جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

رابرت مارچند، دوچرخه سوار 105 ساله رکورد جدید ثبت کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

او ممکن است 105 ساله باشد اما هیچ مانعی برای تعقیب یک رکورد جدید در دوچرخه سواری برای مرد فرانسوی، رابرت مارچند وجود ندارد.

مرد دوچرخه سوار صد ساله که یک ماه قبل سبزی‌خوار شده بود، فاصله‌ی 22.547 کیلومتری که حدود 14 میل می باشد را در مدت زمان 60 دقیقه، روز چهار شنبه در بیرون از شهر پاریس طی کرد.

در حالی که این فاصله‌ی طی شده توسط این مرد فرانسوی نسبت به رکورد سال 2014 او که 26.927 کیلومتر (16.73 میل) بود کمتر است، اما هنوز هم این یک رکورد جدیدی برای مردان 105 ساله و بالاتر از آن می باشد.

آقای مارچند در مصاحبه اش با تلویزیون BFM گفته است که “من در 10 دقیقه‌ی اخیر نتوانستم علامت ها را ببینم، در غیر این صورت می توانستم با سرعت بیشتر حرکت کنم.”

https://twitter.com/BFMTV/status/816686042355036161?ref_src=twsrc%5Etfw

ویرونیک بیلات فیزیولوژیست در مصاحبه اش با تلویزیون ورزشی CNN گفته است که ” او بسیار کوچک است اما قلب او برعکس بسیار بزرگ است.”

او با اشاره به مقدار جذب اکسیجن این مرد افزود که “حد اکثر اوکسجن مصرفی مارچند در دوران تمرین با یک مرد برابر با نصف از عمرش که هیچ ورزشی نمی کند مساوی است.”

براساس گفته های بیلات، مارچند در پاریس تنها زندگی می کند. اما زندگی او با “خوش‌بینی، خنده و هم‌چنین با دوستان زیادی” می گذرد.

آقای مارچند در سال 1911 میلادی به دنیا آمده و تا 22 سالگی‌ زمانی که مربی‌اش گفت که به علت کوچک بودن نمی تواند قهرمان شود، یک دوچرخه سوار قوی بود.

او در جریان زندگی طولانی‌اش شغل‌های بسیاری به شمول ماموریت آتش نشانی، باغبانی و چوب بری در کانادا را بر عهده گرفته و تنها دوچرخه سواری را در 75 سالگی اش دوباره آغاز کرد.

robert-marchand

آقای بیلات افزود، “زندگی او بسیار ساده است.”

راز موفقیت

این مرد 105 ساله هر روز را با ورزش‌های سبک 10 دقیقه‌ای و یک دوره‌ی دوچرخه سواری روی دوچرخه‌ای که در خانه دارد، قبل از صبحانه‌ای که شامل کیله، توت فرنگی و مقدار کمی ماست و یک پیاله چای شیرین می باشد، آغاز می کند.

او همه روزه روزنامه ها را می خواند و علاقه مند سیاست بوده و کتاب‌های ورزشی و تغذیه‌ای بسیاری را مطالعه می کند.

او هر روز برای خرید سبزی قبل از پختن ناهار اش به بازار می رود و یک بار در هفته یک پیاله شراب سرخ می نوشد.

آقای بیلاد افزود که مارچند هم‌چنان در هفته 4 بار با دوستان‌اش در بیرون برای یک ساعت دوچرخه سواری می‌کند.

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای او، انتخاب مناسب ترین بایسکل برای بایسکل رانی اش است.

robert-marchand-3

مارچند قبل از آغاز دوچرخه سواری گفت که “من برای شکستن رکوردی به این‌جا نیامده ام. من به این‌جا آمده ام تا ثابت کنم که در 105 سالگی نیز شما می توانید دوچرخه سواری کنید.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان