نهم حوت، روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان نام‌گذاری شد

کابینه حکومت افغانستان در جلسه‌ی امروز( 29 جدی)، روز نهم ماه حوت را به عنوان روز ملی نیروهای دفاعی و  امنیتی افغانستان نام گذاری کرده است.

شاه حسین مرتضوی معاون سخن گوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که این تصمیم به منظور تقدیر و بزرگ‌داشت از نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور گرفته شده است.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که شورای امنیت ملی افغانستان نیز در جلسه دیروز، طرز العمل برگزاری مراسم تجلیل از نیروهای امنیتی افغانستان را تصویب کرد. در این روز با دادن مدال، تقدیر نامه، نشان و جوایز نقدی از نیروهای امنیتی کشور تقدیر خواهد شد.

کابینه حکومت افغانستان در حالی این روز را برای تقدیر از نیروهای امنیتی نام گذاری کرده است که این نیروها در سال جاری سخت‌ترین حملات گروه‌های تروریستی را در این کشور پشت سر گذاشتند و هم‌اکنون نیز، در ولایت‌های مختلف این کشور، عملیات نظامی این نیروها در فصل زمستان ادامه دارد.

کابینه حکومت افغانستان این روز را برای تقدیر از نیروهای امنیتی نام گذاری کرده است

بازداشت دو گروه تروریستی شبکه حقانی در ولایت خوست

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت دو گروه تروریستی وابسته به شبکه حقانی، در ولایت خوست خبر داده است.

مقامات امنیت ملی افغانستان با ارسال اعلامیه ای خبری به رسانه ها گفته اند، در نتیجه ی عملیات این نیروها، 31 تروریست وابسته به شبکه حقانی در ولایت خوست، در دو عملیات جداگانه بازداشت شده اند. گفته شده است که این افراد، در حملات متعدد تروریستی و تخریبی در مرکز و ولسوال‌های ولایت خوست نقش داشته اند.

مقامات امنیتی افغانستان هم‌چنین گفته اند، 50حلقه ماین مقناطیسی، 6 بم دستی، 15 مرمی راکت انداز و مقداری مهمات و مواد انفجاری دیگر نیز، از این دو گروه تروریستی به دست آمده است.

کشته شدن 34 تروریست در 5 ولایت

در همین‌حال نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در ولایت‌های ارزگان، قندهار، ننگرهار، فراه و بغلان عملیات نظامی مختلفی انجام داده اند که منجر به کشته شدن 34 تروریست و زخمی شدن 24 تن دیگر شده است.

ارزگان و قندهار

در ولسوالی چوره و شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان، 15 تروریست کشته شده و 10 تن دیگر زخمی شده اند.

در ولسوالی میوند قندهار در جنوب افغانستان نیز، 5 تروریست توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده و 8 تن دیگر زخمی گردیده اند.

ننگرهار

10 تروریست وابسته به گروه داعش در ولایت ننگرهار در شرق این کشور کشته و زخمی شده اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان
وزارت دفاع ملی افغانستان از کشتن شش داعشی در ننگرهار خبر می‌دهد

وزارت دفاع افغانستان، از کشته شدن 6 داعشی و زخمی شدن 4 تن دیگر، در ولسوالی هسکه مینه در ولایت ننگرهار، خبر داده اند.

فراه و بغلان

در دو ولایت فراه و بغلان نیز، 8 تروریست کشته شده و 7 تن دیگر زخمی شده اند. در عملیات صورت گرفته در فراه نیز، نیروهای امنیتی افغانستان موفق به نابودی 5 تروریست طالب شده اند. گفته شده است که این  عملیات در ولسوالی بالا بلوک صورت گرفته که در نتیجه، 7 تن از طالبان نیز زخمی شده اند. در ولایت بغلان نیز 3 تروریست توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *