جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رویکرد تهاجمیِ ساختار امنیتی؛ در 9 ماه گذشته 400 فرد کلیدی طالبان کشته شده اند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

نیروهای امنیتی افغانستان در سال جاری نبردهای سختی با گروه های تروریستی داشتند. این نیروها توانستند حملات گسترده طالبان را به ولایت های مختلف افغانستان دفع نمایند. حالا و در حالی که فصل جنگ به پایان رسیده و عملیات زمستانی این نیروها ادامه دارد، مقامات وزارت داخله افغانستان، از نقش نیروهای امنیتی و بخصوص قطعات خاص پولیس تقدیر کرده اند.

با این حال حملات انفجاری و تروریستی در کابل علیه نمایندگان مجلس افغانستان، نگرانی های نمایندگان را در پی داشته است.

کشته شدن 400 فرد کلیدی طالبان

مقامات وزارت داخله افغانستان گفته اند که در 9 ماه گذشته، 400 فرد کلیدی طالبان توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

جنرال تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله افغانستان
جنرال تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله افغانستان

تاج محمد جاهد وزیر داخله افغانستان، صبح امروز در جمع نیروهای قطعات خاص پولیس، این نیروها را موثرترین نیروها در امر مبارزه با تروریزم دانسته و گفته است “400 فرد کلیدی طالبان در 9 ماه گذشته، توسط این نیروها کشته شده اند.

وزیر داخله افغانستان، حضور قطعات خاص پولیس در میدان های نبرد را موجب شکست دشمن عنوان کرده و افزوده که ” نیروهای قطعات خاص توانستند، هراس افگنان طالب را در ولایت های قندوز، هلمند، ارزگان، فراه و زابل سرکوب کنند که این یک دست آورد بزرگ، برای نیروهای امنیتی و شکست فاحش برای گروه های هراس افگن بود.”

در حالی که مردم و مجلس افغانستان از افزایش ناامنی ها و قدرت گرفتن گروه های تروریستی در سال آینده نگران هستند اما، وزیر داخله گفته است، دشمنان افغانستان سال آینده نیز مانند سال های گذشته، به اهداف شوم شان نمی رسند. زیرا نیروهای امنیتی افغانستان آماده نبرد با تروریستان هستند.

تروریستان، هدف نیروهای امنیتی افغانستان

همچنین وزارت دفاع افغانستان، با انتشار اعلامیه ای از کشته شدن 13 تروریست و زخمی شدن 27 تن دیگر در 24 ساعت گذشته خبر داده است.

forces
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 13 تروریست و زخمی شدن 27 تن دیگر در 24 ساعت گذشته خبر می‌دهد

در این اعلامیه آمده است که، در ولسوالی ده بالا در ولایت ننگرهار 2 فرد وابسته به داعش و در ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک نیز، 2 تروریست دیگر کشته شده اند.

در ولایت لغمان، 7 طالب توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده و 13 تن دیگر زخمی شده اند.

در ولایت های هلمند و هرات هم تلفاتی به طالبان وارد شده و گفته شده که مقداری سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاده است.

داعش هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین

گروه  داعش در ولایت شرقی ننگرهار، هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته است.

پولیس ننگرهار گفته است که، سه عضو داعش در ولسوالی هسکه مینه در این ولایت هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته است.

drone

نگرانی مجلس از ادامه حملات تروریستی بر نمایندگان مجلس

در انفجار صبح امروز در جاده شهید مزاری در غرب کابل، فکوری بهشتی نماینده مجلس این کشور به همراه دو تن دیگر زخمی شدند.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله به خبرناه گفته است که، این انفجار ناشی از ماین جاسازی شده در زیر پلچک در مقابل مسجد الزهرا بوده است.

این دومین حمله تروریستی به نمایندگان مجلس افغانستان در یک هفته اخیر است. هفته گذشته هم، سه تروریست انتحاری به خانه میر ولی نماینده مردم هلمند در شهر کابل حمله کردند که 8 کشته و 4 زخمی برجای گذاشت.

سید جمال فکوری بهشتی، نماینده مردم بامیان در مجلس افغانستان در انفجار صبح امروز (۸ جدی)، در غرب کابل زخمی شد / عکس: رسانه‌های اجتماعی

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان افغانستان در جلسه امروز، گفت که در تامین امنیت نمایندگان همواره کوتاهی صورت گرفته است.

او از مسوولین امنیتی خواست برای تامین امنیت نمایندگان و خانواده های شان اقدامات جدی امنیتی را عملی نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان