جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

سربازان اسب‌سوار؛ هنرمند ایرانی در فلم آمریکایی نقش جنرال دوستم را بازی می‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نوید نگهبان، هنرمند ایرانی که در لاس آنجلس امریکا زندگی می‌کند، قرار است در فلم «سربازان اسب سوار / Horse Soldiers  » نقش جنرال عبدالرشید دوستم را بازی کند.

سربازان اسب سوار، یک تیم از ماموران سازمان استخباراتی امریکا به همراه نیروهای ویژه‌ی این کشور را به نمایش می‌کشد که پس از حملات 11م سپتامبر، برای نابودی طالبان به افغانستان می‌آیند.

سربازان امریکایی در این جنگ، برای عبور از مناطق کوهستانی شمال افعانستان از اسب استفاده می‌کنند و این موضوع نقش مهمی در موفقیت عملیات آزادسازی مزارشریف دارد.

در این جنگ، برای عبور از مناطق کوهستانی شمال افعانستان از اسب استفاده می شود / عکس: گیتی

فلم سربازان اسب سوار، اقتباس‌شده از کتاب «داگ استانتون»، نویسنده‌ی آمریکایی است که در سال 2009 بر اساس رویدادهای واقعی از حضور نیروهای اطلاعاتی آمریکا نوشته شده است.

تا کنون حضور بازی‌گران مطرح جهانی چون مایکل شانون، بن اتول، کریس همسورد، مایکل پینا، وینسن مک دانیال در این فلم قطعی شده است و هنرمندان مطرح دیگری نیز در نقش‌های جانبی، با کارگردانی نیکولای فاگلسیگ در سربازان اسب سوار، بازی خواهند کرد.

اکنون اما گزارش شده است که نوید نگهبان، هنرمند ایرانی نیز به جمع بازی‌گران این فلم پیوسته و قرار است نقش جنرال دوستم، از مجاهدین افغانستان را در سربازان اسب سوار بازی کند. در کنار نوید، فهیم فضلی نیز قرار است در نقش فرمانده خالد ظاهر شود.

نوید نگهبان از هنرمندان مطرح سینمای غرب محسوب می‌شود / عکس: وریتی

بخش فارسی صدای امریکا نوشته است که در این فیلم، جنرال دوستم، رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان به همکاری احمدشاه مسعود و نیروهای ائتلاف شمال، باعث شکست‌دادن طالبان در مزار شریف و باز پس‌گیری این شهر بزرگ می‌شوند.

نوید نگهبان در سال‌های اخیر در فیلم‌های سینمایی و سریان‌های تلویزیونی مختلفی حضور داشته است. از آن جمله «وطن/ Homeland»، «قاتل آمریکایی» «مغز در آتش» و «بابا جان» که سال گذشته نماینده‌ی اسراییل در مراسم اسکار بود.

آقای دوستم اکنون سمت معاونیت رییس جمهوری افغانستان را بر عهده دارد.

جنرال دوستم، معاون نخست رییس جمهور افغانستان
جنرال دوستم، معاون نخست رییس جمهور افغانستان

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان