جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حملات مرگبار بر طالبان؛ تحرک بی‌پیشینه ساختار امنیتی افغانستان در فصل زمستان

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

حمله انتحاری در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، کشته شدن یکی از فرماندهان طالبان در ولایت غزنی و ادامه عملیات های ارتش افغانستان در ولایت های مختلف، از مهم ترین رویدادهای امنیتی این کشور است. در همین حال مجلس افغانستان نیز در جلسه امروز خود به موضوعات امنیتی در این کشور پرداخت.

این نمایندگان، نسبت به حضور طالبان در ولایت های قندوز، هلمند، سرپل و غزنی ابراز نگرانی کرده و خواهان اجرای عملیات نظامی در فصل زمستان شده اند.

حمله انتحاری در لشکرگاه

در حلمه انتحاری به کاروان موتر های پولیس در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، 1 پولیس کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند به خبرنامه گفت که این حمله قبل از ظهر امروز (6 جدی)، زمانی رخ داد که آمر امنیت فرماندهی پولیس این شهر به همراه دیگر نیروها، برای انجام عملیات نظامی در حرکت بودند.

ansf-afghan-army-1
وزارت دفاع افغانستان از عملیات های پاک سازی نیروهای ارتش در ولایت های قندوز، ننگرهار، فاریاب و نیمروز خبر می‌دهد

همزمان با این وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که عملیات های پاک سازی نیروهای ارتش در ولایت های قندوز، ننگرهار، فاریاب و نیمروز هم در 24 ساعات گذشته ادامه داشته است.

قندوز

جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در اطراف شهر قندوز همچنان ادامه دارد.

مقامات در وزارت دفاع افغانستان گفته اند که، در این درگیری ها، 18طالب به شمول یکی از فرماندهان این گروه کشته شده و 15 تن دیگرشان زخمی شده اند.

ننگرهار

گروه داعش در ننگرهار هدف حملات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته است.

در حمله هوای ارتش افغانستان در ولسوالی هسکه مینه در ننگرهار، 14 داعشی کشته شده است. وزارت دفاع افغانستان گفته است که، در میان کشته شدگان، 7 شهروند پاکستانی هم بوده اند.

گروه داعش در ننگرهار هدف حملات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته است

همچنین دفتر رسانه ای ولایت هلمند از کشته شدن 2 طالب بر اثر حمله هوایی نیروهای افغان، در ولسوالی بتی کوت این ولایت خبر داده است.

مقداری سلاح و مهمات نیز در این ولسوالی به دست نیروهای امنیتی افغانتسان افتاده است.

فاریاب

ارتش افغانستان در ولسوالی ناامن غورماچ در ولایت فاریاب نیز، عملیاتی علیه تروریستان انجام داده اند که در نتیجه 6 تروریست کشته شده اند.

مقامات وزارت دفاع این کشور همچنین گفته اند که در این عملیات نظامی، 5 تن دیگر از تروریستان زخم برداشته اند.

نیمروز

در ولایت نیمروز هم، در نتیجه عملیات نظامی ارتش افغانستان، 5 طالب کشته شده و 8 تن دیگرشان زخمی شده اند

taliban-on-the-highways
در ولایت نیمروز هم، در نتیجه عملیات نظامی ارتش افغانستان، 5 طالب کشته شده و 8 تن دیگرشان زخمی شده اند

غزنی

وزارت داخله افغانستان از کشته شدن یکی از فرماندهان طالبان در ولایت غزنی خبر داده است.

در اعلامیه ی وزارت داخله آمده است که، ملا فیروز فرمانده طالبان به همراه 5 تن دیگر در ولسولی آب بند ولایت غزنی، توسط نیروهای پولیس این کشور کشته شده است

وزارت داخله افزوده است که این فرمانده طالب، فرماندهی حمله طالبان به شهر قندوز را بر عهده داشته است.

نگرانی مجلس

همزمان با این تحرکات و عملیات های گسترده نیروهای امنیتی افغانستان و فشار آن ها بر شورشیان و تروریستان، در مجلس این کشور مولوی عبدالرحمان رحمانی نماینده بلخ، به افزایش نا امنی ها در ولایت های قندوز، هلمند و سرپل اشاره کرد و وضعیت امنیت در افغانستان را خطرناک دانست.

به گفته این نماینده مجلس، گروه های تروریستی در قندوز، ولسوالی های مارجه و ناوه در هلمند و همچنین ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل حضوری گسترده دارند، اما تابحال برای نابودی شان اقدام جدی صورت نگرفته است.

عبدالرحمان رحمانی نماینده مردم بلخ در مجلس افغانستان
عبدالرحمان رحمانی نماینده مردم بلخ در مجلس افغانستان

محمد علی اخلاقی نماینده غزنی هم، به مشکلات امنیتی این ولایت و حضور گسترده طالبان در این ولایت پرداخت.

به گفته آقای اخلاقی، ولسوالی ناوه در ولایت غزنی به محلی امن برای طالبان مبدل گشته و تروریستان از این منطقه برای آموزش و تردد به سمت ولایت های ارزگان، هلمند و زابل به راحتی استفاده می کنند.

این نماینده مجلس همچنین از حضور جنگجویان خارجی در برخی ولسوالی های غزنی خبر می دهد و از مسوولین امنیتی می خواهد که، در فصل زمستان به مناطق امن طالبان و دیگر گروه های تروریستی، توجه نموده و عملیات نظامی انجام دهند.

رییس مجلس افغانستان هم، خواهان توجه بیشتر مسوولین امنیتی برای تامین امنیت در ولسوالی های ناامن کشور شد.

عبدالرووف ابراهیمی با اشاره به تهدیدهای امنیتی و حضور تروریستان در افغانستان، گفت که مشکلات امنیتی در سال آینده، جدا نگران کننده است.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان افغانستان
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان افغانستان

با همه این تحولات، اما اخیرا مقام ارشد امنیتی به شمول حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان از تغییر و بهبود وضعیت امنیتی در سال 2017 خبر داده بود. آقای اتمر گفته بود که سال آینده سال متفاوتی برای افغانستان خواهد بود.

مجموع عملیات ها علیه طالبان در آغاز فصل زمستان که همواره فصل خاموشی جنگ شورشیان با نیروهای امنیتی افغانستان بوده است، نشان می دهد که این فصل در سال جاری متفاوت بوده و شورشیان با استراتژی تهاجمی ساختار امنیتی افغانستان روبرو اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان