امنیت افغانستان؛ از ادامه عملیات زمستانی تا نگرانی ها از ولایت هلمند

مقامات امنیتی افغانستان می گویند، عملیات زمستانی نیروهای امنیتی در ولایت های مختلف این کشور همچنان ادامه دارد و تروریستان در نقاط مختلف مورد حملات نیروهای ارتش و پولیس قرار دارند. در همین حال مقامات آمریکایی از تصمیم شان مبنی بر فرستادن 300 سرباز به ولایت نا امن هلمند خبر داده اند.

کشته شدن 45 تروریست در 16 ولایت

مقامات امنیتی افغانستان، از کشته و زخمی شدن 77 تروریست، در نتیجه عملیات های نظامی زمستانی در 16 ولایت این کشور خبر داده است.

وزارت داخله این کشور گفته است، در نتیجه ی این عملیات ها که در 24 ساعت گذشته صورت گرفته، 45 تروریست کشته شده و 32 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

ننگرهار، هلمند، نیمروز، سرپل، فاریاب، بدخشان، بغلان و قندوز از جمله ولایت هایی است که در آنها عملیات نظامی صورت گرفته است.

همچنین بر اساس گزارشی که از سوی وزارت دفاع این کشور منتشر شده، بیشترین تلفات در ولایت های نیمروز و بدخشان به تروریستان وارد شده است.

در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، 19 تروریست کشته شده و 19 تن دیگر زخمی شده اند. مقداری مهمات و همچنین 13 حلقه ماین نیز کشف و خنثی گردیده است.

afghan-army
در نتیجه‌ی عملیات های نظامی زمستانی در 16 ولایت کشور 77 تروریست کشته و زخمی شده است

در بدخشان نیز، 13 طالب در ولسوالی یفتل توسط نیروهای امنیتی افغانستان نابود شده اند.

تمرکز بر هلمند

در همین حال نیروی دریایی آمریکا گفته است که، 300 تن از سربازان آمریکایی در بهار سال آینده، برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان به ولایت به شدت نا امن هلمند، فرستاده خواهند شد.

مقامات آمریکایی گفته اند که، به درخواست فرماندهان نیروهای آمریکایی در افغانستان، نزدیک به 300 تن از سربازان آمریکایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در بهار سال 2017، به ولایت هلمند فرستاده می شوند.

این مقامات آمریکایی، وظیفه این سربازان را آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغانستان دانسته و افزوده اند “مشوره دهی و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان، در حفظ دستاوردهایی که به دست آمده است، کمک می کند.”

به نظر می رسد، نگرانی از تهدیدهای امنیتی در ولایت جنوبی هلمند، موجب شده است که برنامه ی فرستادن این نیروها به هلمند روی دست گرفته شود.

afghan-army1
قرار است 300 تن از سربازان نیروی دریایی امریکا در بهار سال جدید میلادی به ولایت هلمند فرستاده شود

در سال جاری، طالبان حملات سنگین و گسترده ای را به شهر لشکرگاه مرکز این ولایت انجام دادند و خود را تا دروازه های این شهر نیز رساندند. اما سرانجام نیروهای امنیتی افغانستان با کمک نیروهای خارجی توانستند حملات طالبان را عقب بزنند.

اوایل ماه میزان سال جاری نیز طالبان توانستند، کنترل دو ولسوالی ناوه و خانشین را به دست بگیرند. هفته گذشته نیز مقامات محلی در ولایت هلمند از حملات گسترده ی طالبان برای تصرف ولسوالی سنگین، خبر داده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *