جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تمرکز بر پیمان‌های امنیتی افغانستان؛ مجلس منتقد اما مشاور امنیت ملی ستاینده

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش نگرانی‌ها و تهدیدهای امنیتی در افغانستان، مجلس افغانستان این بار به تاثیرات پیمان های امنیتی در وضعیت این کشور پرداخت و آن را مورد انتقاد قرار داد. برخی از نمایندگان در جلسه امروز مجلس   ( 11 جدی)، امضای این پیمان ها را در کاهش جنگ این کشور بی تاثیر دانستند.

همزمان با این انتقادها و نگرانی های مجلس، مقامات امنیتی این کشور گفته اند که عملیات نظامی این نیروها در ولایات مختلف برای مبارزه با گروه های تروریستی و تامین امنیت، ادامه دارد.

انتقاد مجلس از عملی‌نشدن توافق‌نامه امنیتی افغانستان و آمریکا

در همین حال و با توجه به افزایش نگرانی های امنیتی در افغانستان، مجلس این کشور نیز در جلسه امروز، به بررسی مشکلات و تهدیدهای امنیتی، پرداخت.

مجلس نمایندگان
برخی نمایندگان مجلس گفتند که مردم از قدرت گرفتن گروه های تروریستی در مناطق مختلف، نگرانند

برخی نمایندگان، از مشکلات امنیتی در ولایت های شان به مجلس گزارش دادند و گفتند که، مردم از قدرت گرفتن گروه های تروریستی در مناطق مختلف، نگرانند.

اما موضوع اصلی در صحبت های نمایندگان، اشاره به پیمان های امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو بود. این نمایندگان، از عملی نشدن مفاد پیمان های امنیتی برای تامین امنیت افغانستان انتقاد کردند.

غلام حسین ناصری نماینده ولایت میدان وردک، امضای پیمان های امنیتی را در کاهش جنگ افغانستان بی تاثیر دانست. او افزود ” با وجود امضای پیمان امنیتی، جنگ نه تنها پایان نیافت بلکه، در حال اوج گرفتن است و در این میان، تنها مردم افغانستان قربانی هستند.”

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس افغانستان هم به افزایش ناامنی ها و بخصوص حملات هدفمند بر نمایندگان مجلس اشاره کرد و اوضاع امنیتی این کشور را نگران کننده خواند.

رییس مجلس نمایندگان، با اشاره به حملات تروریستی به نمایندگان مجلس در روزهای گذشته، ادامه ی این روند را نگران کننده دانست و مسوولین امنیتی را به “بی تفاوتی” متهم کرد.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان افغانستان
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان افغانستان

آقای ابراهیمی همچنین، به تحولات منطقه و افغانستان اشاره کرد و گفت که، افغانستان نباید قربانی رقابت میان کشورهای دیگر شود.

او با ذکر این که ” آمریکا با توجه به پیمان امنیتی، برای امنیت افغانستان باید مسوولانه برخورد کند”، از حکومت افغانستان خواست تا در این زمینه با طرف های مقابل، برای تامین امنیت و جلوگیری از تقابل قدرتها در افغانستان، به صورت دقیق و قوی وارد مذاکره شوند.

این انتقادهای نمایندگان مجلس از پیمان های امنیتی، در حالی صورت می گیرد که، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، حمایت آمریکا و ناتو را در جنگ های شدید سال جاری، موثر دانسته است.

محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان گفته است “بسیاری‌ها، از موافقت نامه‌های دفاعی با آمریکا و ناتو انتقاد کرده اند؛ اما اگر این‌ها نبودند، در جنگ شدیدی که داشتیم، آیا موفق می شدیم.”

h-atmar
انتقادهای نمایندگان مجلس از پیمان های امنیتی، در حالی صورت می گیرد که، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، حمایت آمریکا و ناتو را در جنگ های شدید سال جاری، موثر دانسته است.

به گفته آقای اتمر، در نتیجه ی این پیمان ها، کمک ها به نیروهای نظامی افغانستان ادامه خواهد یافت و نیروهای هوایی افغانستان قدرت مند خواهد شد که در نهایت، به نفع ملت افغانستان است.

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان از ادامه یافتن عملیات نظامی در ولایت های مختلف این کشور خبر داده است.

وزارت دفاع این کشور گفته است، در 24 ساعت گذشته، در ولایت های ننگرهار، لغمان، لوگر، هرات و فاریاب عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان علیه گروه های تروریستی ادامه یافته است.

ننگرهار

4 عضو وابسته به گروه داعش در ولسوالی اچین این ولایت، کشته شده اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان
وزارت دفاع ملی افغانستان از کشتن 4 عضو داعش در ننگرهار خبر می‌دهد

لوگر

در ولسوالی چرخِ ولایت لوگر هم، 10 تروریست کشته شده و 6 تن دیگر زخمی شده اند.

هرات

در ولسوالی شیندند هرات هم، 7 طالب در نتیجه عملیات های نظامیان افغان کشته شده و 8 تن دیگر زخمی شده اند. گفته شده است که یکی از فرماندهان طالبان نیز در میان کشته شدگان است.

فاریاب

ولسوالی های غورماچ و قیصار در فاریاب، همچنان میدان جنگ میان نیروهای امنیتی با تروریستان است.

taliban-in-faryab
تصویر منتشر شده از گروه طالبان در ولایت فاریاب افغانستان

وزارت دفاع افغانستان گفته است که، در این دو ولسوالی 26 تروریست، در حملات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند. مقامات این وزارت همچنین گفته اند که، 17 تن دیگر از تروریستان در این دو ولایت ناامن فاریاب، زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان