آغاز حملات انتحاری؛ از حمله به نماینده مجلس تا جلوگیری از یک حمله خونین در کابل

عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان در سراسر این کشور، برای مبارزه با گروه‌های تروریستی، در فصل زمستان هم‌چنان ادامه دارد.

با این وجود شهر کابل شب گذشته، شاهد حمله تروریستی به خانه یکی از مجلس نماینده‌گان بود. از سوی دیگر سربازان امنیت ملی این کشور موفق به کشف یک انبار مهمات تروریستان در این شهر شده اند که قرار بود از آن‌ها، برای عملیات تروریستی در این شهر استفاده شود.

حمله مهاجمان انتحاری به خانه نماینده هلمند

در حمله مهاجمان انتحاری به خانه میر ولی بارکزی نماینده مردم هلمند در مجلس افغانستان، 8 تن کشته شده و 4 تن دیگر زخمی شدند.

سه مهاجم انتحاری حوالی ساعت 7 شب گذشته (1 جدی) ، به خانه میر ولی نماینده هلمند در حوزه پنجم شهر کابل حمله کردند. مهاجمان، با کشتن محافظان اقای میرولی خان، توانستند وارد خانه این نماینده مجلس افغانستان شوند.

درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان انتحاری تا حوالی ساعت 4 صبح امروز ادامه داشت.

فریدون عبیدی رییس تحقیقات جنایی پولیس کابل به خبرنامه می‌گوید، دو نواسه آقای میرولی نماینده مردم هلمند و هم‌چنین حفیظ الله بارکزی پسر عبیدالله بارکزی، نماینده مردم ارزگان نیز در این حمله کشته شده اند.

این حمله زمانی صورت گرفته است که، عبیدالله بارکزی نماینده ارزگان و همچنین فرمانده پولیس پیشین این ولایت، به همراه تعدادی دیگر مهمان آقای میرولی بوده اند.

به گفته رییس تحقیقات جنایی کابل، آقای میر ولی نماینده مجلس، در این حمله به صورت سطحی زخمی شده است.

جلوگیری از حملات خونین در شهر کابل

درکنار حمله گروهی به خانه نماینده هملند، نیروهای امنیت ملی افغانستان موفق شده اند، یک ذخیره‌گاه مواد انفجاری تروریستان را در شهر کابل شناسایی کنند که در آن واسکت‌های انتحاری، ماین‌های مقناطیسی و مهمات سلاح های سبک، جابجا شده بود.

3 واسکت انتحاری آماده انفجار، 6 عدد ماین مقناطیسی، 6 بمب دستی و یک ماین در این مخفی‌گاه تروریستان کشف شده است.

ریاست امنیت ملی این کشور گفته است که با کشف این مواد انفجاری از “چندین رویداد خونین هراس افگنی در شهر کابل” جلوگیری شده است.

ناکامی دشمن برای انتقال شورای کویته به هلمند

مقامات وزارت دفاع افغانستان، گفته اند که تلاش های طالبان و حامیان شان، برای تسلط بر ولایت هلمند و انتقال شورای کویته به این ولایت در سال جاری ناکام شده است.

در اعلامیه ای که در سایت وزارت دفاع افغانستان منتشر شده، آمده است که “طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی تصمیم داشتند تا در سال جاری خورشیدی، اداره کامل ولایت هلمند را به دست گیرند و شورای کویته را به این ولایت منتقل سازند؛ اما با مقاومت نیروهای امنیتی ناکام شدند.”

مقامات وزارت دفاع افغانستان همچنین، خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌های داخلی مبنی بر تصمیم این وزارت برای سپردن کنترل ولسوالی مارجه در ولایت هلمند، به طالبان را رد کرده و آن را “پروپاگند دشمنان” خوانده است.

afghan-force
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته، 10 تروریست در این عملیات‌ها کشته شده و 30 تن دیگر زخمی شده اند

مقامات دفاعی افغانستان، از تلاش‌های بی نتیجه‌ی گروه‌های تروریستی از سال‌های گذشته تاکنون، برای تسلط بر ولسوالی استراتژیک مارجه در ولایت هلمند خبر داده و گفته اند که عملیات نظامی نیروهای ارتش افغانستان در این ولسوالی، برای نابودی تروریستان ادامه دارد.

ادامه عملیات نظامی نیروهای امنیتی

نیروهای امنیتی افغانستان هم‌چنین گفته اند که عملیات‌های نظامی زمستانی برای سرکوبی گروه‌های تروریستی در سراسر کشور ادامه دارد.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در 24 ساعت  گذشته، 10 تروریست در این عملیات‌ها کشته شده و 30 تن دیگر زخمی شده اند.

ولایت‌های ننگرهار، نورستان،  غزنی، پکتیکا، ارزگان، زابل، فراه، فاریاب، قندوز و هلمند از ولایت‌هایی است که عملیات نظامی در آن‌ها صورت گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *