکستان؛ انتظار حکومت افغانستان از دونالد ترامپ

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ریاست اجرایی افغانستان امیدوار است که حکومت جدید آمریکا، فشارهای بیشتری بر پاکستان در جهت مبارزه با تروریزم وارد کند.

مجیب الرحمان رحیمی سخن‌گوی ریاست اجرایی صبح امروز (30 جدی)، در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که روابط بین افغانستان و آمریکا بر بنیادهای محکمی مانند پیمان استراتژیک و امنیتی میان دو کشور استوار است و افغانستان امیدوار است که این هم‌کاری میان دو کشور ادامه یابد.

سخن‌گوی ریاست اجرایی اما می‌گوید که لازمه‌ی این هم‌کاری‌ها، اعمال فشارهای بیشتر بر پاکستان در امر مبارزه با تروریزم در منطقه است.

آقای رحیمی، حمایت از گروه‌های تروریستی را به نفع هیچ کشوری ندانست و افزود، دو کشور افغانستان و پاکستان با تهدیدهای مشترکی روبرو هستند، بنابراین هر دو کشور برای مبارزه با تهدیدهای مشترک، نیازمند تنش‌زدایی و بهبود در روابط شان هستند.

ansf-in-snow
نبرد نیروهای امنیتی افغانستان با گروه‌های تروریستی در فصل زمستان نیز ادامه دارد

با این حال، نبرد نیروهای امنیتی افغانستان با گروه‌های تروریستی در فصل زمستان نیز ادامه دارد. گروه های تروریستی که افغانستان همواره پاکستان را به حمایت از آنها متهم کرده است، در ولایت‌های مختلف برای تداوم نا امنی در این کشور تلاش می‌کنند.

ادامه عملیات زمستانی نیروهای امنیتی در 8 ولایت

نیروهای امنیتی افغانستان از ادامه یافتن عملیات زمستانی علیه گروه‌های تروریستی  در ولایت‌های کنر، کاپیسا، ارزگان، قندهار، فراه، قندوز، بغلان و هلمند خبر داده اند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که، در 24 ساعت گذشته، 19 تروریست در این ولایات از سوی نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند و 19 تن دیگر نیز زخم برداشته اند.

ansf2
در 24 ساعت گذشته، 19 تروریست در ولایت مختلف از سوی نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند

بنابر اعلامیه‌ی این وزارت، 11 طالب در ولسوالی چوره ولایت ارزگان کشته شده و 6 تن دیگر از افراد وابسته به این گروه نیز زخمی شده اند. مقامات این وزارت می‌گویند 5 تروریست در کاپیسا، 3 تن در فراه و 1 تن دیگر در ولایت کنر توسط نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور نابود شده اند.

انفجار بمب در مسجدی در ولایت هرات

رسانه‌های افغانستان از انفجار یک ماین در مسجدی در ولایت غربی هرات خبر داده اند.

این ماین صبح امروز در مسجدی در شهرک جبرییل، منفجر شده است که تلفاتی در پی نداشته است.

Herat-masjed
یک ماین صبح امروز در مسجدی در شهرک جبرییل، منفجر شده است

عبدالرووف احمدی، سخن گوی والی هرات گفته است که این ماین حوالی ساعت 6:30 صبح امروز منفجر شده و قسمت‌هایی از این مسجد تخریب شده است.

شهرک جبرییل در شهر هرات، از مناطقی است که بیشترین ساکنان آن از قوم هزاره و شیعه مذهب هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان