جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وارد شدن بیش از یک میلیارد افغانی خساره به تاسیسات عام المنفعه در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام‌های وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان می‌گویند، در 11 ولایت افغانستان در اثر جنگ‌هایی که در طول چندماه گذشته به ویژه در تابستان صورت گرفته، در حدود ۱٫۶ ملیارد افغانی به تاسیسات عام‌المنفعه خساره وارد شده‌است.

ویس برمک، وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی، امروز یک‌شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که در طول سال جاری خورشیدی، در امر مبارزه با حوادث طبیعی 700 میلیون افغانی در نظر گرفته شده بود؛ اما به گفته‌ی او، با افزایش حوادث امنیتی و بالا رفتن میزان بی جاشدگان، این رقم به 1.6 میلیارد افغانی افزایش یافت.

barmak
ویس برمک، وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی

آقای برمک گفت، برای زمستان پیش رو به خاطر پیش‌گیری از حوادث، حکومت ۱۲۲ میلیون افغانی را در نظر گرفته است که در سه کتگوری دو میلیون، سه میلیون و پنج میلیون افغانی نظر به آسیب‌پذیری ولایت‌ها، برای‌شان اختصاص داده شده که در صورت رخ دادن حوادث طبیعی یا امنیتی، استفاده خواهد شد.

مقام‌های وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی تاکید دارند که دو هفته‌ی دیگر، سازمان ملل متحد و حکومت افغانستان فراخوانی را به خاطر جلب کمک‌های بشردوستانه‌ی جامعه‌ی بین‌المللی نیز راه‌اندازی خواهند کرد.

امسال در افغانستان در کنار مشکلات معمول، حدود یک میلیون نفر بیجا شدگان داخلی وجود دارند که به دلیل جنگ و ناامنی از خانه‌ها و روستاهای شان بیجا شده‌اند. در کنار این بیجا شدگان داخلی، در سال جاری خورشیدی، ۹۳۰ هزار مهاجر افغان از کشورهای پاکستان و ایران، به افغانستان برگشته اند.

refugees
بیش‌تر از 900 هزار نفر از مهاجرین افغان تنها از کشورهای پاکستان و ایران به این کشور بازگشته اند

طبق آمار اداره مبارزه با حوادث افغانستان در اثر نا امنی‌های سال جاری خورشیدی، در مناطق مختلف افغانستان بیش از 90 هزار خانواده در داخل این کشور بیجا شده اند.

محمد قاسم حیدری، معاون پلان و پالیسی اداره مبارزه با حوادث افغانستان به خبرنامه گفت که این خانواده‌ها بیشتر از ولایت‌های کندز، فراه، ارزگان، ننگرهار، فاریاب، هلمند، غزنی، سرپل، پکتیا، بغلان و بادغیس در ۹ ماه گذشته، بیجا شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان